Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323 E21 Eklund Motorsport
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (31362 totalt)
bönni
Umeå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 128


Trådstartare
Är ju ganska lungt nu i garaget såhär inför jul, men jag skall bjuda på lite bilder.

Hade problem med att pinnbultarna på hjulnavet släppte, det åtgärdades med sånna här...



Så har jag fått en ny mer endamålsenlig turbo till nästa säsong





Även toppen har fått sej en översyn med förbättrat flöde som följd

_________________
Björn Eklund
" If you have no fear you're not fast enough "
Citera
bönni
Umeå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 128


Trådstartare
Länge sedan det har uppdaterats nått här. Lägger in en länk till en liten film från förra helgen

http://www.youtube.com/watch?v=sbxdY0JP1Yo

Nya turbon fungerar bra och så har vi ny växellådan från Davidsson (FLD) och en ny slutväxel på 5,0.

_________________
Björn Eklund
" If you have no fear you're not fast enough "
Citera
stefan-s
Knivsta
Här sen Feb 2006
Inlägg: 204



Kul bygge!

Om någon läser och är intresserad av ditt värmepaket så kan man köpa sådant här.

http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=8935

Jag har köpt sånt till min bil. Väldigt smidigt om man vill ha ett litet komplett paket.

/Mvh

_________________
Stefan Söderström
Citera
bönni
Umeå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 128


Trådstartare
Kanske på tiden med en ny tråd... E21:an såldes förra sommaren och en ny införskaffades

Nämligen denna



Motor och växellådsbyte pågång i vinter



_________________
Björn Eklund
" If you have no fear you're not fast enough "
Citera
bönni
Umeå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 128


Trådstartare
Hej
Nån som kan hjälpa mej och bekräfta mitt tänk angående hur jag skall koppla expansionskärlet och värmebatteriet med S54 motorn.

Mitt exp.kärl har som synes två anslutningar ett lågt och ett högre upp. Tänkte att jag kopplar direkt från värmebatteriet till den högre anslutningen på kärlet, och sätter värmeventilen på den slangen. Den nedre anslutningen på kärlet kopplar jag till uttaget på motorn som kommer från baksidan av vattenpumpen, och den andra anlutningen på motorn kopplas med slang till ena ingången på värmebatteriet.

så lite bilder för att illustrera











_________________
Björn Eklund
" If you have no fear you're not fast enough "
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323 E21 Eklund Motorsport
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (31362 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande