| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Andra projekttrådar
Opel Ascona 1980
|
62 besök senaste veckan (7215 totalt) |
|
Re:
Varför då? En frontspoiler på den bilen kan nog betraktas som dekaltrimning och det är inte att förakta! Men jag förstår hur du tänker.............. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||
|
Det var någon klok gubbe som en gång i tiden sa: -En bil måste alltid vara snabbare än den ser ut. Det gäller oavsett om det är en Volvo eller en Ferrari.
Det omvända, en bil ser toksnabb ut för ögat, men har bara en fjantmotor = maximalt töntigt. _________________ Magnus Falk |
||
|
Frontspoiler engagerar kan jag i alla fall konstatera
Mest troligt kommer det aldrig bli monterat om jag känner mig själv rätt, även om det skulle bli snyggt i mitt tycke. Har även fått ditt tråget på blocket efter lite färg med både synliga penseldrag och borststrån, som dock syns mindre i verkligheten än på bild. Innan jag drog dit tråget mätte jag mig fram till att oljepickupen inte hamnar för nära trågbotten men packningarna kröp ihop ganska mycket så jag ska låna hem inspektionskameran från jobbet och gå in och kolla så det inte blivit för tajt. Och motorfästena på bild kommer mest troligt inte passa, är bara där som någon form av utgångspunkt.
_________________ Mikko Isotalo Opel Ascona 1980 |
||
|
Re:
BMW e36 316 med M-emblem är lite av essensen när det gäller detta. Även stora fälgar, utan sänkning kan bidra till den exklusiva känslan. När det gäller Asconan, tror jag en mindre framspoiler kan bli kanon:) _________________ M@gn u sH u l t |
||
|
Givetvis låg oljepickupen mot botten på tråget så jag slet bort tråget igen.
Funderade i ungefär 30 sekunder på om det skulle gå att bocka om pickupen för att få frigång och sen bestämde jag mig för att det blir alldeles för jobbigt. Bågfilen åkte fram och ca 6-7mm kapades bort från röret och sen lite svets och slip. Monterade tillbaks pickup och tråg på motorn och nu går det fritt med lite lagom avstånd.
_________________ Mikko Isotalo Opel Ascona 1980 |
||
![]() |
Andra projekttrådar
Opel Ascona 1980
|
62 besök senaste veckan (7215 totalt) |