| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M636 csi -83
|
28 besök senaste veckan (86715 totalt) |
|
På ämnet mattsvart värmebeständig färg så kan jag rekommendera Plastic Paddings grenrörsfärg. Har använt det på diverse varma prylar och det håller bra!
Är riktigt imponerad av att du klarar av att driva två byggen i bra takt (minst sagt vad gäller åtminstone Ferrarin) på samma gång!
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Nja, två egna byggen samt en kundbil.. |
||||
Du har mail
|
||||
|
Har grejat lite idag.
Rev ner växellådan så jag fick loss svänghjulet, det ska tillsammans med veven och svängningsdämpare + remhjul lämnas på balansering imorgon. Plockade även ner bakaxelklumpen så jag kan tömma den, snygga till den och sen och stoppa i 3,91 utväxlingen med diffbroms
|
||||
Jasså du har varit på den med lite nu! Blev du sugen att pilla lite med den efter att du visat den för mig igår eller!?
OT: Här står det lite om växelspaken jag förlängde, som jag nämnde nått om igår... (om du inte redan läst det) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php och här står det om staget jag fick lov att göra om... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
Tackar
Jag hade ju redan börjat på den när du kom
Den ska igång snart
|
||||
|
|
||||
|
ojoj, en sådan bil trodde jag inte vi hade i vår lilla stad
Hur länge behöver man sitta hemma och dreggla innan man får chans att se den i verkligheten ( 550n) ?
För övrigt kan jag intyga att BMWn går riktigt bra då jag blev regält omkörd förra sommaren
Sry, såg inte att du hade en egen sida för ferrarin:P _________________ Filip Sandén Porsche 996 |
||||
Hallå Filip! -ah det var du vid Tormestorp med den silvriga Porschen Skoj att du hittat till Rejsa! Du är välkommen att titta ner i verkstan nån dag när du känner för det
Det är inne på P2, ring mig på 0738-265 335 innan du ev. kommer. MVH Krille |
||||
|
Har pillat lite smått med motorn:
Vevpartiet balanserat av Pekka Nyström i Höganäs. Pinnbultar 16/9 beställda till topp och vevstakar hos RM import i Vinslöv. Ramlagerbultar bytta till 16/9 med insex skalle -sexigare så ju
Har precis köpt en ny våg att vikta kolvar och stakar med som har en noggrannhet på 1/100 gram och har även byggt en ställning för att kunna balansera lill/storände riktigt, det ska nog bli lite balans i grejora nu
Bilder kommer när jag orkat ta mig ut till verkstan, det vart väldigt sent där igår och dessutom så har jag lyckats bli förkyld.. suck
|
||||
Mjo, jag käkar allergimedicin. |
||||
|
|
||||
Det står still, har inte fått mina pinnbultar än
|
||||
|
Krille!
Du kanske får sällskap av mig och min kärra på en del banträffar i år!
och senare i sommar alt nästa säsong planerar jag att få ut denna,med en swappad motor! En helrenoverad M106(3,5l r6 med kkk27) med ca 350hk.
|
||||
|
Re:
Helvete vilken porrig 635a! Vi msåte mötas upp för en fotosession i sommar!
Sorry chrille för OT! /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
|
||||
|
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M636 csi -83
|
28 besök senaste veckan (86715 totalt) |