Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen 17-20 oktober.
<<   1, 2, 3
7959 besök totalt
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11953



Re:

Narin skrev:

Hur jag vet hastigheten i hålet? ja man stirrar ju inte på mätaren där nere direkt Roger tittade på den digtala km/h mätaren man trycker fram i F-datorn. Hade lite ångest efter, det var ju hans bil och det gick nog lite för fort där när man inte kört mer.


Vill inte vara nån glädjedödare nu men hastigheten du får fram i F-datorn är inte att jämställa med GPS-fart tyvärr. Hur som helst tycker jag inte du ska fixera upp dig vid varvtider när du endast kört 3 varv, njut av den underbara banan istället och ta det som det kommer thumbs up

Tider kan du börja jaga allt eftersom, och gärna med en sån där driftbox de verkar vansinnigt bra!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Re:

bmw130 skrev:
Narin skrev:

Hur jag vet hastigheten i hålet? ja man stirrar ju inte på mätaren där nere direkt Roger tittade på den digtala km/h mätaren man trycker fram i F-datorn. Hade lite ångest efter, det var ju hans bil och det gick nog lite för fort där när man inte kört mer.


Vill inte vara nån glädjedödare nu men hastigheten du får fram i F-datorn är inte att jämställa med GPS-fart tyvärr. Hur som helst tycker jag inte du ska fixera upp dig vid varvtider när du endast kört 3 varv, njut av den underbara banan istället och ta det som det kommer thumbs up

Tider kan du börja jaga allt eftersom, och gärna med en sån där driftbox de verkar vansinnigt bra!


Ja, det har du nog rätt i, då höll vi kanske samma fart eller knappt det
Fixerad vet jag inte, vi njöt och tog det som det kom, sen att klockan låg mellan benen var mest för att se om det sjönk med tiden och skillnad mellan mig och Roger, så här var mina första: 9.50 9.27 9.05 sen när bromsarna inte ville mer så körda jag 4 lungna varv för att njuta och få varv i mig.
Box får jag se hur det blir med, är inte så haj på sånt där, skulle gärna prova, säkert nyttig info.

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Lånar några av Ulrich Emmerichs finfina bilder på www.uedn.de för att illustrera hur otroligt fint det var i helgen, fantastiskt vackra höstfärger och sol, sol och sol!







Fotograf okänd


Vad gäller körningen så var den dock tyvärr ganska kass. Verkar som disciplinen blivit sämre mot slutet av säsongen, många avstängningar pga olyckor och framför allt olyckor på ställen som verkar ologiska. Förekom minst 3 olyckor mitt i Kesselchen där det är som rakast, varför liksom?

Men allt var inte dåligt. De två glada laxarna Gaute och Peter pinade Swiften så det stod härliga till.





Jämfört med original GTI-burkar är chassit på Swiften riktigt bra, se här så fint däcket jobbar trots belastningen!


Helgens stora begivenhet för egen del var att få förmånen att åka ett par varv med Roffe. MYCKET imponerande! Extremt mjuk och rytmisk körning, men samtidigt med ett tight spår och riktigt hög fart. DSG, DKG, PDK, SMG etc i all ära men den hederliga flintapinnen står sig mycket väl när man växlar ner så elegant med mellangas som Roffe gör, en ren njutning. Den stabila, snabba körningen gör honom i mina ögon till en mycket lämplig VLN-förare. Imitationen av Manthey-pojkarna & Co nedan sitter ju redan som ett smäck!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Det är precis så vacker tjag kommer ihåg höstkörningen.

Bara hoppas att när jag kommer ner det är snö o frostfritt

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1131



På tal om höst bilder, gillade den här..

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Efter ett år fick Roffe äntligen igång sin Kristalkrona upp i taket på Porschen, tack vare Peter, jag var för stressad eftersom jag satt och väntade på mitt varv Kul att den nu äntligen är igång. Roffe har ju alltid haft fart i sina Porschar han haft under årens lopp så de kan ju vara kul att han nu äntligen får ett kvitto via Kristalkronan uppe i taket. thumbs up

Gällande alla olyckor på konstiga ställen skulle jag gissa att det är ungefär som på vägen här hemma. Alla vet att på hösten blir det kallt och halt, men likt förbannat står bilar i antal utanför vägbanan snart.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

Tobias H skrev:
På tal om höst bilder, gillade den här..


är det Sudschleife??

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Re:

Qvisfr skrev:
Tobias H skrev:
På tal om höst bilder, gillade den här..


är det Sudschleife??


Steilstrecke?

_________________
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Re:

Narin skrev:
bmw130 skrev:
Narin skrev:

Hur jag vet hastigheten i hålet? ja man stirrar ju inte på mätaren där nere direkt Roger tittade på den digtala km/h mätaren man trycker fram i F-datorn. Hade lite ångest efter, det var ju hans bil och det gick nog lite för fort där när man inte kört mer.


Vill inte vara nån glädjedödare nu men hastigheten du får fram i F-datorn är inte att jämställa med GPS-fart tyvärr. Hur som helst tycker jag inte du ska fixera upp dig vid varvtider när du endast kört 3 varv, njut av den underbara banan istället och ta det som det kommer thumbs up

Tider kan du börja jaga allt eftersom, och gärna med en sån där driftbox de verkar vansinnigt bra!


Ja, det har du nog rätt i, då höll vi kanske samma fart eller knappt det
Fixerad vet jag inte, vi njöt och tog det som det kom, sen att klockan låg mellan benen var mest för att se om det sjönk med tiden och skillnad mellan mig och Roger, så här var mina första: 9.50 9.27 9.05 sen när bromsarna inte ville mer så körda jag 4 lungna varv för att njuta och få varv i mig.
Box får jag se hur det blir med, är inte så haj på sånt där, skulle gärna prova, säkert nyttig info.


Du köra lugnt? give me a break :

_________________
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Re:

UR_TT skrev:
Narin skrev:
bmw130 skrev:
Narin skrev:

Hur jag vet hastigheten i hålet? ja man stirrar ju inte på mätaren där nere direkt Roger tittade på den digtala km/h mätaren man trycker fram i F-datorn. Hade lite ångest efter, det var ju hans bil och det gick nog lite för fort där när man inte kört mer.


Vill inte vara nån glädjedödare nu men hastigheten du får fram i F-datorn är inte att jämställa med GPS-fart tyvärr. Hur som helst tycker jag inte du ska fixera upp dig vid varvtider när du endast kört 3 varv, njut av den underbara banan istället och ta det som det kommer thumbs up

Tider kan du börja jaga allt eftersom, och gärna med en sån där driftbox de verkar vansinnigt bra!


Ja, det har du nog rätt i, då höll vi kanske samma fart eller knappt det
Fixerad vet jag inte, vi njöt och tog det som det kom, sen att klockan låg mellan benen var mest för att se om det sjönk med tiden och skillnad mellan mig och Roger, så här var mina första: 9.50 9.27 9.05 sen när bromsarna inte ville mer så körda jag 4 lungna varv för att njuta och få varv i mig.
Box får jag se hur det blir med, är inte så haj på sånt där, skulle gärna prova, säkert nyttig info.


Du köra lugnt? give me a break :


Jodå, jag kan,men jag vill inte så ofta Dock var jag tvungen här, ville ju komma hem.(Nu vill jag ner )

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Gjort en snabb analys av mitt 8.50 BTG varv mot de tidigare första 5 varven som ligger här på 9.01 samt 9.05 vilka var i trafik.

Är jag nästan helt stum igenom Metzgefeldt på mitt 8.50 varv(mycket bättre kört här än de tidigare varven), når som Vmax 157.84 GPS inför turn in och släpper endast av ca 4km ner till 154,18 GPS som lägst för att sedan hålla stumt. Nästa vända blir Metzgefeldt helt stum Kul. Kör som oftast fort på de lite läskigare snabba offcamber partierna oavsett bil har jag märkt och Hatzenbachbogen är givetvis helt stum från T13. Även Hela Flugplatz är helt stum. Även på SX är jag mycket bättre på mitt snabbaste varv. Tidigare 9.01 samt 9.05 var jag nere på 161-166 GPS som lägsta fart mitt i SX. På 8.50 varvet har jag ungefär samma Vmax inför SX som på alla varv men skillnaden är att mitt lägsta mitt i SX nu är högre, ca 178 GPS. Vilket får ses som mycket bättre, här kan jag nog våga köra lite fortare t o m nästa gång.

Nåväl mer info finns i Driftboxforumet för de som vill hitta bra fart omg i Swiften på första hyr varvet är det bara att kolla där.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1131



Re:

UR_TT skrev:
Qvisfr skrev:
Tobias H skrev:
På tal om höst bilder, gillade den här..
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b190/hadoq/D40/auto/nordschleife/19-10-08/TF19-10-08-106-sur-411-Modifier.jpg[img]


är det Sudschleife??


Steilstrecke?


Steilstrecke thumbs up

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



Lyfter tråden lite.

Hade hoppas att köra samma BTG-tid som Gaute, men pga. massor med trafik i påsken (fredag), så blev det inte så.. Tog bara tiden på ett varv, och det blev 9:10 med passager. Det var med gulflagg och massor med kökörining... Hoppas att man får en tur till i sommar, så får vi se då..

otrolig trevlig bil, och rekomanderar den till alla som vurderar att hyra bil på Ringen! thumbs up

_________________
Raymond Andersen
Citera
Nürburgring
Ringen 17-20 oktober.
<<   1, 2, 3
7959 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande