Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Vilka R-däck kommer du köra på i år och varför?
<<   1, 2, 3
14545 besök totalt
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006

Namndispens
Namndispens

Toyo R888 GG, 18" 225/285 på 996 GT3.

Jag valde Toyo för att:
- de var bra mycket billigare än allt annat jag hittade (9600SEK till dörren från Camskill)
- de lär fungera rimligt även när det är blött
- de lär fungera rimligt direkt från kallstart
- de lär hålla längre än MPSC

Eftersom det är första gången jag kör med R-däck kändes det inte som att det extra grepp som MPSC eventuellt ger var så viktigt för mig. Jämfört med Michelin PS2 som jag hade innan var det ändå stor skillnad: Mer grepp, mer förutsägbara och de tröttas (överhettas) inte efter några varv. Jag är mycket nöjd med dessa efter de första två bandagarna!

Stockholm
Här sen Sep 2004

Tror ni att Dunlop Direzza 03 G i 245/40 18" kan funka på min 1M på 9,5" bred fälg?
Hyfsat pris men frågan är hur länge ett par i medium håller på 1650 kg bil inkl soppa och förare?

Bjurholm
Här sen Okt 2005

Har just beställt nya Pirellin, några måste ju ta ansvar för att prova nya produkter me
Har kört toyo och kumho förut och trivdes bra me dom hårdare toyon

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

Chefen skrev:
Har just beställt nya Pirellin, några måste ju ta ansvar för att prova nya produkter me
Har kört toyo och kumho förut och trivdes bra me dom hårdare toyon

Alltid intressant! Dimensioner,kostar, köper var?

LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

Mikael_S skrev:

Jag valde Toyo för att:
- de var bra mycket billigare än allt annat jag hittade (9600SEK till dörren från Camskill)

Eftersom det är första gången jag kör med R-däck kändes det inte som att det extra grepp som MPSC eventuellt ger var så viktigt för mig. Jämfört med Michelin PS2 som jag hade innan var det ändå stor skillnad: Mer grepp, mer förutsägbara och de tröttas (överhettas) inte efter några varv. Jag är mycket nöjd med dessa efter de första två bandagarna!

Har kört Pirelli P-zero i 5 år och sedan MPCS i 9 år. Förra sommaren hände det sig att jag testade ett set med R888 pris EUR 1 000 (235/40R18*4). Det var en stor besvikelse. Det finns utvecklat i min biltråd men sammanfattningsvis så kan man säga att klart sämre "precision" på gränsen och klart kortare livslängd. Bytte tillbaka till MPCS i år EUR 850 så blev valet rätt enkelt, bättre och billigare. R888 funkar bättre i blött det ska de väl ha cred för, men som någon skrivit redan så är det ju inte så kul att köra i regn med r-däck ändå. Sedan viner R888:orna otroligt mycket i hög fart vilket jag hade lite svårt för.

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Re:

LUX skrev:
Mikael_S skrev:

Jag valde Toyo för att:

Har kört Pirelli P-zero i 5 år och sedan MPCS i 9 år. Förra sommaren hände det sig att jag testade ett set med R888 pris EUR 1 000 (235/40R18*4). Det var en stor besvikelse. Det finns utvecklat i min biltråd men sammanfattningsvis så kan man säga att klart sämre "precision" på gränsen och klart kortare livslängd. Bytte tillbaka till MPCS i år EUR 850 så blev valet rätt enkelt, bättre och billigare. R888 funkar bättre i blött det ska de väl ha cred för, men som någon skrivit redan så är det ju inte så kul att köra i regn med r-däck ändå. Sedan viner R888:orna otroligt mycket i hög fart vilket jag hade lite svårt för.

Får man fråga vad du kör för bil och vart du hittade MPSC till så bra pris?

Mvh Peter

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003

Körde med mina nya MPSC på mantorp i lördags. Några kortare stints och sen nästan en timme på slutet och däcket beter sig helt konsekvent fram till de kanske 4 sista varven. Nu var det ju rätt svalt ute vilket sparar däcken men jag tycker ändå det är grymt bra. Jag gick nu också från 17 till 18 för att få mer stabilitet i bakvagnen i högfartskurvor och det funkade helt enligt plan. Kul dag!

Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005

Ska väl försöka ta slut på mina väl bevarade Hankook z211 c30 195/50-15 som hängt med nu sen 2009...
Jobbade ganska hårt förra säsongen att ta slut på dem men bilen min nöter för lite däck...
Haft mina funderingar på kumho V70 den dagen z211 tar slut...

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Joan skrev:
Tror ni att Dunlop Direzza 03 G i 245/40 18" kan funka på min 1M på 9,5" bred fälg?
Hyfsat pris men frågan är hur länge ett par i medium håller på 1650 kg bil inkl soppa och förare?

Direzza 02 var ju medium väldigt mjuka, där behövdes hard på till exempel M3. Om Direzza 03 har samma tendens vet jag inte, har bara kört 02 tyvärr.

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Joan skrev:

Direzza 02 var ju medium väldigt mjuka, där behövdes hard på till exempel M3. Om Direzza 03 har samma tendens vet jag inte, har bara kört 02 tyvärr.

Ska du köra 245 runt om?
245 på 9,0" och 265 på 10,0" är original så jag hade hellre kört 265 runt om.
Det är ju också ett koncept som fler verkar köra på i dag.

Min egen erfarenhet av Direzza är samma som herr Thomés.
Är gummiblandningen samma för 03 som 02 så är det bara hård som räknas.
Själv slet jag ut Direzza 02 (mjuka) under enbart en banträff, bytte fram och bak under "halvtid" också (då 1100 kg och 218 hk).
Motsvarande bil med 02 hårda hade inga problem med slitage.

Stockholm
Här sen Sep 2004

Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Magnus Thomé skrev:
Joan skrev:

Ska du köra 245 runt om?
245 på 9,0" och 265 på 10,0" är original så jag hade hellre kört 265 runt om.
Det är ju också ett koncept som fler verkar köra på i dag.

Min egen erfarenhet av Direzza är samma som herr Thomés.
Är gummiblandningen samma för 03 som 02 så är det bara hård som räknas.
Själv slet jag ut Direzza 02 (mjuka) under enbart en banträff, bytte fram och bak under "halvtid" också (då 1100 kg och 218 hk).
Motsvarande bil med 02 hårda hade inga problem med slitage.

Snål jävel vet du.. Finns att köpa en uppsättning via TWS men blir nog MPSC igen i 265. Med de orden är det inget å snåla på..

Här sen Feb 2003

MPCS är inte dyrar elängre än toyosar, så det är bara vinn vinn

KOlla med skanstulls johan, han har det mest hemma

Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Ska kika där! Annars beställer jag hos Vanadisgummi som ligger precis vid jobbet.

Här sen Feb 2003

Re:

Joan skrev:
Ska kika där! Annars beställer jag hos Vanadisgummi som ligger precis vid jobbet.

Supporta rejsa folk du vet..

skicka Pm eller ring johan beherns..

Supramannen

Här sen Feb 2003

JOhan skanstull har allt hemma, så Joan Pm han

Däck för banåka
Vilka R-däck kommer du köra på i år och varför?
<<   1, 2, 3
14545 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande