| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa "Coiloverombyggnadssats" billigt?
|
7005 besök totalt |
|
det var en fundering jag hadde och det var vag själva dämparen giller om att slås i botten hårt ?
tänkte att skruvar man ihopp fjädern en del så man får en hård färspänning så säger man att man skruvat den så pass hårt att att dämparen är i maxläget när bilen är nersänkt så vad händer då när bilen kör i ett stort gupp ? tänkte att har man förspänt fjädern med ex 500kg vilket borde bli den belastningen på fjädern om hjulet väger 400kg så vad händer när fjädern slår ut helt och kraften ska stoppas av stötdämparen topp tänkte att det lär vara ganska mycke kraft som endläget ska ta upp och är de byggda så de klara det ??? sen så tar väll inte fjädertalriken upp så mycke kraft då det enda som belastar den är fjädern och det är igenkligen inte så mycke om man jämför med belastningen dämparen tar när den ska ta upp ett snabbt slag _________________ // Mikeal Rylen |
||||
Jo så går utmärkt att göra på dämpare som inte går att plocka ut. Men det är svårt att svesta mina alurör med stålbrickan. Jag tänkte jag skulle göra ett test på mina bakdämpare nån gång när jag får tid. |
||||
Iofs. Men slipa är tråkigt. Jag tror det blir svårt att få tallriken att släppa även om man svetsar lite dåligt. |
||||
Mmm det är det som är problemet i mitt fall, DVS dämparen sitter inte i någon extern patron som det nämndes att det gjode på vissa BMW. Så ni tror att dämparens cylinderns top/lpock konstruktion håller för den belastningen som kommer att bli? _________________ Johannes K |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa "Coiloverombyggnadssats" billigt?
|
7005 besök totalt |