Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (22742 totalt) |
Med en dogringlåda så behövs det bara ett väldigt kort släpp på gaspedalen eller att man monterar flatshiftbrytare på lådan. Vid sådana uppväxlingar blir det faktiskt inte några direkt nämnbara ryck utan faktiskt ganska jämn acceleration. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Det var vad jag menade om det lät som något annat. Det går fö att få till växlingar med koppling riktigt snabbt och utan ryck också. |
||||||
Fick svar från Tractive igår men har inte hunnit kolla igenom det förrän nu.
Måste säga att jag är grymt imponerad av kvalitén på svaret, verkligen uttömmande! ![]() Fast en prisuppgift saknades dock. Håller lådorna samma kvalité så är det bara att slå till. om nu priset är bra nog förstås. ![]() |
||||||
Där ser man. Det görs alltså lådor även i Enköping.
![]() Men i ngn STCC-bil tror jag inte dom suttit. Blir nog bra dethär Johan. ![]() |
||||||
nu har du fel igen AL ![]() ![]() det sitter en davidssons-låda i gustavssons s40 som kördes i stcc-challenge ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
citat:
Det var vad jag menade om det lät som något annat. Det går fö att få till växlingar med koppling riktigt snabbt och utan ryck också. Visa mig en upphätt axkurva med full attack genom alla växlar så skall jag tro dig. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Du får tro vad du vill. ![]() |
||||||
Jo jag misstänkte att det ev. skulle sitta i ngn av de bilarna. Men dom tog jag inte med i mina tankar...varför får du fundera ut själv. ![]() ![]() ![]() |
||||||
Grattis.....vi försökte köpa en låda av honom men fick knappt svar på frågorna vi hade. Inte så motiverande å handla av någon som inte vill sälja ![]() såhär i efterhand känns de ganska bra eftersom den lådan inte verkade hålla vad han lovade.... (TRM köpte en sån till sin S60 som dom har lämnat tillbaka igen) X-trac har ju trevliga lådor annars, men risken är väl att de blir andra pengar. Men till en sån bil som ni har måste de väl finnas ett hyfsat utbud med begagnade lådor? _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||
Jag vet förresten av en Hollinger 6vxl sekvensiell, men det är stor risk att det medföljer en bil och en extra motor vid köp
![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Näe inget vidare med säljare som inte vill sälja. ![]() Hörde om TRM men var det bara verkligen fel på lådan? ![]() X-trac kostar nog som Hewland. ![]() Har inte hittat ngt beggat än iaf och frågan är om man vill ha en beg. låda? |
||||||
Har du någon kontaktperson där? Jag säljer utrustning och konsultinsatser för att hjälpa företag att göra "bättre" härdning och öka livslängd. Vill gärna hjälpa till med motorsportgrejor såklart. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
En 400+ hk S14 är väl inte helt fy skam ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Det är väl Jan Sellholm du ska prata med isåfall, vi har köpt en hel del grejer där men har ingen djupare kontakt. Tror dock att det bara var en leverans som hade härdproblem för dom verkar fungera nu på slutet av året. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Inte fy skam alls! ![]() |
||||||
Det är väl inte omöjligt, men den brukar få helrenovering efter en säsong med en körtid på ca 12-15 timmar ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Jag vet inte dom exakta detaljerna ang. TRM:s låda mer än att de var samma saker som ramlade sönder hela tiden och att dom lämnade tillbaka den igen...... En ny låda är väl självklart att föredra framför enn beg. men de brukar ju inte vara några problem med slitdelar till sånna här lådor. byta saker får man ju göra ändå när de är långlopp (oftast iaf). Så man kan nog hitta begagnade lådor till bra priser som funkar bra. Måste ju finnas väldigt många bra alternativ på låda om man gör en egen adapterplatta. _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||
Räcker typ 1-1½ lopp med träningar då. Tror jag avstår. ![]() ![]() |
||||||
Låter inte så"förtroendeingivande direkt. Finns säkert massor som kan passa men skall man köpa beg. tror jag man skall satsa på det som man vet funkar och allt verkar då peka på Hewland när det gäller BMW. Vi får se hur det blir. |
||||||
Angående Tractive så har jag massor av praktisk erfarenhet av dem... Kort sagt,KÖP INTE!!! >
![]() ![]() _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (22742 totalt) |