Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Märkesfanatism
<<   1, 2, 3
6099 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag tycker alla bilar är okey. Bara de heter Audi

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Mäkinen skrev:
-"Imitation is the sincerest form of flattery"

http://www.chez.com/pacer/pcto928small.GIF

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Citat:

Skulle jag få en sådan, gratis idag.........skulle jag nog inte te emot den...

Finns det några kvar??? Dom var väl rätt rostglada , antagligen samlarvärde nu.

Jag har aldrig förstått var Pacerns töntprägel kom från, snygg och smart, förresten, den fanns väl med V8 också? Kanske nåt å ha på banmötena. Bredare än lång, borde kunna bli bra väghållning. Brudfångare är den ju dokumenterat bra som. kolla bara på Waynes World

JohanR

Pacern hade väl en sexa på 4,2 liter och c:a 100 hk.
Snacka om effektuttag...
Jag tror det var Teknikens Värld som kallade den för en "futristisk sköldpadda i rymddräkt". En kul detalj är ju att dörrarna är olika långa på höger resp vänster sida av bilen.
Min bror hade en sån för länge, länge sedan.

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Eftersom jag har ett förflutet som tekniskt ansvarig i Svenska AMC och Rambler Sällskapet så har jag lärt mig lite om Pacer. De fanns med V8 och jag har för mig att två eller tre sådana finns i Sverige. Den motorn är på 125 hk och 245 fotpund.

Att dörrarna är olika långa är rent säkerhetstänkande. Det skulle underlätta urstigning på höger sida av bilen för där var det oftast inte passerande bilar. Bilen var från början tänkt för GMs Wankelmotor och framhjulsdrift, men GM lyckades inte med Wankelkonceptet så AMC tvingades bredda bilen för att få plats med kardantunneln.

Själv föredrar jag AMC Gremlin och AMC AMX 68-70.

NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002

ButterflyRacing skrev:
Jag tycker det är skitkul med märkesfanatism.

Att Cheyy är överlägen allt.........och att Ford står längst ner.....det vet ju alla

En kompis , till mej, och hans farsa, hade en Jaguar XJ6. Som dom lackade hemma på gården. Sedan stoppade dom ner en Pontiac 400 ci V8.
Gubben tog bilen och åkte till ett Jaguarmöte, parkerade......öppnade motorhuven........och lämnade snabbt bilen.......innan någon reagerade.

Bilen ställde till total förvirring.... ...och ingen visste vems den var.
Framåt kvällen..när de flesta åkt.......hoppare han in och lämnade platsen.

Det är humor...!!!!!!!!

HIHIHIHIHI !!!!!

Jepp, chevy eats Fårrrrd !! Har mekat Camaro sedan slutet av 80-talet och nu är det en salig blandning av -81 VW Scirocco med anabol "start"motor (i jämnförelse med de andra 5.7 liters maskinerna), -71 Camaro och en -81 Caprice HGV med Pontiac GTA snurra ?!?!?!?! thumbs up

Den sammanlagda anledningen är att det är så satans kul att bygga bil tycker jag !!! :woot:

S.C.S
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Hazze skrev:
-71 Camaro och en -81 Caprice HGV med Pontiac GTA snurra ?!?!?!?! thumbs up

Det finns hopp för vissa............

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:

Att en del gillar Pacern kan ju bero på att den inspirerat till Porsche 928. Kolla gif:en en bit ner på denna sida:

Peter Horbury (designchef på Volvo, väl?) har sagt att när han ritade Ford Sierra så var det en kopia av Porsche 928. thumbs up eller thumbs down ?

Detta enligt en arbetskamrats kompis som är designer på PAG i London. Varför har alla andra kul jobb?

JohanR

Lidköping
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Citat:

Att en del gillar Pacern kan ju bero på att den inspirerat till Porsche 928. Kolla gif:en en bit ner på denna sida:

Peter Horbury (designchef på Volvo, väl?) har sagt att när han ritade Ford Sierra så var det en kopia av Porsche 928. thumbs up eller thumbs down ?

Detta enligt en arbetskamrats kompis som är designer på PAG i London. Varför har alla andra kul jobb?

JohanR

Det stämmer! Horbury var med i TopGear för några veckor sedan och det var när han ritade Sierra XR4i som han sneglade på 928:an.
Kolla det extra lilla sidofönstret som XR4i har så ser ni viss likhet.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Allmänt banåkaforum
Märkesfanatism
<<   1, 2, 3
6099 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande