|
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens

29 Mar 2012 12:52
Toyo R888 GG, 18" 225/285 på 996 GT3.
Jag valde Toyo för att:
- de var bra mycket billigare än allt annat jag hittade (9600SEK till dörren från Camskill)
- de lär fungera rimligt även när det är blött
- de lär fungera rimligt direkt från kallstart
- de lär hålla längre än MPSC
Eftersom det är första gången jag kör med R-däck kändes det inte som att det extra grepp som MPSC eventuellt ger var så viktigt för mig. Jämfört med Michelin PS2 som jag hade innan var det ändå stor skillnad: Mer grepp, mer förutsägbara och de tröttas (överhettas) inte efter några varv. Jag är mycket nöjd med dessa efter de första två bandagarna!
_________________ Mikael S
|
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1103

29 Mar 2012 14:36
Tror ni att Dunlop Direzza 03 G i 245/40 18" kan funka på min 1M på 9,5" bred fälg?
Hyfsat pris men frågan är hur länge ett par i medium håller på 1650 kg bil inkl soppa och förare?
_________________ Joh@n M@hlst3dt
|
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701

29 Mar 2012 16:33
Har just beställt nya Pirellin, några måste ju ta ansvar för att prova nya produkter me
Har kört toyo och kumho förut och trivdes bra me dom hårdare toyon
_________________ Per Lindqvist
ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
|
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766

29 Mar 2012 19:15
Re:
Chefen skrev: | Har just beställt nya Pirellin, några måste ju ta ansvar för att prova nya produkter me
Har kört toyo och kumho förut och trivdes bra me dom hårdare toyon |
Alltid intressant! Dimensioner,kostar, köper var?
_________________ Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
|
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens

22 Apr 2012 22:40
Re:
Mikael_S skrev: | Toyo R888 GG, 18" 225/285 på 996 GT3.
Jag valde Toyo för att:
- de var bra mycket billigare än allt annat jag hittade (9600SEK till dörren från Camskill)
- de lär fungera rimligt även när det är blött
- de lär fungera rimligt direkt från kallstart
- de lär hålla längre än MPSC
Eftersom det är första gången jag kör med R-däck kändes det inte som att det extra grepp som MPSC eventuellt ger var så viktigt för mig. Jämfört med Michelin PS2 som jag hade innan var det ändå stor skillnad: Mer grepp, mer förutsägbara och de tröttas (överhettas) inte efter några varv. Jag är mycket nöjd med dessa efter de första två bandagarna! |
Har kört Pirelli P-zero i 5 år och sedan MPCS i 9 år. Förra sommaren hände det sig att jag testade ett set med R888 pris EUR 1 000 (235/40R18*4). Det var en stor besvikelse. Det finns utvecklat i min biltråd men sammanfattningsvis så kan man säga att klart sämre "precision" på gränsen och klart kortare livslängd. Bytte tillbaka till MPCS i år EUR 850 så blev valet rätt enkelt, bättre och billigare. R888 funkar bättre i blött det ska de väl ha cred för, men som någon skrivit redan så är det ju inte så kul att köra i regn med r-däck ändå. Sedan viner R888:orna otroligt mycket i hög fart vilket jag hade lite svårt för.
_________________ Thomas W
Mehr sein als schein
|
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3489

23 Apr 2012 10:48
Re:
LUX skrev: | Mikael_S skrev: | Toyo R888 GG, 18" 225/285 på 996 GT3.
Jag valde Toyo för att:
- de var bra mycket billigare än allt annat jag hittade (9600SEK till dörren från Camskill)
- de lär fungera rimligt även när det är blött
- de lär fungera rimligt direkt från kallstart
- de lär hålla längre än MPSC
Eftersom det är första gången jag kör med R-däck kändes det inte som att det extra grepp som MPSC eventuellt ger var så viktigt för mig. Jämfört med Michelin PS2 som jag hade innan var det ändå stor skillnad: Mer grepp, mer förutsägbara och de tröttas (överhettas) inte efter några varv. Jag är mycket nöjd med dessa efter de första två bandagarna! |
Har kört Pirelli P-zero i 5 år och sedan MPCS i 9 år. Förra sommaren hände det sig att jag testade ett set med R888 pris EUR 1 000 (235/40R18*4). Det var en stor besvikelse. Det finns utvecklat i min biltråd men sammanfattningsvis så kan man säga att klart sämre "precision" på gränsen och klart kortare livslängd. Bytte tillbaka till MPCS i år EUR 850 så blev valet rätt enkelt, bättre och billigare. R888 funkar bättre i blött det ska de väl ha cred för, men som någon skrivit redan så är det ju inte så kul att köra i regn med r-däck ändå. Sedan viner R888:orna otroligt mycket i hög fart vilket jag hade lite svårt för. |
Får man fråga vad du kör för bil och vart du hittade MPSC till så bra pris?
Mvh Peter
_________________ /Peter Wärhner
Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
|
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766

