Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Öppettider 2013 (nu ända till december utlagt)
<<   1, 2, 3
9913 besök totalt
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004

Re:

Johan Sjöström skrev:
Maxx skrev:
Markus E skrev:
Maxx skrev:
Markus E skrev:
Vadå? Är det enbart öppet 2timmar många av dagarna?? Hade planerat in en heldag den 23:e Planerat i en vecka nu men resvägar hit och dit för en dag på Ringen, men 2timmar..

Enbart en dag om man inte råkar ha vägarna förbi är en rejäl chansning. Förutom dagar med apmycket folk, olyckor med medföljande stängningar och så vidare kan det ju spöregna, snöa eller vara drivis mitt i sommaren ...

Man kan hinna köra lika många varv på en vardagskväll som en fullpackad helgdag.

Sen vill man ju hinna uppleva lite mer än bara ett varv eller två, vad är annars vitsen med att åka ner?

Att få sätta grisen på bilen

Om det är enda anledningen kan jag erbjuda mig att personligen åka hem till dig och överlämna en dekal om du vill, gratis, så slipper du att åka ner. Vill du ha en vit eller svart dekal?

app app app

Ratta först, grisa ner sen!

Exakt! Äta grillhaxe borde vara obligatoriskt!

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Ser att massa datum till finns upplagda så jag pillar in dom i våran ringenkalender just nu....

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Magnus Thomé skrev:
Ser att massa datum till finns upplagda så jag pillar in dom i våran ringenkalender just nu....

Upplagt hela året nu ända till december thumbs up

Check it out: www.rejsa.nu/ringen

Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

Magnus Thomé skrev:
Magnus Thomé skrev:

Upplagt hela året nu ända till december thumbs up

Check it out: www.rejsa.nu/ringen

Åhå, vilken bra kalender.

Jag funderar på nær jag ska åka ner, och med vem

EDIT:

Något som hade varit ænnu bættre var om kalendern hade veckorna inlagda med

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

jag känner mig ensam i kalendern där nere..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Sitter o pillar in i kalendern alla VLN och andra events så man lättare vet när vad är vad

Speciellt track days känns mer o mer intressant att hålla koll på förutom turistkörningen...

Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:
Sitter o pillar in i kalendern alla VLN och andra events så man lättare vet när vad är vad

Speciellt track days känns mer o mer intressant att hålla koll på förutom turistkörningen...

Kanon thumbs up

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Re:

Slett-

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Björcken skrev:
Hej

En fråga till er som har varit nere på ringen några gånger. Hur många varv brukar man hinna köra på en heldag 8-19. Antar att en del tid går bort vid avstängning + mat- och dryckpauser mm. Sen kör man kanske inte varv på varv hela dagen heller. Och hur mycket hinner man på kvällskörningarna? Brukar det vara mindre bilar på banan på vardagkvällar?

Jag har kört allt från ett varv till ca 30 varv på en dag, helt beroende på olyckor, väder på morgonen etc. Sen beror det ju vad för sorts bil du har - framförallt - bromsmässigt - hur många varv du kan köra. Att åka till Ringen, och det här gäller i princip alla bilmärken och modeller, utan att uppgradera bromsbelägg och bromsvätska är dömt att sluta hos någon lokal bilfixare med kokande bromsvätska och slut belägg. Byt det här - och ha reserv i bagageluckan så slipper du köra till lunch och sen tillbringa tiden med att titta på/ordna bromsar/bli av med massa onödiga pengar/tid. Testat bägge varianterna själv

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lätt att glömma att varje varv är två mil. 30 varv är hela 60 mil bana.... då har man jobbat hårt thumbs up Det jag menar är att om man "bara" kör 5 varv så låter det jättelite men det motsvarar ändå vad de flesta ligger på på en heldags svensk banträff.

Stockholm
Här sen Jan 2013

Re:

Qvarnis skrev:
Björcken skrev:
Hej

En fråga till er som har varit nere på ringen några gånger. Hur många varv brukar man hinna köra på en heldag 8-19. Antar att en del tid går bort vid avstängning + mat- och dryckpauser mm. Sen kör man kanske inte varv på varv hela dagen heller. Och hur mycket hinner man på kvällskörningarna? Brukar det vara mindre bilar på banan på vardagkvällar?

Jag har kört allt från ett varv till ca 30 varv på en dag, helt beroende på olyckor, väder på morgonen etc. Sen beror det ju vad för sorts bil du har - framförallt - bromsmässigt - hur många varv du kan köra. Att åka till Ringen, och det här gäller i princip alla bilmärken och modeller, utan att uppgradera bromsbelägg och bromsvätska är dömt att sluta hos någon lokal bilfixare med kokande bromsvätska och slut belägg. Byt det här - och ha reserv i bagageluckan så slipper du köra till lunch och sen tillbringa tiden med att titta på/ordna bromsar/bli av med massa onödiga pengar/tid. Testat bägge varianterna själv

Jo det där med bromsar är ju viktigt. Har själv kört slut på originalbelägg under en dag på Anderstorp så bromsarna är nu uppgraderade. Hur mycket sliter ringen på bromsarna jämfört med de svenska banorna? Har aldrig tänkt på att hålla reda på hur många varv man kör under en bandag i Sverige men säg att man har en effektiv körtid på ca. 2,5-3 h. Det borde motsvara åtminstone 12-15 varv på ringen.

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

Björcken skrev:
Qvarnis skrev:
Björcken skrev:
Hej

Jo det där med bromsar är ju viktigt. Har själv kört slut på originalbelägg under en dag på Anderstorp så bromsarna är nu uppgraderade. Hur mycket sliter ringen på bromsarna jämfört med de svenska banorna? Har aldrig tänkt på att hålla reda på hur många varv man kör under en bandag i Sverige men säg att man har en effektiv körtid på ca. 2,5-3 h. Det borde motsvara åtminstone 12-15 varv på ringen.

Jag kan inte tala för bilarna.
Men jag glaserade mina bromsar på hojen på mitt tredje varv.

Det hade aldrig hänt innan på bana.

Citera
Nürburgring
Öppettider 2013 (nu ända till december utlagt)
<<   1, 2, 3
9913 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande