Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Salus Ansvar täcker inte banåka 2009
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (5868 totalt)
Holme
Gävle
Här sen Dec 2007

Re:

subarumicke skrev:
Holme skrev:
om man bli påkörd på bana då? Har man kört över sin förmåga då också?
Eller skulle man haft en bil man har råd att bli påkörd med?

Ställl frågan till dit försäkringsbolag

Vet ingen som blivit påkörd på en banträff (Gatbil regi) ,men du kanske kan utveckla det hela lite närmare om vart ,när detta hände och vad som hände då?

Nej jag känner inte till någon gång.
Tänkte mer på att det är också en sak att tänka på med försäkringen, att folk vill försäkra därför och inte bara för att lura försäkringsbolaget på pengar för att man skadat bilen under former som inte täcks av försäkringen.
Det var någon som antydde det tidigare såg det ut som.
Nåväl, åter till ämnet. Jag har nog inte tillräckligt på fötterna för den är diskussionen

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Niklas Falk skrev:
Man skapar en klubb/förening med detta fokus och sakpar en fin historik att luta sig mot när man förhandlar fram en försäkring. Eller så går ett antal klubbar ihop och gör samma sak. FB behöver ju "bara" en tydlig motpart att skapa avtal emot. Porsche och BMW har ju inte lycktas utan arbete.

Säg att jag har en skitshysst Honda. Hmm... göra ovanstående arbete... eller byta bilmärke. Vilket blir jobbigast Ehhhh... asch då

Skämtar lite men att fixa det som krävs är ju ett flerårsprojekt. Speciellt om man ska visa några års fin träffhistorik Även om man får all hjälp, tips och info från BMWSC och PCS som de ÖHT kan ge.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Skämtar lite men att fixa det som krävs är ju ett flerårsprojekt. Speciellt om man ska visa några års fin träffhistorik Även om man får all hjälp, tips och info från BMWSC och PCS som de ÖHT kan ge.
Mitt inlägg var ju naturligtvis provocerande men Porsche och BMW har ju inte fått möjligherna utan jobb.
Det skulle nog utan problem gå att plocka ihop 5-6 klubbar med bra arrangemang och statistik, men oavsett så måste viljan finnas.

safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Jag tycker det är fullkomligt självklart att försäkringen INTE ska gälla när man tävlar eller kör runt och jagar tiondelar.

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

safe skrev:
Jag tycker det är fullkomligt självklart att försäkringen INTE ska gälla när man tävlar eller kör runt och jagar tiondelar.

Ja - men utmaningen för försäkringsbolagen är blir ju att veta vem som kör si och vem som kör så..
(om man undantar rena tävlingsarrangemang såklart)

Många hävdar att tidtagning är det viktiga - Men allvarligt talat så känner jag många förare, som kör med
väldigt goda marginaler - trots klocka i bilen.

och alla har nog också sett den andra varianten: förare som lyckats ställa till de mest otroliga krascher -
utan vare sig tävlingsmoment, eller jakt på tiondelar.

Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Re:

FredrikÅ skrev:
safe skrev:

Ja - men utmaningen för försäkringsbolagen är blir ju att veta vem som kör si och vem som kör så..
(om man undantar rena tävlingsarrangemang såklart)

Det är väl där arrangören kommer in.

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

safe skrev:

Enkelt. Det är ju exakt så. De gäller inte då.

Sen har FredrikÅ en sund vinkel på det osså iof.

Täby
Här sen Apr 2006

sammanfattningsvis kan man väl säga att FB kan väl avgöra vad dom vill försöker eller inte?

Allmänt banåkaforum
Salus Ansvar täcker inte banåka 2009
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (5868 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande