Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (19531 totalt) |
Nattsvart, men var inte din motor mappad för systemet?
Jag har inte jämfört med sellholm, dom verkar ju behöva tillverka varenda pryl. Smidigare att handla om det finns färdigt på hyllan. Det senaste var tillverkat av Ground Control, erkänt bra grejor. Mvh Esa[/quote] Min motor var inte mappad i bänk, bara chippad på en höft... ![]() Antar att den gått magert innan också men sen när jag bytte system klev jag över gränsen. Magerspikningar i 220 blås kan vara svåra att höra! ![]() Tänkte bara om du kollat upp och jämfört, man vill ju stödja den inhemska industrin... ![]() MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||||||
Re: BMW M3 -89
Är det här nåt slags aprilskämt? Menar du att man kan trimma bilen genom ett hål i styrboxen? ![]() Måste jag testa. |
||||||
Nejdå, det funkar att göra så på många motronic...har exprimenterat hejvillt med inställningarna på e28an Sitter en ställ "skruv" innanför en plastplupp på styrboxen. Det man gör är helt enkelt ändrar tiden spridarna är öppna samt tändningen. Värdena skiljer lite på vilken styrbox man har tex på den boxen som sitter till e28 gäller andra värde...och vrides medsols. _________________ Pelle Persson |
||||||
Det har vi justerat in nu. Man kan även fuska lite genom att ställa om dellasten på luftmängdmätaren. Har nu även en justerbar soppatrycksregulator för att få till det med mer soppa. Problemet är bara att veta hur man ska justera... ![]() _________________ Jonas Edling |
||||||
BMW M3 -89
TILL SALU! Den är inte original eller billig och inte ens komplett. Men om du vill ha en M3:a med min utrustning har du en kanonfin bil. Påkostad utöver det vanliga och endast BMW resevdelar. En överfull pärm med dokumentation finns. _________________ bmw bmwsson |
||||||
Får man fråga varför nu när du kostat på den massa pengar? Tråkigt. ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
ojojoj...sälja nu efter dessa förbättringar?
![]() Det måste vara ett jättecoolt objekt som seglat upp vid sidan om? ![]() (om bilen skulle visa sig svårsåld med alla specialarna på och du därför återställer bilen till mer orginal kan jag tänka mig att köpa camberplattorna från Ground Control.) _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
nice!! ![]() vill gärna ha en provtur nu med nya chassit ![]() |
||||||
jepp! jag slår en pling :-) hr nytt nallenummer nu btw.. min bil har inte fått sina fjäderben ännu.. :-/ ska till Sellhom idag och kika lite.. Och välja fjädrar + topplagringar.. bakbenen har inte ens börjat tillverkas.. *stressa stressa..* men ja hör av mig! ... Och som du såg i "Petris tråd" är det Gelleråsen i Maj som är målet.. blir antagligen med hårda fjädrar fram och mjukt bak. ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (19531 totalt) |