Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 13586 besök totalt |
För egen del kom jag (som vanligt) hem lite så här:
![]() Bilen fungerade kanon! Jag öppnade huven en enda gång bara för att kolla oljan - som var ok. ![]() ![]() Anledningen till att jag kom hem lite konfunderad var den sedvanliga upplevelsen på banan. En h-vetes massa ängläder som inte hittar eller verkar tycka att det är en del av upplevelsen att knöka och böka. ![]() Av 23 körda varv (sedan bromsade jag stål mot stål på vänster bak och iddes inte byta innan flyget gick) så var ett enda varv ok. Det är detta varv: http://www.youtube.com/watch?v=mnwSv Alla de övriga 22 varven innehöll att mellan 20-45 omkörnngar per varv plus 1-5 gulflaggssituationer. ![]() ![]() ![]() ![]() Inget av dessa varv var någon njutning. Man kör två svängar och är sedan ifatt en salig blandning med folk som inte hittar eller skiter i att någon snabbare kommit ifatt eller en kombination. Tre tillfällen utmärker sig särskilt: # En hyrSwift lägger högerblinkers och rör sig åt höger men tre gånger nyper han tillbaka med någon decimeter kvar (pga av att jag bromsar). Vansinne! ![]() ![]() ![]() # En hyrSwift rör sig höger (med blinkers) mellan Steilstrecken och Karusellen. Jag stålar för att komma om och tvingas gå på curben på vänstern för att han förstås inte hittar och när banan i uppförsbacken "ormar till" så kommer han farandes över banan. Marginal, 5cm? # En norsk 996 har kräkt ur sig något i sista höger i Galgenkopf. Men istället för att då springa och varna oss andra om va de har ställt till med så har de båda begravt sin nyllen i motorrummet. Den Golftvåa som jag i denna stund är på väg att ta på yttern får 3-4 sek av kalsongbytesmanövrerande tack vare att jag kan bjuda på några meter asfalt. Tack och lov för rätthjulsdrift. (Felhjulsdrivna bilar är ju trafikfarliga) När vi kommer runt nästa varv har två bilar och en båge inte klarat detta parti, ambulans på plats. Slutsats, när banan ser ut så här vill jag inte köra. Samtidigt vill jag köra - på Nordschleife.... ![]() För: I get no kick out of Mantorp, mere Sviestad doesn't thrill me at all... ![]() Nästa säsong är oskriven, men på något sätt tänker jag förhålla mig till detta. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Det är ju så det är på Nordslingan på helgerna ibland. Lördag var ok första timmen sedan var det cirkus fram till 4-tiden efter 4 var det riktigt bra, förhållandevis. Och ja engelsmännen är de som ofta utmärker sig ![]() Det har diskuterats "indianöverfall" i en annan tråd. Jag hade också några tighta omkörningar få folk blinkar vänster men sedan pga av för hög fart i fel linje eller bara allmänt taskig koll sedan svänger vänster in i linjen igen. Man måste nog inse att det händer sånt hela tiden och får ha lite marginal kvar för sånt. Se det som fostrande körning. Ge inte upp ditt fria varv kommer när du minst anar det ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Det var ju ett väldigt fritt varv det där. Bra linje.
Harry frågor. Ger appen med automatik namn och Vmin/Vmax i alla kurvor det har jag inte sett förut? Sektor tider var också nice. Har du lagt in sektorer själv eller finns det "färdigt"? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Re:
Allt är relativt, Audin i början och Minin på slutet kändes som om de kostade sek. Men i övrigt var det fritt. Ett sådant varv är jag mer än nöjd om jag får köra. Harrysvar: Den senaste versionen av appen lägger in allt det där med automatik, när den fungerar är den supersmutt! Vissa mätfel blir det dock. Vmax i FX var nog +220 egentligen. Sammantaget funkade appen för min del hyfsat denna helg, men för kompisarna strulade det mest hela tiden. Min driftbox ville dock inte alls lira. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Japp, jag tror du har helt rätt Tomas. Men då duger det inte att komma ner endast en helg på ett år. ![]() ![]()
Tack, jag såg det som det. Tex att ta SX utmed vänster bankant i full fart - utbildande! ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
pröva att leta här så kommer du att hitta något garanterat! http://www.ringportal.nl/en/photogra _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Hej den vita 320 touringen djn 513. Är lite ombyggd z3m motor o låda breddad o lättad bromsar org alpina b6 3.5 kränghämmare alpina b6 bur enligt dtm 1992 håller diff o framvagn , i år ändrade vi utväxling från 3.25 till 2.68. Orsak den gick på varvstoppen i bergwerk o schwedenkreutz.och fuchsröre. Men det blev inte bra nu orkade den inte istället på 5 an så det blev varvstopp på 4 . Så till nästa gång antingen 3,14 eller tillbaka till 3.25 och flytta upp varvstoppen en 6-700 varv.Inget extra i övrigt ingen servo ingen abs , byggd så basic som möjligt . Så man är tvingad att köra inte förlita sej till olika inbyggda hjälpmedel. Resultat blev en bil som håller ,snäll mot däck o bromsar , och hänger med hyfsat.
_________________ Sten Jarl |
||||
Mer bilder:
Rickard: https://plus.google.com/photos/11044 Stefan L: https://plus.google.com/photos/11044 Per: https://lh6.googleusercontent.com/-L Det finns fler bilder på Per, Conny, Rickard och Stefan T på denna sida: https://plus.google.com/photos/11044 ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
BTW en finfint varv (8.28) önskar vi kunde leka lite följa john därnere. Hade du bara hållt igen lite lite grand tror jag vi hade varit väldigt jämna och kunde haft skoj. SEn måste man ge en eloge till Harry, vilken fin app trots att det är en äppleprodukt
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Tack för de vänliga orden Johan men hålla igen vete 17.
![]() Bilen går under 8.30 utan att man tar i alltför mycket. Sub 8.20 är fullt möjligt bara man har bra temp i däck och bana samt välsignas med ett fritt varv. Tack vare en hjälteinsats av Martin Gistell och Wheelbase så fick jag nya 225:or precis i tid och bilen går fortare med 225 än 235. Inte av något annat skäl än att de har lägre luftmostånd och rullomkretsen är större, mao den år fortare. Med det sagt skulle kanske ett par 9,5:or med 255 på sitta som en smäck. Men då måste en S-motor landa under huven. Den nuvarande skulle inte orka. Parkörning är kul och utvecklande, Stefan L och jag körde två kul varv ihop! Eller, ja, han körde bakom mig vill säga. ![]() Harry är kanon! ![]() Min fungerade helt ok denna gång. De andras ville inte alls lira. Bara någon vecka innan vi åkte ner kom en uppdatering. Kanske skall man strunta i den första av de större uppdateringarna? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Måste bara lägga in den här, satt o slötittade på lite ringenklipp och hittade denna, fast du är dansk tydligen ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||
Re:
Kändes som jag tankade hela tiden. Åker nog lite mer än du bara, plus att söndag eftermiddag/kväll gav dom där extra varven (mot lördagens 19) när ni packade för hemfärd. Nej jag ändrade inget. Bilen är lite understyrd men safe. Funderar på att ändra men isf först efter nästa besök. Hoppas på att åka ner nästa helg. _________________ Stefan Larsson |
||||
Re:
Även om dom fattar tror jag inte dom bryr sig om telefoner OM dom inte har en dålig dag. Alternativt att man monterar dit den efter bommarna. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
När jag var där i höstas och körde med den lösningen blev jag stoppad två gånger, då sa jag att jag GPS-loggar och inte filmar, då var det lugnt ![]() ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 13586 besök totalt |