23 Apr 2012 19:37
Körde med mina nya MPSC på mantorp i lördags. Några kortare stints och sen nästan en timme på slutet och däcket beter sig helt konsekvent fram till de kanske 4 sista varven. Nu var det ju rätt svalt ute vilket sparar däcken men jag tycker ändå det är grymt bra. Jag gick nu också från 17 till 18 för att få mer stabilitet i bakvagnen i högfartskurvor och det funkade helt enligt plan. Kul dag!
_________________ Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
|
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345

23 Apr 2012 21:08
Ska väl försöka ta slut på mina väl bevarade Hankook z211 c30 195/50-15 som hängt med nu sen 2009...
Jobbade ganska hårt förra säsongen att ta slut på dem men bilen min nöter för lite däck...
Haft mina funderingar på kumho V70 den dagen z211 tar slut...
_________________ Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"
Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42363

Forumägare
Trådstartare

23 Apr 2012 21:19
Re:
Joan skrev: | Tror ni att Dunlop Direzza 03 G i 245/40 18" kan funka på min 1M på 9,5" bred fälg?
Hyfsat pris men frågan är hur länge ett par i medium håller på 1650 kg bil inkl soppa och förare? |
Direzza 02 var ju medium väldigt mjuka, där behövdes hard på till exempel M3. Om Direzza 03 har samma tendens vet jag inte, har bara kört 02 tyvärr.
_________________  Magnus Thomé
|
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538

23 Apr 2012 21:46
Re:
Magnus Thomé skrev: | Joan skrev: | Tror ni att Dunlop Direzza 03 G i 245/40 18" kan funka på min 1M på 9,5" bred fälg?
Hyfsat pris men frågan är hur länge ett par i medium håller på 1650 kg bil inkl soppa och förare? |
Direzza 02 var ju medium väldigt mjuka, där behövdes hard på till exempel M3. Om Direzza 03 har samma tendens vet jag inte, har bara kört 02 tyvärr. |
Ska du köra 245 runt om?
245 på 9,0" och 265 på 10,0" är original så jag hade hellre kört 265 runt om.
Det är ju också ett koncept som fler verkar köra på i dag.
Min egen erfarenhet av Direzza är samma som herr Thomés.
Är gummiblandningen samma för 03 som 02 så är det bara hård som räknas.
Själv slet jag ut Direzza 02 (mjuka) under enbart en banträff, bytte fram och bak under "halvtid" också (då 1100 kg och 218 hk).
Motsvarande bil med 02 hårda hade inga problem med slitage.
_________________ BMW MC-klubben
|
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1103

23 Apr 2012 22:10
Re:
Måns Ulveståhl skrev: | Magnus Thomé skrev: | Joan skrev: | Tror ni att Dunlop Direzza 03 G i 245/40 18" kan funka på min 1M på 9,5" bred fälg?
Hyfsat pris men frågan är hur länge ett par i medium håller på 1650 kg bil inkl soppa och förare? |
Direzza 02 var ju medium väldigt mjuka, där behövdes hard på till exempel M3. Om Direzza 03 har samma tendens vet jag inte, har bara kört 02 tyvärr. |
Ska du köra 245 runt om?
245 på 9,0" och 265 på 10,0" är original så jag hade hellre kört 265 runt om.
Det är ju också ett koncept som fler verkar köra på i dag.
Min egen erfarenhet av Direzza är samma som herr Thomés.
Är gummiblandningen samma för 03 som 02 så är det bara hård som räknas.
Själv slet jag ut Direzza 02 (mjuka) under enbart en banträff, bytte fram och bak under "halvtid" också (då 1100 kg och 218 hk).
Motsvarande bil med 02 hårda hade inga problem med slitage. |
Snål jävel vet du.. Finns att köpa en uppsättning via TWS men blir nog MPSC igen i 265. Med de orden är det inget å snåla på..
_________________ Joh@n M@hlst3dt
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515

24 Apr 2012 08:16
MPCS är inte dyrar elängre än toyosar, så det är bara vinn vinn
KOlla med skanstulls johan, han har det mest hemma
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1103

24 Apr 2012 08:25
Ska kika där! Annars beställer jag hos Vanadisgummi som ligger precis vid jobbet.
_________________ Joh@n M@hlst3dt
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515

24 Apr 2012 09:01
Re:
Joan skrev: | Ska kika där! Annars beställer jag hos Vanadisgummi som ligger precis vid jobbet. |
Supporta rejsa folk du vet..
skicka Pm eller ring johan beherns..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515

25 Apr 2012 07:45
JOhan skanstull har allt hemma, så Joan Pm han
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
|