Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Formel 1 - Ungerns GP
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (7053 totalt)
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Westfield skrev:
Sörpan skrev:
Westfield skrev:
Det var ju inte däckmuttern!

Han knäckte en drivaxel när han åkte ut ur depån.

(detta vet jag för ITV som för övrigt hade Anthony Davidson som kommentator - andreföraren i Honda...om ni inte visste. ITV snokade reda på förarna för intervjuer så fort de syns i depån efter en krasch)

ITV går faktiskt att se här i Sverige också, bara man har en tillräckligt stor paraboltallrik...

Men var höll Martin Brundle hus den här helgen?

Han var väl med brudarna i Saint Tropez?

Jag tycker ITVs rapportering är bra mkt bättre än något jag nånsin sett i Sverige, även om Eje är skicklig och erfaren så är resten av gänget sisådär.

Jag tycker att Canal Digitals var helt suverän där man hade en egen kanal för vad som hände i depån, med intervjuer och annat.

Angående Alonsos fel så skrevs det även på livetidtagningen att det var drivaxelproblem, men i pressreleasen efteråt verkar de inte veta, eller vilja uppge, vad som var fel, så man vet ju inte rikigt vad som hände, men nog såg det ut som misstänkt hjulmuttertapp.

Kommer ihåg att Kenny hade några sådana problem när han körde CART, i flera race dessutom och åtminstone någon i klar ledning.

#24, #64, #88
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Alla är inte nöjda med ITV och James Allen i den här diskussionen:

http://forums.autosport.com/showthread.php?s=78387340ae110af7b912c647d . . . .

För övrigt har BMW-Sauber och Villeneuve gått skilda vägar.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Sörpan skrev:

Redan innan säsongens slut ? thumbs up thumbs up thumbs up

Slåtte
Här sen Nov 2002

Hobbe skrev:
Sörpan skrev:

Japp, det är officiellt enligt http://www.bmw.se/f1/

Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Hobbe skrev:
Sörpan skrev:

varför tumme upp?
Han gjorde att bra jobb, jag skulle vilja se mer av Ville. Synd att han inte fick visa vad han kan i regn!

Göteborg
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
Angående Alonsos fel så skrevs det även på livetidtagningen att det var drivaxelproblem, men i pressreleasen efteråt verkar de inte veta, eller vilja uppge, vad som var fel, så man vet ju inte rikigt vad som hände, men nog såg det ut som misstänkt hjulmuttertapp.

Man såg ju klart och tydligt att hjulet skevade fram och tillbaka och att nåt flög av, jag vet inte hur en F1 spindel är uppbyggd (med avseende på drivaxel och nav) men nog såg det ut som om hjulet inte satt på ordentligt.

BMW 330i -05
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

MaZ skrev:
AndersY skrev:

Man såg ju klart och tydligt att hjulet skevade fram och tillbaka och att nåt flög av, jag vet inte hur en F1 spindel är uppbyggd (med avseende på drivaxel och nav) men nog såg det ut som om hjulet inte satt på ordentligt.

Låsningen på hjulmuttern fungerade inte så nån drivaxel var det inte som gick sönder.

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Sörpan skrev:
MaZ skrev:
AndersY skrev:

Låsningen på hjulmuttern fungerade inte så nån drivaxel var det inte som gick sönder.

och iom att hjulet bara sitter fast på en kona så snurrar bara navet i hjulet och föraren upplever det som att drivaxeln gått av och kan förklara Alonso's kommentar när han gick tillbaka mot depån. Då är den saken utredd

danne92
Bollnäs
Här sen Jul 2006

AndersY skrev:
Westfield skrev:
Sörpan skrev:
Westfield skrev:

(detta vet jag för ITV som för övrigt hade Anthony Davidson som kommentator - andreföraren i Honda...om ni inte visste. ITV snokade reda på förarna för intervjuer så fort de syns i depån efter en krasch)

ITV går faktiskt att se här i Sverige också, bara man har en tillräckligt stor paraboltallrik...

Men var höll Martin Brundle hus den här helgen?

Han var väl med brudarna i Saint Tropez?

Jag tycker ITVs rapportering är bra mkt bättre än något jag nånsin sett i Sverige, även om Eje är skicklig och erfaren så är resten av gänget sisådär.

Jag tycker att Canal Digitals var helt suverän där man hade en egen kanal för vad som hände i depån, med intervjuer och annat.

Kommer ihåg att Kenny hade några sådana problem när han körde CART, i flera race dessutom och åtminstone någon i klar ledning.
När sände canal digital f1?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Kan det vara 4-5 år sedan? I alla fall ett helt fantastiskt sätt att se på F1. Det var också där som Blomman började sin bana som F1-kommentator, oftast med Fredrik Ekblom som bisittare.

Tyvärr tyckte Bernie (som producerade) att det var alldeles för dyrt så hela projektet lades ner...

Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Westfield skrev:

Det där var rent ljug för att desinformera folk. Folk får ju inte tro att Renault kan göra något så simpelt som att inte dra åt sina muttrar ordentligt. Briatore har ju själv gått ut i efterhand och gnällt på trasiga hjulbultar, själv tror jag mer på stress hos däcksmeken (som inte lär jobba kvar hos Renault idag).
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Enligt Liuzzi nu så var det en medveten nedsaktning för att släppa om Räikönnen som orsakade kraschen. Räikönnen var tydligen fullt upptagen med att kika i backspegeln för att släppa om Pedro de la Rosa. Teamorder som straffades sig själv, så att säga. Synd om Räikönnen, men bra att Alonso (och Fisi) gjorde bort sig för mästerskapet.
Citera
CARGASM
Jönköping
Här sen Jul 2005

Jag va på plats i ungern & hade en blöt formel 1 helg, det roligaste lopp jag sett live hittils.

Kan ju inte bli annat med Schumi & Alonso mitt i startfältet & en blöt bana.
Budapest som stad bjöd på en trevlig helg också, kommer åka till hungaroring fler gånger.

Fler bilder finns här: http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.php?t=2457

omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Kan bara instämma.
Ett av de bästa loppen på länge!

Formel 1 - Ungerns GP
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (7053 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande