Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 13646 besök totalt |
Re:
e-support@fanatec.com mailade jag till två gånger... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Re:
Jag har mejlat webshop.eu@endor.ag och hänvisat till mitt ordernummer. Testa det! Hoppas att det går bättre för dig. _________________ Henrik Hård Drömmer om ett sevenprojekt. |
||||||
Japp aldrig haft några problem. Webshop fungerade fint gällande kollinumret. KAn nog tänka mig det är tokkörigt just nu men det är ju delvis deras eget fel
![]() Jag har gjort en utmärkt uppgradering på min ratt nu. Bort med paddlarna betydligt bättre. Lebensraum för mian tummar och nu kan jag greppa hur hårt jag vill om ratten ![]() Verkar som knapparna är lite större på den här modellen. Mjukare också så lite sämre känsla men fungerar gör de i alla fall ![]() _________________ Pär Öqvist |
||||||
Fick detta svar idag från dem, suck...
Hi Niklas, ok I really understand your problem and will answer it as good as I can. The original Shifter Paddle was designed to work without this metal pads and nearly all fast sim racers we are in touch shift directly with the buttons. Even if I am not one of them I also prefer it a lot to shift without this eye candy metal paddles which in my opinion disturb me in turning and shifting fast. Of course we would have to repair or exchange this paddle but if I am serious that's a hard thing to do and I would greatly appreciate if you could try it without the metal plates and see if it works for you and most important, if you like it that way! Thanks for your friendly email and best regards, Armin _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Tja man kan säga att de inte är riktigt lika plug and play som andra enklare rattar
![]() Han har faktiskt helt rätt i att de fungerar bättre utan metallpaddlarna så du kan ju testa om du inte vill va utan ratt några veckor och några hundra kronor fattigare. Returfrakten har de inte velat betala tidigare bara frakten från dem. Som jag misstänkte störde jag mig bara mer och mer på att de kom ivägen när man vevade för fullt i RBR. Har beställt en Turbo S Pure edition ratt nu för Forza 3. Har sagts då den blivit försenad till september så ska man få Forza 3 på köpet om man beställer innan den 5 juni. Då Forza 3 är typ det man köper ratten för och det kommer i oktober så spelar det som ingen roll för egen del blir bara mer överkomligt om man slipper skaffa spelet. Får man hoppas de inte brokar och kräver att man måste skaffa fullversionen eller något. Man är ju smått stamkund där borta vid det här laget ![]() Ratten är ju klockren speciellt nu med drift mode att välja när man vill ha något med massa power steering typ RBR. Sedan är pedalerna lite mer smaksak och de måste moddas åtminstone bromsen ![]() _________________ Pär Öqvist |
||||||
Re:
Jag har en Hotas Cougar, är rätt van (och också lite trött på) vad gäller strulande hårdvara. Vad innebär drift mode? _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Fick svar från dem idag...Nu hamnade jag rätt i deras support iallafall...
We will definitely exchange or repair your wheel but like you said because of the early state of the release we now barely have wheel to exchange your unit and so we would have to repair it. I cannot promise right now how long this would take but if you can play with it right now and if it works FOR YOU as it is now it would be the best idea to keep it until we can exchange it fast when a new batch of wheels is produced. What do you think? Sorry for these circumstances, I really try my best! Jag kör med den ett tag till och sen när nästa batch kommer byter de ut den mot en ny. Detta istället för att jag är utan ratt nu ett tag och att de reparerar den. Känns som en bra deal... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Re:
![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
I går så kom äntligen paketet med pedalerna. Väntan var över... trodde jag.
Formen på lådan såg lite annorlunda i förhållande till vad jag hade föreställt mig. När jag bröt upp kartongen besannades mina farhågor. Det var inga pedaler! Det var en Fanatec Rennsport Wheelstand. Inte alls vad jag hade beställt! ![]() Fy tusan vad besviken jag blev. Jag skickade ett mejl till Fanatec på en gång i går kväll för att reda ut det som hänt. Ser fram med spänning mot ett svar från dem. Jag är främst rädd för att de inte har några pedaler kvar av den första sändningen. I så fall får jag vänta i flera månader ytterliggare innan jag kan börja köra! Frågan är om inte måttet är rågat nu. ![]() _________________ Henrik Hård Drömmer om ett sevenprojekt. |
||||||
Trist...
