Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bocka 1,5 mm aluplåt -> 7 vingar för ringa peng
<<   1, 2, 3
5388 besök totalt
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Westfield skrev:
Har du någon dataloggning och tänkt ut något oberoende sätt att mäta?

Varvtid räknas inte eftersom det är ännu mer subjektivt och beroende på om du är i form eller inte och hur mkt du drack dagen innan etc etc. ;)

Har ju Farringdons datalogging. Fast de har inte skickat mig den nya programvaran ännu trots att de lovade det då vi träffade dem i Birmingham. Tror nig minnas att du var med då men kikade i boxen bredvid.
Den kan ta sektionstider. Dessom är ju förstås tanken att man ska ha med bägge noskonerna till banan vid samma tillfälle.

Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Peter S skrev:
Westfield skrev:
Har du någon dataloggning och tänkt ut något oberoende sätt att mäta?

Varvtid räknas inte eftersom det är ännu mer subjektivt och beroende på om du är i form eller inte och hur mkt du drack dagen innan etc etc.

Har ju Farringdons datalogging. Fast de har inte skickat mig den nya programvaran ännu trots att de lovade det då vi träffade dem i Birmingham. Tror nig minnas att du var med då men kikade i boxen bredvid.
Den kan ta sektionstider. Dessom är ju förstås tanken att man ska ha med bägge noskonerna till banan vid samma tillfälle.

De sträckorna som är intressanta att analysera är höghastighetsacceleration, dvs i slutet på rakan. Där kommer aerodynamiska effekten att märkas mest antar jag.

För det här ger väl inte downforce

meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Men hur ska du få med dig båda noskonerna till banan? Får du plats med en extra i bilen? Eller är din sjua en sån där trailer queen?

Stockholm
Här sen Dec 2002

Sist jag var med Peter på bana så tog han den på släp för annars blir ju bilen smutsig och man riskerar att få stenskott och andra skador på den ömtåliga tunna aluminiumplåten. Peter är ovanligt känslig för såna saker som påverkar utseendet.

Jag förväntar mig bilder senare ikväll efter han har polerat aluminium-vingarna.

Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Westfield skrev:
För det här ger väl inte downforce

Ingen vet vad det ger... Fast om myten stämmer ska allt sammantaget ge mindre lyft. Borde kanske kunna synas effekt i såna fall på högfartskurva med påföljande raka. T ex under bron på kullen eller genom höghastighetshögern på Kemora. Vetifan. Vi får testa.

Placeboeffekten lär vara störst under bron...

Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Westfield skrev:
Sist jag var med Peter på bana så tog han den på släp för annars blir ju bilen smutsig och man riskerar att få stenskott och andra skador på den ömtåliga tunna aluminiumplåten.

Riktiga racerbilar åker släpvagn till/från banan

Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Westfield skrev:
Sist jag var med Peter på bana så tog han den på släp för annars blir ju bilen smutsig och man riskerar att få stenskott och andra skador på den ömtåliga tunna aluminiumplåten.

och hur tog du din bil till banan?

En riktig bil vet man att den kommer väl TILL banan. Men sen ska man hem också. Inte för att jag ännu har haft det problemet men hur ska man få alla garage domkrafter och alla attiraljer till banan utan bil med släp?

Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
bubbelpost

Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Peter S skrev:
Westfield skrev:

och hur tog du din bil till banan?

Takes one to know one.

Skruva banåkabil
Bocka 1,5 mm aluplåt -> 7 vingar för ringa peng
<<   1, 2, 3
5388 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande