Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 8745 besök totalt |
Re:
Nu har jag också sett avsnittet och instämmer med föregående talare...
Det enda jag såg som negativt med "kändis i en bil" var att jag insåg att jag måste ha missat två avsnitt... ![]() Annars tycker jag att det var kul, även om det är en TG-kopiering. Åkääääjjjj? ![]() Ingen biltestare skulle ju drömma om att strunta i att uppge 0-100, antal hk etc. Men det säger ju som vi vet väldigt lite om verkligheten. Därför tycket jag att "prestandatestet på bana" var riktigt roligt. Det borde kunna gå ta ut allehanda bilar på bana för att jämföra prestanda? Alla bilar idag sälj ju med uttryck, sportighet, prestanda, dynamik och körglädje. Jag skulle därför se en mängd olika (gärna udda) fåglar slängas runt banan. Kanske inte husbilar men gärna tjänstejordfräsar - en självklar duell är ju förstås albatrossarna från Hisingen och Stallbacka! I övrigt, gör er grej - kanonunderhållning!!! _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Re:
Duktig Tjej=Ramona Karlsson, nybliven förare i Subaru dealer team sweden. ![]() http://www.ramonamotorsport.com/ _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
Re:
Tack Niße! Bra att du påminner oss. ![]() |
||
Tyckte det var riktigt underhållande.
Skrattade gott åt reportaget om BMW s hojar!! ![]() ![]() Sen är ju Vantagen bara så skön.... Vilken hade lägst varvtid? Eller missade jag det? PS. Det bästa av allt är ju programmet efteråt: Red Bull Air Race!!! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Mitt förslag på programinslag är att det kunde handla om hur man för "rimliga" pengar kan komma in i motorsporten, med olika ambitionsnivåer, tex:
- Banåka med bilklubb tex GTI-klubben, OSC och så vidare. - Köra i nån enklare racingserie - Hur gör man för att börja köra på strippen, drifting, rally och annat. Alltså hur man som bilintresserad kommer från drömstadiet att kolla på snabba bilar i TV, till att verkligen sitta och ratta tex en tävlingsbil. _________________ William Ekström |
||
gårdagens avsnitt va nog det bästa någonsin i MJ historia, tror jag. mycket bra känsla för detaljer i alla repotage, tex volvo V70. skön volymknapps och miata humor! trevligt med lite mer snack med MJUC deltagaren innan det segmentet kom. ja, helt underbart helt enkelt! mycket mycket bra producerat! Alx segemntet var oxå jäkligt bra, synd på hans mick under körgning men det är ju rätt förståeligt att det inte gick så bra vid 18krpm att höra vad han sade. det va snyggt räddat i redigeringen! grymma kameravinklar med hjälmkamera osv! mycket trevligt att vila ögonen på!
mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
Fan jag missade mitt första Motorjournalen! Får skylla på det soliga vädret som gjorde att jag fick solsting och glömde bort.... Laddar hem det nu istället
![]() Att komma och filma på någon banträff vore kul att se. Kanske lite åka med i några bilar, sen publicera varvtiderna? ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Motorjournalen är kung på tronen!
Synd att jag blivit så slarvig att hålla koll på tevetider för allehanda program ![]() _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 8745 besök totalt |