| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bocka 1,5 mm aluplåt -> 7 vingar för ringa peng
|
<< 1, 2, 3 5388 besök totalt |
Har ju Farringdons datalogging. Fast de har inte skickat mig den nya programvaran ännu trots att de lovade det då vi träffade dem i Birmingham. Tror nig minnas att du var med då men kikade i boxen bredvid. Den kan ta sektionstider. Dessom är ju förstås tanken att man ska ha med bägge noskonerna till banan vid samma tillfälle. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
De sträckorna som är intressanta att analysera är höghastighetsacceleration, dvs i slutet på rakan. Där kommer aerodynamiska effekten att märkas mest antar jag. För det här ger väl inte downforce
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Sist jag var med Peter på bana så tog han den på släp för annars blir ju bilen smutsig och man riskerar att få stenskott och andra skador på den ömtåliga tunna aluminiumplåten. Peter är ovanligt känslig för såna saker som påverkar utseendet.
Jag förväntar mig bilder senare ikväll efter han har polerat aluminium-vingarna. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Ingen vet vad det ger... Fast om myten stämmer ska allt sammantaget ge mindre lyft. Borde kanske kunna synas effekt i såna fall på högfartskurva med påföljande raka. T ex under bron på kullen eller genom höghastighetshögern på Kemora. Vetifan. Vi får testa.
Placeboeffekten lär vara störst under bron...
_________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
Riktiga racerbilar åker släpvagn till/från banan
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
och hur tog du din bil till banan?
En riktig bil vet man att den kommer väl TILL banan. Men sen ska man hem också. Inte för att jag ännu har haft det problemet men hur ska man få alla garage domkrafter och alla attiraljer till banan utan bil med släp? _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
Takes one to know one.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bocka 1,5 mm aluplåt -> 7 vingar för ringa peng
|
<< 1, 2, 3 5388 besök totalt |