Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (31362 totalt) |
Är ju ganska lungt nu i garaget såhär inför jul, men jag skall bjuda på lite bilder.
Hade problem med att pinnbultarna på hjulnavet släppte, det åtgärdades med sånna här... ![]() Så har jag fått en ny mer endamålsenlig turbo till nästa säsong ![]() ![]() ![]() Även toppen har fått sej en översyn med förbättrat flöde som följd ![]() _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
Länge sedan det har uppdaterats nått här. Lägger in en länk till en liten film från förra helgen
http://www.youtube.com/watch?v=sbxdY Nya turbon fungerar bra och så har vi ny växellådan från Davidsson (FLD) och en ny slutväxel på 5,0. _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
Kul bygge!
Om någon läser och är intresserad av ditt värmepaket så kan man köpa sådant här. http://www.seasea.se/Article.aspx?Ar Jag har köpt sånt till min bil. Väldigt smidigt om man vill ha ett litet komplett paket. /Mvh _________________ Stefan Söderström |
Hej
Nån som kan hjälpa mej och bekräfta mitt tänk angående hur jag skall koppla expansionskärlet och värmebatteriet med S54 motorn. Mitt exp.kärl har som synes två anslutningar ett lågt och ett högre upp. Tänkte att jag kopplar direkt från värmebatteriet till den högre anslutningen på kärlet, och sätter värmeventilen på den slangen. Den nedre anslutningen på kärlet kopplar jag till uttaget på motorn som kommer från baksidan av vattenpumpen, och den andra anlutningen på motorn kopplas med slang till ena ingången på värmebatteriet. så lite bilder för att illustrera ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Björn Eklund " If you have no fear you're not fast enough " |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (31362 totalt) |