Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 7959 besök totalt |
Re:
Vill inte vara nån glädjedödare nu ![]() ![]() ![]() Tider kan du börja jaga allt eftersom, och gärna med en sån där driftbox de verkar vansinnigt bra! ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Ja, det har du nog rätt i, då höll vi kanske samma fart eller knappt det ![]() Fixerad vet jag inte, vi njöt och tog det som det kom, sen att klockan låg mellan benen var mest för att se om det sjönk med tiden och skillnad mellan mig och Roger, så här var mina första: 9.50 9.27 9.05 sen när bromsarna inte ville mer så körda jag 4 lungna varv för att njuta och få varv i mig. Box får jag se hur det blir med, är inte så haj på sånt där, skulle gärna prova, säkert nyttig info. ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Lånar några av Ulrich Emmerichs finfina bilder på www.uedn.de för att illustrera hur otroligt fint det var i helgen, fantastiskt vackra höstfärger och sol, sol och sol!
![]() ![]() ![]() Fotograf okänd ![]() Vad gäller körningen så var den dock tyvärr ganska kass. Verkar som disciplinen blivit sämre mot slutet av säsongen, många avstängningar pga olyckor och framför allt olyckor på ställen som verkar ologiska. Förekom minst 3 olyckor mitt i Kesselchen där det är som rakast, varför liksom? Men allt var inte dåligt. De två glada laxarna Gaute och Peter pinade Swiften så det stod härliga till. ![]() ![]() Jämfört med original GTI-burkar är chassit på Swiften riktigt bra, se här så fint däcket jobbar trots belastningen! ![]() Helgens stora begivenhet för egen del var att få förmånen att åka ett par varv med Roffe. MYCKET imponerande! Extremt mjuk och rytmisk körning, men samtidigt med ett tight spår och riktigt hög fart. DSG, DKG, PDK, SMG etc i all ära men den hederliga flintapinnen står sig mycket väl när man växlar ner så elegant med mellangas som Roffe gör, en ren njutning. Den stabila, snabba körningen gör honom i mina ögon till en mycket lämplig VLN-förare. Imitationen av Manthey-pojkarna & Co nedan sitter ju redan som ett smäck! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||
Efter ett år fick Roffe äntligen igång sin Kristalkrona upp i taket på Porschen, tack vare Peter, jag var för stressad eftersom jag satt och väntade på mitt varv
![]() ![]() Gällande alla olyckor på konstiga ställen skulle jag gissa att det är ungefär som på vägen här hemma. Alla vet att på hösten blir det kallt och halt, men likt förbannat står bilar i antal utanför vägbanan snart. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
Du köra lugnt? give me a break ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Jodå, jag kan,men jag vill inte så ofta ![]() ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
Gjort en snabb analys av mitt 8.50 BTG varv mot de tidigare första 5 varven som ligger här på 9.01 samt 9.05 vilka var i trafik.
Är jag nästan helt stum igenom Metzgefeldt på mitt 8.50 varv(mycket bättre kört här än de tidigare varven), når som Vmax 157.84 GPS inför turn in och släpper endast av ca 4km ner till 154,18 GPS som lägst för att sedan hålla stumt. Nästa vända blir Metzgefeldt helt stum Kul. Kör som oftast fort på de lite läskigare snabba offcamber partierna oavsett bil har jag märkt och Hatzenbachbogen är givetvis helt stum från T13. Även Hela Flugplatz är helt stum. Även på SX är jag mycket bättre på mitt snabbaste varv. Tidigare 9.01 samt 9.05 var jag nere på 161-166 GPS som lägsta fart mitt i SX. På 8.50 varvet har jag ungefär samma Vmax inför SX som på alla varv men skillnaden är att mitt lägsta mitt i SX nu är högre, ca 178 GPS. Vilket får ses som mycket bättre, här kan jag nog våga köra lite fortare t o m nästa gång. Nåväl mer info finns i Driftboxforumet för de som vill hitta bra fart omg i Swiften på första hyr varvet är det bara att kolla där. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
Steilstrecke ![]() _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||||||||
Lyfter tråden lite.
Hade hoppas att köra samma BTG-tid som Gaute, men pga. massor med trafik i påsken (fredag), så blev det inte så.. Tog bara tiden på ett varv, och det blev 9:10 med passager. Det var med gulflagg och massor med kökörining... ![]() ![]() otrolig trevlig bil, och rekomanderar den till alla som vurderar att hyra bil på Ringen! ![]() _________________ Raymond Andersen |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 7959 besök totalt |