Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
sekventiell "växelspakskonverterare" sökes...
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (16145 totalt)
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

ButterflyRacing skrev:
Habbe skrev:
Jag lovar inte heller guld och gröna skogar. Den som kommer till en BMWCS/SC träff i framtiden får väl antingen håna mig eller komma med synpunkter på mitt spakställ.

Jag hoppas att du inte blir hånad.........det är ju en väldig skilnad att använda sina kunskaper till att konstruera och tillverka en pryl......(som man iochförsig skulle klara sig utan).......mot att lägga upp 16000:- för den.

Kreaktivitet är fränt...........och gör en sådan pryl till kult...

Håller absolut med! thumbs up

Nilz
Växjö
Här sen Jun 2003

blev fel ,,please ignore

Nybro
Här sen Jan 2004

Stå på dig Habbe...Det KOMMER att bli bra...

Har haft en BMW getraglåda med extremt korta v-lägen, å det funkar kanon...dock blir det ju lite trögare att växla ,men växla snabbare gör man, utan tvekan...Hade ca:50-60mm slag mellan 1án å 2áns växel...

Tyvärr är bilen såld nu... ....Men den kommer att rulla vidare på banträffarna ändå...

Kåtebol
Här sen Nov 2002

PCR skrev:
Acke skrev:
Lådan jag har nu är en Vlovlo me överväxel (M41?) sellholm.com säljer en "MPG (multipowergearbox) Komplett för Volvo"... Någon som vet vad som menas med det ???
http://www.sellholm.com/bilder/mpg.JPG

Det är ju en del här som tävlar i olika sammanhang, är det inga av dom som använder sig av denna typ av konverterare eller kör dom "riktiga" sekventiella växellådor ???

Ps. tack för alla svar..

om du menar med elektrisk överväxel (så heter det nog inte) så heter den M46 och är väl inte ett våldsamt trevligt ämne för race...

Sellholm "multipowergearbox" är däremot ett jäkligt racigt alternativ...mao sekvensväxlad rakskuren dogbox och mer eller mindre skottsäker. Tyvärr tror jag att prislappen är nånstans i närheten av 70 000:-.

Vad är det du vill åstadkomma?
En mer receinspirerad låda med H-läge är betydligt mer snabbväxlad än en ombyggd blöjsekvenslåda...dessutom har du mycket roligare på banan om du har lite roligare (tätare) stegning på utväxlingen i lådan än med originalsteging och en fräck spak...

För att vara besserwisser så heter Volvos tidiga lådor med elektrisk överväxel fram tills ca 76 just M41.
Inte heller den är läplig för race däremot...

Kalix
Här sen Nov 2002

PCR skrev:
Niklas Sandström skrev:
Sellholms MPG är väl en dogbox låda med inbyggd fördelningslåda för fyrkrafs.

Tro de? vad heter deras femväxlade sekvenslåda till RWD då?

Fel av mig, MPG är deras sek. låda.

Citera
Spiidfriik
Piteå
Här sen Dec 2002

Habbe skrev:
Nej det kommer inte tillverkas några för försäljning, bara två eller tre ställ för de personer som är inblandade i konstruktionen/tillverkandet. (men slantar någon upp 10000, kan man ju alltid tänka om)

Finns det chans att få ta del av ritningar för att tillverka en egen kopia? För eget bruk givetvis, ingen försäljning.

Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003

tror det

Jesper Wall
Värmdö/Stockholm
Här sen Jan 2005

Hur gick det med bygget?

BMW E28 M535i (Blivande BMW-cup bil)
BMW E39 540iAT
BMW E85 Z4

Svenska E12/E28 Registret
http://www.e28.se
Citera
Allmänt banåkaforum
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (16145 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande