Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7587 besök totalt |
_________________ Johan Sjölinder |
||||
|
||||
Ursäkta att svaret dröjt i denna fråga. Vi håller som bäst på att planera en A-sprintdag och hoppas kunna återkomma med konkret info inom kort.
I pipeline finns även en ny hemsida där bland annat beskrivning av A-sprinten ska finnas (måtten publicerades även i Automobil 6.05). Vår ambition behöver ni aldrig tvivla på, men den enkla sanningen är att vår lilla redaktion har jämt sjå att få ihop tidningen en gång i månaden. Just nu arbetar vi med 5.06 som bland annat innehåller A-test med Porsche Cayman S (spöar den 997 Carrera S...?), provkörning av 997 GT3, reportage om tjejerna i Puma Racing, en stor klassikerartikel om Lamborghini Espada samt presentation av ny rolig projektbil som ska synas på tävlingsbanorna i sommar (en kompis till Projekt 968 alltså, inte en ersättare!). Bästa hälsningar Eric Lund |
||||
Jag vill också prova den där A-grejjen
![]() ![]() Måste bara få lite mer tid.... plocka av vinterdäcken ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Klart intressant
![]() ![]() För att kolla om styrningen på MPS'n faller ur som det är sagt och för att jämföra med mitt tidigare, Franska felhjulsdrivna Caterham-wannabe-landsvägslok... ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Saken har varit uppe till diskussion. ![]() Vi ska helt klart försöka få till något, men formerna för ett eventuellt arrangemang är inte riktigt klara i nuläget. Vi får se var vi hamnar... ![]() |
||||
Jasså ok, har för mig att jag läst igenom tråden, måste ha missat det.. _________________ Rachid Rachid |
||||
Jag menar, jag har nämnt saken för Automobil, Eric Lund & Co. De ställer sig inte helt negativa till idén... ![]() ![]() Se även Erics inlägg några posts tidigare... Problemet är bara att hitta en tidpunkt och snacka ihop sig om hur det hela ska verkställas... |
||||
Automobils nya hemsida är uppe.
![]() Här får man en uppfattning om hur det går till. http://www.automobil.se/zino.aspx?ar |
||||
Tror Dr J har drabbats av färgblindhet när det gäller kurvorna över direktstyrdhet...eller är det tryckfelsnisse på layoutavdelningen som missat vilken kurva som ska vara till vilken förklaring?
![]() ![]() Bara en liten malör som ställer till det när man försöker förstå. Grymt intressant fakta i vilket fall. ![]() |
||||
Vi i Miataklubben kommer att ordna ett "Battle of the Roadster" där vi kör A-sprinten med tidtagning (fotocell vid start/mål) på Malmby utanför Strängnäs. Det dröjer dock ett tag (2 september) och är bara öppet för 2-sitsiga öppna sportbilar. Mer information kommer i sommar.
_________________ Andreas Eckemark |
||||
Låter ju mycket intressant. Strängnäs är ju bara ett gäng roliga kurvor bort och öppet 2-sitsigt kör man ju
![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
Kan bara hålla med. Skissen i tidningen hjälper inte till riktigt så att man kan tyda diagram och text bättre precis... Jag har tjatat och jag tjatar igen, ge oss en skalenlig måttriktg ( kalla-t-varuvill ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.automobil.se/zino.aspx?ar Inte helt korrekt (se videon på länken ovan): ![]() _________________ ![]() |
||||
Det finns en måttriktig bra ritning som Christian knåpat ihop. Vi lägger ut den när Jarlmark kollat att den stämmer.
![]() Vi ska försöka få till en A-sprint-dag i sommar. Vi håller på att diskutera saken. Sån't som görs idéellt tar ju ibland tyvärr lite tid bara... ![]() |
||||
Den här bilden ger lite bättre hum om hur det ser ut, trots att den också upplevs lite "ihoptryckt" på grund av perspektivet.
![]() Grafik: Christian "Chrisss" Lindblom |
||||
Ähhh, eftersom måtten finns i Automobil nummer 6.05 så är det ju ingen hemlighet. (Efterbeställ gärna det numret...)
![]() Så här ser A-sprinten ut. (Med reservation för eventuellt feltänk.) Jonas J eller Eric Lund får väl skrika till med eventuella synpunkter. ![]() Vid ritstiftet Christian Lindblom |
||||
Jag är på ,och förresten så går randia kadetter fortast. Lunda går att hyra och är billigt. Jag skulle kunna hjälpa till med arrangemanget om det behövs
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7587 besök totalt |