Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29 >> 87 besök senaste veckan (148592 totalt) |
Va det är skoj att
![]() ![]() Ikväll så kom följande på plats: Svänghjul Slangen från bromsvätske behållarn till kopplingen. Pedalställ Växelspaks knoppen med det alldra underbaraste växel mönstrer R..2..4 1..3..5 ![]() Bara doften av väldoftande skinnfrån den nya spaken gör att man blir lite ![]() Imorgon blir det provmontering av låddan! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Stolen kommer ju inte långt bak direkt...men mer rejsigt
![]() ![]() Bakersta läget (och max fram för mig) så det blir ju optimalt då! Skulle ha använt sjutbar botten MEN eftersom stolen inte kan pasera B-stolpen blir det att tillverka "custom" fäste i helgen! ![]() Man skulle ju kunna tro att de hadde planerat att ha rejsing stolar i den från fabrik ![]() ![]() ![]() Pedalerna på plats, Känns skööönt! ![]() Sliten orginal skiva på ca280mm och 1-kolvs oket. ![]() De "nya" 4-kolvarna MEN inte Hålborrade Zimmerman skivor på 300x28mm ännu ![]() Efter mycket letande så hittade jag orginal EVOI fälgar som väger in på 7kg st! TACK Henrik! ![]() En bils radio skall inte vara nyare än bilen så därför hittade jag denna oanvända skönhet ![]() ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Jaha, hur kostruerar man ett fäste till en stol? om man inte har gjort det innan OCH fästat skall vara fast.
![]() Första tanken var att ha L-järn även till fästena på sidan, men detta visade sig bra krångligt... ![]() Så det blev till att använda botten skruvarna som var mer lätt tillgängliga. ![]() Att ta in och ur stolen verkar kunna vara gjort på ?10min tack vare att bultarna blir väldans lätt åtkomliga. ![]() Så här ser vad jag tror är slutprodukten ut. Invägningen blev 1.8kilogram.. ![]() Bra maskiner sägs ju göra halva jobbet ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
För att få "nybils" känsla i växlingarna så bestämde jag att renovera växelspaken som såg lite sliten ut...
![]() Det är ju bra att det finns renoveringssattser. ![]() Vet inte varför jag envisas men att även plocka ner resten av delar som inte behöver renovering ![]() det KANSKE finns fel där oxå... ![]() Nu är det en stum precis känsla i växel föraren istf sladder... _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Idag kom det lite mer roliga grejor
![]() ![]() tryckplatta Urtrampningslager Sachs kopplingen Bilstein B8 Sprint dämparna H&R satsen Så nu är det bara på och börja ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
||
Jawohl! 2.5-16 CSC (Club Sport Concept) är förhopningarna när bilen är klar! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Hålla sig från garaget är svårt när solen skiner och grejor finns att montera!
Så här ser nog tyvärr oljan ut i mångas kardanknut / diffar ![]() ![]() De här verktyget klassar in med lätthet under "Got To Have" ![]() Fjäderspännarn på plats och spänningen stiger.... ![]() Inte så stor skillnad när de blir fotade (men f**n vad sega & långa orginal fjädrana är att få ut) ![]() Sachs VS Bilstein (varför byter man igentligen grejor som köptes förra våren ![]() ![]() Grejorna på plats fram! ![]() Fjädrar bak ![]() Bak klart! ![]() Måste säga att det gick grymt fort att byta alla fyra fjädrar och stötar fram: 4tim! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Ja, du behöver ju inte åka till gbg för att se den...de lär du få göra på bana vilketfall som helst ![]() Men om du har vägarna förbi så knacka på! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Du ligger i och arbetar hårt ser jag, Johan!
Som du skrev så var väl dämpare och sånt rätt fräscht innan, så det kanske inte blir nån jätteskillnad mot före eller är Mercagrejerna så komfortinriktade att det ändå blir stor skillnad nu? Iaf, schysst jobbat... vill också... ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Någon norpade mitt batteri som jag hadde ställt på utsidan i helgen >
![]() Men inga ledsna miner för det! Kom på att vi hadde "ljud" tävligs batterier på hyllan som ingen hadde köpt så det var bara att slänga på CTEK laddarn och batterit var som nytt igen (litet, behändligt och lätt skadar ju inte heller) Gelé batteripå 13,8v i normalt viloläge 42Ah & 1100A.. 13,5kg. ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Nu är det nära!!
Följande har komit på plats fram under kvällen. De nya Brembo skivorna och Ferrodo DS2500. Återmontering av "delar" i motor rummet klart. Kylargallret. Batterit på plats. Hasplåten uner motorn på plats. Hjulen åter monterade. I morrgon kl 08:00 får jag kardan axeln, åter in under bilen och ![]() Så på skärtorsdag skall den lille få nöta asfalt igen ![]() Usch var långt bort det skall vara till 21maj ![]() Gotland Ring, Iam yearning for your curvs.... ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Ta en utflykt till Jönköping Johan... du kan ju vägen.
![]() Skoj att allt faller på plats, batteriet ser trevligt ut... skönt att fler än jag väger batterierna när man ska shoppa. (mitt 45Ah väger 10.1 kg). Du får återkomma med en rapport över dämparna/fjädrarna sen när du har hunnit köra lite! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29 >> 87 besök senaste veckan (148592 totalt) |