Maila den här killen Armin: ah@endor.ag Han är snabb på att svara. På Fanateqs hemsida står det ju att andra batchen pedaler kommer i juni. Då kommer du få pedaler med den ändra smörjningen. De hade ju valt lite fel smörjmedel på bromsen. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Så nu blev det bättre. Använde den längre metallrodden då den ska hjälpa till att minska dead zonen. Och så bromsen upp i andra klykan. Har väl en 5 mm throw max nu jämfört med jätteslaglängden tidigare. Känns lite som att bromsa på en planka men då pedalerna ju använder load cellen till typ 100 % i det här läget så är det inget fel på precision. Tycker mig verkligen få överlägsen känsla för hur mycket broms jag applicerar. CST pedalerna ex har ju överlägsen känsla och precision om du torrsimmar men tycker det är lättare att känna när jag applicerar 25 % 50 % 75 % eller 100 med CSP pedalerna.
Men torrsimmande är ju en sak och riktig körning måhända en annan ![]() _________________ Pär Öqvist |
||||||
Kört lite camaro nu på barcelona. Nu måste jag dock hitta något att fästa pedalerna lite mer seriöst med. Blir lite sneda efter ett tag eller glider ifrån en då gummifötterna inte riktigt orkar med trycket på bromsen i det här läget. Men underbar känsla av kontroll. Camaron börjar ju uppföra sig galant tenderar ju annars att orma sig en hel del under inbromsning. Lite tråkigare men gör det ju lättare att nöta in banan om man får bilen under kontroll lol. Kan provocera fram hjullåsning typ när jag vill istället för tvärtom så helt klart bromskänslan är där. Gaspedalen fungerar bra även om det är på gränsen till för mycket slaglängd men kör det här ett tag så får man se.
_________________ Pär Öqvist |
||||||
Re:
Tack Niklas. Nu har jag skickat ett mejl även till din kontakt samt min befintliga. Nu hoppas jag få snabb respons. Håll tummarna! _________________ Henrik Hård Drömmer om ett sevenprojekt. |
||||||
För oss som fått pedalerna så har de släppt en firmware nu som låter en ta bort jätte deadzonen (eller påstår det i alla fall inte testat) och mer justeringsmöjligheter med poten då.
Hinner inte testa än i alla fall jag håller på och försöker slå mina CSP tider med mina CST pedaler. 1.55.465 eller något med CSP och 1.55.720 med CST på barcelona och Camaro. Dock låser jag bromsarna markant mindre med CSP pedalerna men CST pedalerna är mer immersiva så att säga då de har mer realistisk känsla så här långt ![]() edit: Jo jag hann testa. Finns olika inställningar med mer eller mindre deadzone. Tog jag noll fick jag för lite då det är ett visst tryck på bromsen som standard men med dz10 inställningen fick jag det som jag ville. Fungerar prima så klart värt att meka med. _________________ Pär Öqvist |
||||||
Nu har pedalerna kommit!
Jag har fortfarande problem. Jag har tabbat mig i samband med att jag skulle uppdatera drivisarna till ratten. De nuvarande drivisarna kan inte avinstalleras eftersom en MSI fil är skadad. När jag försöker reparera installationen efterlyses msi filen till PW_32_driver_088_BETA. Den uppdateringen har jag rensat bort! ![]() Finns det någon här som fortfarande har paketet med drivrutinerna PW_32_driver_088_BETA? I så fall kan ni skicka dem till ambassadeur@telia.com Tack på förhand! _________________ Henrik Hård Drömmer om ett sevenprojekt. |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 13646 besök totalt |