Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (39675 totalt) |
PCS banmöte på ringen 2010.
Här en liten liten film där jag provar mig fram på ringen. Jag hoppas att jag kan komma tillbaka nästa år. Kolla hur tom det är på banan!! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=EYiuP _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||
Här händer inte mycket. Har hittat en omgång med fuchs i 16". 8" från 951 fram och 9" håller jag på att få gjorda nu av 7" fälgar. Kommer nog bli en snygg bil i sommar.
Fjäderbenstaget i min bil består av lite grov gängstång och ett par styrstag till någon lastbil. Det är inte snyggt och är inte gjort i eloxerad aluminium men funkar. ![]() _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||
Vinterpyssel
Jag tyckte att bilen började se lite sliten ut i lacken så jag bestämde mig för att detta skulle åtgärdas. Jag hade bestämt att fronten och dörrar skulle lackas. På dörrarna skulle hål för backspeglar läggas igen. När lackeraren titta på bilen så tyckte han att det skulle bli mycket bättre om han fick ta hela bilen. Nu åkte alla rutor ur och hela bilen fick ny lack. I samband med att bilen skulle lackas tänkte jag även se om jag kunde ta bort lite vikt från bilen. Jag dokumeterade allt som jag tog bort och vad jag ersatte det med. Listan ser då ut så här. ![]() Netto viktförlust är 70 kg och dett borde kännas tycker jag. Jag har försökt att få bilen att likna en 911 Carrera från -74. Därför har den numera bara en backspegel, inga sidoblinkers, öppningsbara sidorutor och ingen strålkastarspolning. ![]() Strålkastarspolning borta. ![]() En backspegel, ingen sidoblinkers och öppningsbara bakre sidorutor. Recaro SPG och RS dörrsidor. ![]() ![]() Och för lite mer camber så blev det ett Wevo-stag mellan stötdämpartornen. ![]() _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||
Säljtankar
Jag funderar på att sälja men är inte alls säker. Jag tycker att jag använder bilen för lite men tror att jag kommer sakna den om jag säljer den. Övertyga mig gärna i någon riktning! ![]() ![]() _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||
Re: Säljtankar
Eftersom jag har sålt en vit sån här så säger jag bara. Sälj inte. Det blir inte roligare än en 80 tals elva i mina ögon. _________________ Jens Lanvin |
||||
Jag kanske inte tänker helt klart här, sett till de svar som ramlar in här?
![]() ![]() Men jag gillar verkligen gamla 11:or och har inte varit utan sedan 1994 så jag skulle säkert sakna boxermotorns ständiga närvaro bakom ryggen, skalstolarnas hårdhet, avsaknaden av alla hjälpmedel och styrningens precision. Jag kollar efter en 996 turbo eller 996 Gt3 om jag ska ha något annat. _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||
911
hey ![]() samme problem her med kæresten ![]() men fandt en losning på min tur ned til oldtimer GP i august. ![]() jeg kores selv derned hun tar flyget til frankfurt(på mandagen), har bookad 3 nætter vid mosel samt en overnatning i gosslar på hemvejen så er vi begge to nojda ![]() ![]() ![]() ![]() mvh.niels _________________ niels hansen |
||||
Jag har lyssnat på vad ni säger och tagit mig en rejäl funderare och bestämt mig för att inte sälja. Har kollat lite på 996 turbo och insett att då kan jag lika gärna ha en Audi och åka omkring i.
![]() Hoppas vi syns i sommar på klassikerträffarna! _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||
Re:
![]() ![]() Har haft samma funderingar med min gamla M3E30 men nä, den får allt vara kvar (därmed inte sagt att man inte kan köpa en bil till... ![]() ///Martin Ps. Behöver du nya V70A bak på elvan kommer det in några 245/45-16 till specialpris... _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Re:
Sälj för allt i världen inte den, i alla fall inte utan att fråga mig först!!! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re: Vinterpyssel
Du vet väl om att reservhjulet på en 911:a är en vital del i bilens krockskydd? ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re: Vinterpyssel
Nej, det hade jag faktiskt ingen aning om. Men min bil överstyr ju mest..... ![]() Jag får försöka att hitta ett reservhjul som sväljer mina bromsar. Det känns annars ganska onödigt att åka runt med alla de kg. Är det 964 som har ett i aluminium? Det kanske skulle funka eller blir det helt fel offset då? _________________ Fred rik Gab riel sson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (39675 totalt) |