Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-06-28 Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (17136 totalt)
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



tack för bilderna Jonas, även om du aldrig lyckades fånga mig PÅ banan (jag var väl för snabb när jag var där )

finns det filmer också? tyckte jag skymtade ett par killar som stod med filmkamera på ett biltak nånstans inne i mitten.

_________________
Martin Öberg
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Jag har 28min film från träffen.. Det är väl 20min "in car" film.. från min körning andra passet. Rätt kul att se alla bilar runtomkring! Tyvärr var det väl rätt tomt runt bilen halva filmen... Men jag har inte laddat in den i datorn än...

P.P, var har du mina "drifting" bilder?

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



finns jag med på den`? har för mig jag inte såg så mkt av dig det passet

_________________
Martin Öberg
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



obizzz skrev:
finns jag med på den`? har för mig jag inte såg så mkt av dig det passet

Hmm.. Minns inte om du var med... Du kanske körde ut på banan 1min efter mig.. då lär man ju inte se varandra om man inte håller väldigt olika hastigheter.

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Hygge
Borås
Här sen Jun 2006
Inlägg: 30



Här är lite diverse bilder, obizzz Påsche är med på ett par! Maila mig på fredrik@hygren.com så svarar jag med större bild!

Nedan följer som sagt lite blandat, varsågod! / Fredrik










































Det var ett gäng, hoppas nån blir glad!

_________________
Fredrik Hygren
http://www.hygren.com
Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003
Inlägg: 217



Fyrken skrev:
TobiasRX skrev:

Det var lite spännande sista rundan då jag fick en evo9 och en porsche bakom mig, fick mig till att börja pressa lite mer, vi hade kunnat haft bra fajter därute . dock så fegade jag ur och tog det lugnt sista biten


EVo 9 åkte jag med i. Mkt trevlig kille som körde. Min kompis fick åka med i 911 turbon bakom.
Ja det var jämt alltså. Du drog alltid lite på rakorna. Men i kurvorna tog vi igen lite på dig. Hade man klockat båda bilarna känns det som de skulle bli väldigt lika tid. Kul iaf när det är jämt.
Din bil såg ut att ligga väldigt fint alltså och det var inte mycket den släppte i utgången på kurvorna (trodde den skulle komma lite mer, lät som det fanns pulver under huven)

Porschen bakom körde ganska lugnt. Min chaufförs (stavning?) far. Sonen klagade på hans spårval. Då är det kul ändå när han hela tiden låg precis bakom. Går bra dom där tyskarna alltså...


Jo den understyr en del eftersom jag har noll camber fram. Däcken är i hårdaste laget också men kul hade man ändå thumbs up

_________________
Tobias Pettersson

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Nisse977 skrev:
Jag har 28min film från träffen.. Det är väl 20min "in car" film.. från min körning andra passet. Rätt kul att se alla bilar runtomkring! Tyvärr var det väl rätt tomt runt bilen halva filmen... Men jag har inte laddat in den i datorn än...

P.P, var har du mina "drifting" bilder?


Vitto, glömde kameran i bilen när jag ställde den i "fel" garage igår kväll. Kommer inte åt den förrän ikväll när jag är tillbaka på min långsamma lina.Det kommer att ta tid att lägga upp de drygt 100 bilder jag skalat ner det till. Om ni nu inte tycker jag blir långrandig innan dess

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



P.P. skrev:
Nisse977 skrev:
Jag har 28min film från träffen.. Det är väl 20min "in car" film.. från min körning andra passet. Rätt kul att se alla bilar runtomkring! Tyvärr var det väl rätt tomt runt bilen halva filmen... Men jag har inte laddat in den i datorn än...

P.P, var har du mina "drifting" bilder?


Vitto, glömde kameran i bilen när jag ställde den i "fel" garage igår kväll. Kommer inte åt den förrän ikväll när jag är tillbaka på min långsamma lina.Det kommer att ta tid att lägga upp de drygt 100 bilder jag skalat ner det till. Om ni nu inte tycker jag blir långrandig innan dess

Ta det tid det tar! Inget att göra åt det! Jag väntar med spänning på bilderna.

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Jaha, så var det då dax:



Åkte tillsammans med farsan upp med polaren Tobbe i hans Alpina B6 3,5. Passade också på att åka med under första passet ("Måste ju passa på mens det finns några bromsar kvar") och tog med kameran ut. Här den lite röriga uppliningen, men det funkade utan större problem när de släppte ut oss.







Hjulvinklarna, jag säger bara hjulvinklarna... Men bevisligen ligger de an bra i kurvorna, för där gick det
fort.





På väg att dyka inunder i Opelkurvan. Det fodrade en viss muskelstyrka att hålla kameran still nog i inbromsningar och svängar. Men för att vara helt stativlös (det har jag till min lap-timer numera, man måste ju prioritera ) blev det ju några hyggliga tycker jag.





Här har Tobias precis dykt om ner mot slutet av rakan. Tyvärr har jag "fel" objektiv för att kunna fota bilarna när de är RIKTIGT nära.





På väg ikapp.



Ikapp 1.



omkörd. Och sekunden efteråt vittne till ett riktigt sbyggt ställ ifrån Vovvlon. Men då ville inte kameran vara med riktigt



Bara sekunderna efter



Ikapp 2. 911:an stretade emot uppför rakan, men det var inte med så värst många meter han åkte ifrån oss (Alpinans vrid och relativt låga vikt gör den rätt pigg för att "bara" ha 254hk), men i inbromsningen släppte han snällt thumbs up



Inte ofta man har en bil som färgmatschar emot himmlen.



Lancian stretade som sagt emot bra. Men jag tvivlar på det är däcken det ryker ifrån. Någon som kan berätta mer



Alltid kul att bli omåkt av något udda. Men efter att ha hört Jirhalls Lambo tre gånger i år tycker jag att 430:n låter rent mesigt.



Nästan lite av rusningstrafik.



Nästan så att du saknade Alpinan lite när vi dök upp på rakan, va?



Det gnisslade betänkligt när Hondan senare rullade förbi i depån. Tog beläggen slut?



Ivan "asfaltskrynklaren" olsson

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator



Dags för andra passet och jag hade nu placerat mig vid det tv-torn som ligger en bit in i Opelkurvan. Tobbe, min chaffis för dagen. jag hade förväntat mig att vi skulle ta hans 318 med B6-hjulställ, men han tyckte att den hade för lite mos (än så länge) för de långa rakorna, så det blev finbilen istället. Och jag klagar inte. Den är VÄLDIGT högt upp på min lista över "vill ha-bilar".



Tobbes (och det skulle antagligen bli mitt också) dilemma är att det är en jättefin orginalbil. Som är alldeles för snabb för fartkameraglada sverige, och som synes "aningen" mjuk för banåka. Därav projekt 318 jag nämnde innan.



Full fart framåt.



Lugn och fin Nisse, sladden kommer så småningom.











Jisses, den ser ju riktigt blank ut





Öhhh, den där hjälmen, vad är det för någon modell?





Jisses, och jag som tyckte Alpinan så mjuk ut Men vad var det för döck du åkte på? Skymtade bara något med väldigt lite mönster i depån.





Den...reser sig en aning när du axar, Ivan.



UTAN TVEKAN skönast sång för dagen. Så där riktigt elakt metalliskt hårt som bara trimmade fyror kan låta. Fort gick det också. Kanske inte att undra på, bara skivor/ok fram ger ju en bild av ett rätt seriöst bygge.


_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator



Inte mycket markfrigång kvar här inte.



Gullig liten intercooler det satt längst fram.





Gruppfoto...



följt av en blandbilsbild (mamma, mamma, titta, jag har kommit på ett nytt ord )













Puh, nä nu orkar inte mitt modem med mera. Men jag kommer tillbaka.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003
Inlägg: 217



Härliga bilder!! trodde inte min bil kunde kränga så pass mkt

_________________
Tobias Pettersson

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Vänta bara tills dess att du ser bilderna ifrån karusellen Nädå, det är lugnt. Jämför med hur Alpinan rör sig. Den är ju normalt sportfjädrad eller hur man nu skall säga. Och i den jämförelsen är ju RX:en en gokart.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Nanker
Kalmar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 56



P.P.: "Det fodrade en viss muskelstyrka att hålla kameran still nog i inbromsningar och svängar."
Måste på de klistriga däcken från 90-talet...
Å andra sidan var det väl bara de två första varven när det fanns bromsar!

