Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -94 Förpassad till ny husse
<<   1, 2, 3 ... , 25, 26, 27   >>
74336 besök totalt
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Nybesiktigad och godkänd med strålande resultat

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008

Re:

Sebastian Nyberg skrev:
Nybesiktigad och godkänd med strålande resultat
thumbs up

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Gött! thumbs up Mossen nästa?

Ska jag ta med ett av mina gamla motorfäste ifall Fartfabriken funderar på tillverkning av sådana? Så har ni något att mäta på.
Skrev ju att jag skulle göra ritning på adaptern mot 240-kudden i min tråd men har ej fått tummen ur... Ni kan vid intresse göra det själva.

Citera
Racetec
Näsum
Här sen Apr 2006

fan va gött, vad var det för knas?

går den riktigt nu oxå?

ex-BMW CS #7228
ex-BMW SC #770
Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

Davve skrev:
Gött! thumbs up Mossen nästa?

Ska jag ta med ett av mina gamla motorfäste ifall Fartfabriken funderar på tillverkning av sådana? Så har ni något att mäta på.
Skrev ju att jag skulle göra ritning på adaptern mot 240-kudden i min tråd men har ej fått tummen ur... Ni kan vid intresse göra det själva.

Inget Anderstorp för mig.
Känner att jag helt enkelt inte har tiden.
Har en del att göra på huset då jag håller på och ska sälja det nu.
Ta gärna med ett sådant, men det kan i värsta fall dröja innan du kan få tillbaka det
Har du fått ritningen från mig på mässingsbussningarna till bromsoken?

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

Racetec skrev:

fan va gött, vad var det för knas?

går den riktigt nu oxå?

Tackar

Ja, det kan man minsann undra
Ibland går den halvkass, ibland går den riktigt bra och ibland går den
riktigt uselt. Men alltid bra på höga varv och det är väl i registret över 3500 rpm den ska ligga?

Ska prova byta bränslefiltret. Köpte ett sånt för ett tag sedan.
Ses vi på TPC på knutan?

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005

Jag fick ta en rejäl provtur här om dagen och den går skitbra. Motorn är frisk som en nötkärna. Dock tvekar den ibland vid fullt gaspådrag vid 2000 varv. Men som sagt, så fort man är över 2500 så går det kanon. Lite märkligt fel dock. Den hackar liksom inte. Det är mer som att den inte får bränsle.

Toyota Supra -84
Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

frapp skrev:
Jag fick ta en rejäl provtur här om dagen och den går skitbra. Motorn är frisk som en nötkärna. Dock tvekar den ibland vid fullt gaspådrag vid 2000 varv. Men som sagt, så fort man är över 2500 så går det kanon. Lite märkligt fel dock. Den hackar liksom inte. Det är mer som att den inte får bränsle.

Som sagt så är den ju inte särskilt regelbunden. För när jag körde med den kort efter du hade kört så hackade den inte ett enda dugg

Men samtidigt så får det mig att tro att det är något man kan laga thumbs up

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re:

Sebastian Nyberg skrev:

Inget Anderstorp för mig.
Känner att jag helt enkelt inte har tiden.
Har en del att göra på huset då jag håller på och ska sälja det nu.
Ta gärna med ett sådant, men det kan i värsta fall dröja innan du kan få tillbaka det
Har du fått ritningen från mig på mässingsbussningarna till bromsoken?

Ja, dessa hus alltså. De tar hur mycket tid och arbete som helst ifrån en. Men är ändå värt allt när man sitter med en kall en på altantrappen eller i puffen på altanen och njuter av den sista kvällsolen...
Motorfästet vill jag inte ha tillbaka, det är gammalt. Pratade med Simon så han tar hand om det.
Nä, har inte fått någon ritning. Och det var på en bussning till växelföraren, inte bromsok. Ingen panik ändå, detta projekt får bli i vinter under avställning.

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Idag på TPC träffen fick jag chansen att åka med Sebastian och kanske kunna bidra med några tips. ganska omedelbart noterade jag avsakanden av nåt att hålla sig i, 0.15 ton skånsk påg flög som en vante i bilen. Jag noterade även att däcken fick lite påhälsning av skärmkanterna men bara på min sida??

Vi tog tag i spårvalen per omgående och det var roligt att ge lite tips då Sebastian verkligen lyssnade och verkställde mina förslag, andra passet framförallt i slutet var jag MYCKET nöjd med spårvalen och kände att här har jag inte mer att tillägga.

Partier vi jobbade lite på

Kurva1: lagom avständ från högersidan i utgången , detta fixade sebastian bra redan från början
NGK: Turn in lite senare
Idioten: Mitten så att du kommer ut till höger inför nästa parti (smaksak till 100%)
Kvällan: vänsterkant och sedan högerhjulet över curbsen
Liton: V spåret
Bäcken: dutt på bromsen, turn in och sedan spettet
Rakan: gasa utav helskotta, bromspunkten är ju sjukt sen (50 m skylten) och ändå kändes det tryggt thumbs up

Jag fick själv även ratta lite i bilen och det verkade vara med förskräckt tjusning Sebbe satt i högerstolen.

Bilen: Intressant körställning med en halvmeter lång spacer till ratten och en vanlig kudde under rumpan, att sakta glida ner till en slags liggande ställning med ratten vid hakspetsen var högst annorlunda.
Härlig känsla i styrningen med direkt och exakt feeling, bromsarna var distinkta och förmedlade trygghet, sorgebarnet är effekten då det saknades både på mellanregister och topp men det är ingen nyhet och egentligen något man kan ta i ett senare skede enligt mig.

Allt skrivet på amatörbasis och andra vet säkert bättre.

Sebastian var den av dom 4 jag åkte med under dagen som upplevdes ha mest potential, mkt bra spårval, utvecklades snabbt och höjde sedan tempot tydligt. Skitskoj att se skillnaden.

Herr Rapp får skaffa sig en egen tråd så man kan få kommentera lite gällande hans körning idag.

Jag är kanske lite tjötig men ni är ett gäng förbannat trevliga killar trots att ni håller till i Vinslöv. Det märktes tydligt på diskussionen om Traktor/Hjullastare att ni är en samling bönner!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Jag vill verkligen tacka dig, Johan, för att du helt utan tvekan fann mod nog att åka med thumbs up
Det märktes ju rätt snabbt att du är på några nivåer högre i din körning med din erfarenhet.
Och att få chansen att ha med dig i bilen var inget annat än ett sant nöje för oss allihop, det vet jag för det sa även dom andra thumbs up
Tycker verkligen du borde bli instruktör för det var så lätt att förstå vad du menade.
Du hade tydliga markeringar du kunde referera till, beskrev bra hur det skulle genomföras.
Ett bra exempel på det är när du lärde mig bromsdutten vid bäcken. Du beskrev det så pass utförligt att jag själv kunde förstå när det var rätt. Så en till thumbs up
Bilen är väl lite sisådär i motorn, men det är förbaskat roligt ändå
En uppenbar fördel med slö bil är att man per naturliga orsaker får mer tid på sig att hitta rätt spår
Hade varit roligt att få till fler såna här dagar med dig som "personlig" instruktör.
Nervositeten som jag sa att jag kände innan vi drog ut på banan första omgången byttes ganska snabbt ut till självförtroende tack vare dig thumbs up

Många thumbs up i texten, men det är du värd! thumbs up

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Tack även till Fredrik, Simon och reservbrorsan Daniel som gjorde sin bandebut idag thumbs up
TPC gjorde i alla fall enligt mig en bra insats idag thumbs up så tack till alla som ställde upp där idag.

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Jag åker gärna med fler gånger men du vet vad jag sa på slutet, jag tillför inte mer i ditt fall du behöver bara nöta nöta och nöta dock kan en repetition vara värdefullt såklart.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Racetec
Näsum
Här sen Apr 2006

fan va skoj att du fick köra lite sebbe! kanon med lite feedback oxå.. synd att man själv inte kunde vara med och leka... ska du köra på knutan med bmw sc oxå? *hoppas*

tog du några tider idag då? du lär ju klämt under 1.15 nu väl?

ex-BMW CS #7228
ex-BMW SC #770
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re:

Tänkt på det redan innan, men efter att ha läst dessa rader ska jag definitivt inleda Knutan med BMW SC i en instruktörsbil. Jag kör som en kråka där.

Racetec skrev:
ska du köra på knutan med bmw sc oxå? *hoppas*
Han är betald och anmäld i alla fall. thumbs up

Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005

Re:

Verkligt kul när du är ute på banan Sebbbe thumbs up Du bara ler bakom ratten Vet inte vad det är men är alltid himla kul att köra tillsammans med dig. Skönt att bilen verkade fungera någolunda bra. Håller med Johan om bettet i bromsarna. Xp8orna har definitivt bättre bett än mina PF 06 långloppsbelägg, även om dom slits lite fortare. Funderar på att byta tillbaka nästa gång det är dax.

Johan Sjöström skrev:

Bilen: Intressant körställning med en halvmeter lång spacer till ratten och en vanlig kudde under rumpan, att sakta glida ner till en slags liggande ställning med ratten vid hakspetsen var högst annorlunda.

Haha. Underbar Sjöström kommentar.

Johan Sjöström skrev:

Jag är kanske lite tjötig men ni är ett gäng förbannat trevliga killar trots att ni håller till i Vinslöv. Det märktes tydligt på diskussionen om Traktor/Hjullastare att ni är en samling bönner!

Ok. Här vill jag lägga in en brasklapp för egen del. Påtalar att jag är stadsbarn från Malmös sämre kvarter och inte bonde från Vinslöv. Kallade ju hjullastare för traktor vilket uppmärksammades av vissa

Toyota Supra -84
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

frapp skrev:
Verkligt kul när du är ute på banan Sebbbe thumbs up Du bara ler bakom ratten Vet inte vad det är men är alltid himla kul att köra tillsammans med dig. Skönt att bilen verkade fungera någolunda bra. Håller med Johan om bettet i bromsarna. Xp8orna har definitivt bättre bett än mina PF 06 långloppsbelägg, även om dom slits lite fortare. Funderar på att byta tillbaka nästa gång det är dax.

Johan Sjöström skrev:

Johan Sjöström skrev:

Ok. Här vill jag lägga in en brasklapp för egen del. Påtalar att jag är stadsbarn från Malmös sämre kvarter och inte bonde från Vinslöv. Kallade ju hjullastare för traktor vilket uppmärksammades av vissa

Så var det ja, korrekt Fredrik

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

Racetec skrev:
fan va skoj att du fick köra lite sebbe! kanon med lite feedback oxå.. synd att man själv inte kunde vara med och leka... ska du köra på knutan med bmw sc oxå? *hoppas*

tog du några tider idag då? du lär ju klämt under 1.15 nu väl?

Ja, det är aldrig riktigt samma sak med en banträff utan dig thumbs up
Vad jag vet togs där inga tider, men om jag kom under där vet jag inte. Bilen kändes lite slöare än förra gången faktiskt. Samt att däcken var rätt slut.
Men förhoppningsvis ska detta vara åtgärdat till träffen med stort T i augusti
Kommer du på fredagen?

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

Davve skrev:
Tänkt på det redan innan, men efter att ha läst dessa rader ska jag definitivt inleda Knutan med BMW SC i en instruktörsbil. Jag kör som en kråka där.

Racetec skrev:
ska du köra på knutan med bmw sc oxå? *hoppas*
Han är betald och anmäld i alla fall. thumbs up

Absolut en bra ide thumbs up "sparar" många varv.

Klart jag kommer, bilen startar ju i alla fall

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

frapp skrev:

Johan Sjöström skrev:

Johan Sjöström skrev:

Tack Fredrik
Xp8:orna är trevliga. Gillar gnisslet

Det såg rätt roligt ut när han gled längre och längre ner
Man kan inte kalla en hjullastare för traktor, speciellt inte om man är den enda på knutan med John Deere-keps

Nån ordning får det vara, även utanför Vinslöv
Så sjukt härligt litet gäng vi har blivit allihop thumbs up

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Liten kort film av Sebbe in action på Knutan med BMW SC

NS 349/7.51.80/9.07.00