Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 29 besök senaste veckan (158223 totalt) |
Re:
Det beror på. Bilen ska ju reggas som ombyggt fordon, och då måste motorn vara i helt original skick. Men... det finns numera ett kryphål. Om man E85 konverterar så kan man få regga den med eftermarknads sprut. Annars är det in möjligt tyvärr... ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||||||
Re:
Sorry, lite OT kanske, men hur bökigt är det att regga in en M3 E30 med bur och V8a och vad kan det tänkas kosta? /Pär _________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||||||||||||
Re:
Kan man bygga den så kan man regga den ![]() Kostnad för reggning som ombyggt fordon inkl SFRo samt bullertest runt 6500:- vill jag minnas. Har du fler frågor rekommenderar jag att du använder den "officiella" regga som ombyggt fordon-tråden. "Therealpinto" brukar läsa och svara i den och han jobbar på SFRo ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||||||
Re:
Då är de bara att ta till flaskan om du inte får det att lira Peter ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||
Hej alla glada, det var ett tag sedan.
Inte så spännande att uppdatera när det går bakåt i ett bygge men för er som undrar så kommer projektet att ligga i dvala ett bra tag framöver. Det tar emot men jag kan konstatera att bristen på både tid och motivation är ihållande. Bilen kommer att långtidsförvaras och alpinaspisen kommer jag att sälja till bättre behövande. |
||||||||||||
Låt den stå tills motivationen kommer
![]() |
||||||||||||
Ja, det är rätt. Bara att ställa undan tills motivationen kommer tillbaka!
![]() Är alpinamotorn dyr? ![]() |
||||||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||||
|
||||||||||||
Tråkigt det där...
![]() Jag skulle gärna se/rejsa mot den där alltså. ![]() Ja, hoppas du bygger klart den i framtiden. ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||||||
Re:
Kul att höra att det löste sig så pass lätt ![]() |
||||||||||||
Det är bara den som är klen nog att regga som ombyggt fordon med, 3,5an kan gå också. Totalvikten begränsar, den är inte så mycket högre än tjänstevikten att det går att vikta upp heller. 15kW/100 kg _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||||||||
Flytt
Hej ho! Det har blivit dags att flytta på bilen och de tillhörande delarna igen. Tyvärr är det fortfarande långtidsförvaring som gäller i första hand, då motivationen inte har hittat tillbaks. Är det någon som har en plats i Skåne ledig, eller vet någon som har? Kraven är att den ska stå torrt, säkert och prisvärt. Jag behöver även plats för 2-3 kubikmeter delar. Skulle det mot förmodan finnas mekmöjligheter så är det ett pluss. Skulle det dessutom vara i Malmötrakten så är det ett ännu större pluss. Då kanske motivationen kommer tillbaks ![]() |
||||||||||||
Det tar emot men jag överväger ett tråkigt alternativ, nämligen att sälja rubbet. Egentligen är det inte så mycket tid kvar att lägga på den innan den är klar men jag ser mig inte rejsandes inom en överskådlig framtid.
Hur mycket tror ni att man kan få för den som den är nu? Alpinaspisen är såld och det sitter en 3,0 i den nu och den har plåtfälgar. De som är värt mest är karossen med all tid lagd på den (som man aldrig får betalt för), M3-edc-chassiet, bromsade diffen, stolarna och 530-motorn/växellådan. |
||||||||||||
Bilen och alla delar såldes för en tid sedan. Men det är nog inte det sista ni ser av den. Känner på mig att den kommer ut på vägarna/banan någon gång i framtiden, minst lika bra som jag tänkt mig
![]() Tack för allt visat intresse, allt stöd och alla tips från andra rejsare! ![]() |
||||||||||||
Tragiskt...
Här står det en massa fjortis kommentarer om att du förstört våra liv genom att lägga ner ditt projekt ![]() ![]() Nja, självklart ska du ju lägga ner om du inte kan slutföra, men så klart tycker jag det är tråkigt. Vi får hoppas på en ny tråd om den där bilen sen. Den verkade bli riktigt ball. ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||||||
hör med någon trevlig och glad chipstrimmare av kunnigare sort, de kan lösa dina ews-problem!
![]() MVH Henrik _________________ MVH |
||||||||||||
@ Henrik R - Tack för sympatin
![]() Är inte helt V8-lös nu dock. Har skaffat en e39 540i/6 Touring att köra till vardags. @ Henrik H - Jag sålde Alpinamotorn för en tid sedan och nu är även bilen såld. Motorns nya ägare fick ut nya nycklar från Alpina, det var inte svårare än så ![]() |
||||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 29 besök senaste veckan (158223 totalt) |