Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 50714 besök totalt |
|
||||||||
Efter några intensiva år av racing behövde jag pausa billivet lite, så under hösten/bintern har det inte hänt mycket med bilen.
Bilen hade problem med kylningen och jag vill bygga en bil med kvalité så när jag väl är på banan funkar allt. Det finns nu inget mål att bilen ska vara klar till början av säsongen, men efter garageflytt i helgen så blev jag sugen att få den i ordning nån gång i år. Bilen är rensad helt på insidan för att bygga vidare på buren (till full racebur, tänk modsport!) och saknar bromsledningar helt. ![]() Bättre vattenpump, fläktar och boxning av kylare och IC ska nog få ordning på kylningen: ![]() ![]() I nya garaget: ![]() Men i slutet av förra året kunde jag inte hålla mig ifrån banan, så jag inhandlade en substitutbil: ![]() Och sladdade lite ![]() ![]() Uppskattar om de som läser i tråden skriver nått tillbaka! |
||||||||
Re:
Drifting är inte riktigt min grej men det är ju en brist hos mig ![]() Pratar vi modsport med RX7'an blir jag mer intresserad. Det är alldeles för lite wankel där! _________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||||||||
Nu vet vi ju att du kan köra riktig racing också, inte bara åka på sladd.
Synd bara att du fattat vad som är roligast... ![]() ![]() Schysst garage! ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Re:
Modsport finns i tankarna hela tiden, skulle vara riktigt roligt att racea med Torkel, Pihl, Ronnie och dom andra. Men först ska bilen funka men jag har hela tiden tänkt att bilen ska vara både drift och racebil.
Dom är väldigt olika. FD känns som en välbalanserad sportbil som ger mkt om man kan hantera den. s13 är sjukt rolig och lättkontrollerad bil, men snabb är den inte. Känns som baken inte vill annat är åka sidledes, finns nog en anledning till att vartannan driftbil är en s13 ![]() Här är lite drifting med s13 bilen, som med orginalturbo kanske max har 200hk (dom andra har väl 3-400hk ![]()
Det är olika roligheter. Att ligga 2m bakom en annan bil som är på ställ, i röken och ljudet är tokigt roligt. Och andra sida att köra foooort genom en kurva med kladdiga däck är också kul ![]() Jag tittar även på att ev hyra en miata och köra nån tävling i mx5 cup i år om mörligt. |
||||||||
Bra dag i garaget. Fått dit remmar och börjat bygga inboxning av kylaren . Supernice med lyft
![]() ![]() ![]() |
||||||||
Var hittade du pineapple idlerpulleyn?
Sen tycker jag du får uppdatera oftare ![]() |
||||||||
Re:
Pulleyn är köpt direkt ifrån http://www.pineappleracing.com/ Och ja, idén är att jag nu ska bygga hårt, så mer uppdateringar blir det! |
||||||||
Hehe Jon
![]() Idag har jag vart i garaget hela dagen, fick dit ett kylar fäste samt en slitterliknande konstuktion under fronten. Idén är att tvinga all luft genom vattenkylaren till slut: ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Tom jag är avundsjuk på mitt garage
![]() Driftingburen byggdes förra året av en firma utanför örebro, nu kommer min kompis Henrik att komplettera denna till full racingbur. |
||||||||
Fläktar och kylare på plats. Hann också hacka lite asfaltsmatta idag, till jag inte orkade hålla i handsläggan längre
![]() ![]() ![]() |
||||||||
Kul att du bygger bilen för racing! Modsport, det är en bra klass det.
![]() Vad har hänt med frambalken? Har du bromsat lite för sent någonstans? _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||||||
Läste någonstans att Biltemas "label-off" ska funka riktigt bra på asfaltsmatta. man sprayar på, väntar någon minut och sen går det typ att torka bort, kanske värt att testa?
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Kontor/Tejp-och-lim/Label-Off-36590/ _________________ Jon Olsson |
||||||||
Använt kyla en del, men matta sitter så jävligt på vissa ställen, det går frammåt iaf :P
Labeloff funkar asbra på resterna av limmet sen ![]() |
||||||||
Bästa och även billigaste för att ta bort asfaltsmatta är att bo på en kall plats
![]() Rullade bara ut min i vinterkylan, lät stå en dag sen ut och knacka till med hammarn. Lossnade i jättestora sjok ![]() Enda possitiva med att bo i norrbotten! |
||||||||
|
||||||||
Det jobbas i låg fart men framåt,
ett nytt burrör har tillkommit: ![]() Sen upptäckte vi att bakvagnen i den andra bilen va AV, så den byts nu: ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 50714 besök totalt |