|
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
_________________ Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

05 Mar 2013 16:11
Ser att massa datum till finns upplagda så jag pillar in dom i våran ringenkalender just nu....
_________________  Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

05 Mar 2013 16:23
Re:
Magnus Thomé skrev: | Ser att massa datum till finns upplagda så jag pillar in dom i våran ringenkalender just nu.... |
Upplagt hela året nu ända till december
Check it out: www.rejsa.nu/ringen
|
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
|
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

05 Mar 2013 18:09
jag känner mig ensam i kalendern där nere..
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

05 Mar 2013 18:38
Sitter o pillar in i kalendern alla VLN och andra events så man lättare vet när vad är vad
Speciellt track days känns mer o mer intressant att hålla koll på förutom turistkörningen...
|
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Trådstartare

05 Mar 2013 21:29
Re:
Magnus Thomé skrev: | Sitter o pillar in i kalendern alla VLN och andra events så man lättare vet när vad är vad
Speciellt track days känns mer o mer intressant att hålla koll på förutom turistkörningen... |
Kanon
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
|
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

05 Mar 2013 22:33
Re:
Slett-
_________________ Johan Carlsson
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

06 Mar 2013 14:23
Re:
Björcken skrev: | Hej
En fråga till er som har varit nere på ringen några gånger. Hur många varv brukar man hinna köra på en heldag 8-19. Antar att en del tid går bort vid avstängning + mat- och dryckpauser mm. Sen kör man kanske inte varv på varv hela dagen heller. Och hur mycket hinner man på kvällskörningarna? Brukar det vara mindre bilar på banan på vardagkvällar? |
Jag har kört allt från ett varv till ca 30 varv på en dag, helt beroende på olyckor, väder på morgonen etc. Sen beror det ju vad för sorts bil du har - framförallt - bromsmässigt - hur många varv du kan köra. Att åka till Ringen, och det här gäller i princip alla bilmärken och modeller, utan att uppgradera bromsbelägg och bromsvätska är dömt att sluta hos någon lokal bilfixare med kokande bromsvätska och slut belägg. Byt det här - och ha reserv i bagageluckan så slipper du köra till lunch och sen tillbringa tiden med att titta på/ordna bromsar/bli av med massa onödiga pengar/tid. Testat bägge varianterna själv
_________________ Joachim Qvarnström
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

06 Mar 2013 17:06
Lätt att glömma att varje varv är två mil. 30 varv är hela 60 mil bana.... då har man jobbat hårt  Det jag menar är att om man "bara" kör 5 varv så låter det jättelite men det motsvarar ändå vad de flesta ligger på på en heldags svensk banträff.
|
Björcken
Stockholm
Här sen Jan 2013

06 Mar 2013 18:14
Re:
Qvarnis skrev: | Björcken skrev: | Hej
En fråga till er som har varit nere på ringen några gånger. Hur många varv brukar man hinna köra på en heldag 8-19. Antar att en del tid går bort vid avstängning + mat- och dryckpauser mm. Sen kör man kanske inte varv på varv hela dagen heller. Och hur mycket hinner man på kvällskörningarna? Brukar det vara mindre bilar på banan på vardagkvällar? |
Jag har kört allt från ett varv till ca 30 varv på en dag, helt beroende på olyckor, väder på morgonen etc. Sen beror det ju vad för sorts bil du har - framförallt - bromsmässigt - hur många varv du kan köra. Att åka till Ringen, och det här gäller i princip alla bilmärken och modeller, utan att uppgradera bromsbelägg och bromsvätska är dömt att sluta hos någon lokal bilfixare med kokande bromsvätska och slut belägg. Byt det här - och ha reserv i bagageluckan så slipper du köra till lunch och sen tillbringa tiden med att titta på/ordna bromsar/bli av med massa onödiga pengar/tid. Testat bägge varianterna själv  |
Jo det där med bromsar är ju viktigt. Har själv kört slut på originalbelägg under en dag på Anderstorp så bromsarna är nu uppgraderade. Hur mycket sliter ringen på bromsarna jämfört med de svenska banorna? Har aldrig tänkt på att hålla reda på hur många varv man kör under en bandag i Sverige men säg att man har en effektiv körtid på ca. 2,5-3 h. Det borde motsvara åtminstone 12-15 varv på ringen.
_________________ Hälsningar
Johan Björck
|
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

06 Mar 2013 20:10
Re:
Björcken skrev: | Qvarnis skrev: | Björcken skrev: | Hej
Jag har kört allt från ett varv till ca 30 varv på en dag, helt beroende på olyckor, väder på morgonen etc. Sen beror det ju vad för sorts bil du har - framförallt - bromsmässigt - hur många varv du kan köra. Att åka till Ringen, och det här gäller i princip alla bilmärken och modeller, utan att uppgradera bromsbelägg och bromsvätska är dömt att sluta hos någon lokal bilfixare med kokande bromsvätska och slut belägg. Byt det här - och ha reserv i bagageluckan så slipper du köra till lunch och sen tillbringa tiden med att titta på/ordna bromsar/bli av med massa onödiga pengar/tid. Testat bägge varianterna själv  |
Jo det där med bromsar är ju viktigt. Har själv kört slut på originalbelägg under en dag på Anderstorp så bromsarna är nu uppgraderade. Hur mycket sliter ringen på bromsarna jämfört med de svenska banorna? Har aldrig tänkt på att hålla reda på hur många varv man kör under en bandag i Sverige men säg att man har en effektiv körtid på ca. 2,5-3 h. Det borde motsvara åtminstone 12-15 varv på ringen. |
Jag kan inte tala för bilarna.
Men jag glaserade mina bromsar på hojen på mitt tredje varv.
Det hade aldrig hänt innan på bana.
|
|