Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 10540 besök totalt |
mina Green-s**t höll 10tim, Medans mina PF har inte ens slitits 1mm på samma tid
![]() Det där med kylningen har jag också hört ett antal ggr, Men min vana trogen, Så ifrågasätter jag det mesta ![]() Kylningen slutar ju inte att fungera för att bromsen används ![]() Det vore ju konstigt om kylkanalerna i skivan täpps till och bromsluftslangarna slutar levera luft, bara för att pedalen trycks ner ![]() Ps. Mina red-s**t har jag döpt om till nobrake efter att ha kört med dessa. Maken till dålig friktion har jag inte testat tidigare. Detta både kalla och varma. På sviestad på min Speedster, Så kändes dom med full värme efter ett antal varv likadana som mina gula Pagid helt kalla ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Kan bara hålla med. Sen finns de de som har små lätta bilar där de ändå brinner upp (på bana alltså) men det är oftast ganska snabba ekipage.... Och det finns några som får dem att hålla på även relativt snabba bilar men de är inte så många. Och det är bara att gratulera dem ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 10540 besök totalt |