Kanonbilder Patrik, kul att se efter som det var lite suddigt live (växelspaksknoppen i knuten näve på näsan i kurva skapar tårar i ögonen...)

Jättekul att få känna på bana igen, bra med körtid fast jag inte utnyttjade mer än hälften!
Tackar!

/Tobbe

måste hämta hem tävlingskojan...
eller skruva ihop dubbel i:n...
eller byta motor i bruks-E30:in...

_________________
Tobias Nanker
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Ja jättefina bilder Patrik!! Jag tycker min bil ser ut att kränga rejält på sista bilden.. fast jag har riktigt stumma fjädrar... Får nog montera hårdare krängare också verkar det som


Jag kan väl lägga ut några bilder också.. Polarn tog några kort under första passet när han stod jämte banan










































_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Arrowsmith
Småland
Här sen Feb 2004
Inlägg: 29



otroligt skoj trots att man är nybörjare på banan...

Jag konstaterade iallafall snabbt att jag kommer att köpa nya däck att använda på banträffar istället för mina Toyo proxes som satt på denna gången. Efter körningen så var dom precis tvärslut och centimetertjocka gummikorvar hängde längs med däckens kanter.
Jag kan bara säga ÄNTLIGEN... för dom har verkligen varit helt kass...

Redan på första körpasset gick det av en fjäder till wastegaten och jag blev av med 0,5 bar laddtryck, men jag hade kul ändå.

Den långa rakan var väl inte så värst spännande i en sjua.... hade varit roligare med några chikaner med jämna mellanrum

Jag släppte för det mesta av och "marchade" nerför rakan och lät de som kan köra bil "på riktigt" passera så man inte blir utnämnd till dagens stoppkloss iallafall. Det var även skönt att inte ha för många andra runt omkring när man är lite osäker...... Och för den delen så slapp man all grussprut i nyllet och ner i bilen på köpet.... ( sittbrunnen innehöll massor ändå uppslängt av framförvarandes klistriga däck)...

Det här var roligt och det kommer bli fler banträffar för min del !! Nu är man smittad.....

Hittade lite bilder här i tråden på min vingliga framfärd... är det någon som har fler så får ni gärna maila till

hakan@booksgarage.com


[img][/img]

_________________
Håkan Book
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator























Som sagt, den är lite mjuk.
















_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Det var kul att jaga Ferrarin (för ett ögonblick)... innan rakan kom..




När kommer "drifting" bilderna då?

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Gilbert
Kungsbacka
Här sen Sep 2005
Inlägg: 180



Jisses, och jag som tyckte Alpinan så mjuk ut Men vad var det för döck du åkte på? Skymtade bara något med väldigt lite mönster i depån.

Visst är det lite mjukt. Allt ät standard på bilen, visserligen ett M-pkt som styvar upp det hela.
Däcken jag körde på var följande:
Bak: Michelin slicks, 24-61-17.
Fram: BF-Goodrich, R-däck, g-force T/A, 225-45-17.
Skall byta ut slicksen till nästa träff mot R-däck även bak, det blir även där ett par Goodrich men lite bredare, 245-40-17. Kör nog med M-roadstern nästa gång

_________________
Gilbert Svensson



Porsche 997 Carerra S -11
Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race)
NV Moped -54
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Hinner med några till innan DTM börjar.



Kul att se en "gammal" 911 på banorna som körs fort.







Öhhh, med tanke på de g-krafter man kan uppleva i en Speedster, är det verklgen läge att använda taket som "stöd"?



Ahh, den hett efterlängtade "driftbilden". Jag sa ju att den var suddig...



Tobbe har inte varit ute så mycket på såna här träffar de senaste åren, och den första kommentaren när vi rullade in i depån var: Nu förstår jag plötsligt varför det finns en sån jättemarknad för begagnade E30 prestandadelar. Det är ju här alla bilar finns.



och nu är det dags att börja ladda framför tv:n ett tag. Eller vad säger jag, med DTM, Moto GP, VM-cross, WTCC och F1 kan det nog bli en heldag.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410





Ja vad kul!!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Eftersnack
2006-06-28 Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (17136 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande