Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (7053 totalt) |
Jag tycker att Canal Digitals var helt suverän där man hade en egen kanal för vad som hände i depån, med intervjuer och annat. Angående Alonsos fel så skrevs det även på livetidtagningen att det var drivaxelproblem, men i pressreleasen efteråt verkar de inte veta, eller vilja uppge, vad som var fel, så man vet ju inte rikigt vad som hände, men nog såg det ut som misstänkt hjulmuttertapp. Kommer ihåg att Kenny hade några sådana problem när han körde CART, i flera race dessutom och åtminstone någon i klar ledning. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Alla är inte nöjda med ITV och James Allen i den här diskussionen:
http://forums.autosport.com/showthre För övrigt har BMW-Sauber och Villeneuve gått skilda vägar. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Japp, det är officiellt enligt http://www.bmw.se/f1/ _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
varför tumme upp? Han gjorde att bra jobb, jag skulle vilja se mer av Ville. Synd att han inte fick visa vad han kan i regn! _________________ Jan Å |
||||||||
Man såg ju klart och tydligt att hjulet skevade fram och tillbaka och att nåt flög av, jag vet inte hur en F1 spindel är uppbyggd (med avseende på drivaxel och nav) men nog såg det ut som om hjulet inte satt på ordentligt. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Låsningen på hjulmuttern fungerade inte så nån drivaxel var det inte som gick sönder. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
och iom att hjulet bara sitter fast på en kona så snurrar bara navet i hjulet och föraren upplever det som att drivaxeln gått av och kan förklara Alonso's kommentar när han gick tillbaka mot depån. Då är den saken utredd ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
_________________ /Daniel Hansson |
||||||||
Kan det vara 4-5 år sedan? I alla fall ett helt fantastiskt sätt att se på F1. Det var också där som Blomman började sin bana som F1-kommentator, oftast med Fredrik Ekblom som bisittare.
Tyvärr tyckte Bernie (som producerade) att det var alldeles för dyrt så hela projektet lades ner... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Det där var rent ljug för att desinformera folk. Folk får ju inte tro att Renault kan göra något så simpelt som att inte dra åt sina muttrar ordentligt. Briatore har ju själv gått ut i efterhand och gnällt på trasiga hjulbultar, själv tror jag mer på stress hos däcksmeken (som inte lär jobba kvar hos Renault idag). |
||||||||
Enligt Liuzzi nu så var det en medveten nedsaktning för att släppa om Räikönnen som orsakade kraschen. Räikönnen var tydligen fullt upptagen med att kika i backspegeln för att släppa om Pedro de la Rosa. Teamorder som straffades sig själv, så att säga. Synd om Räikönnen, men bra att Alonso (och Fisi) gjorde bort sig för mästerskapet.
|
||||||||
Jag va på plats i ungern & hade en blöt formel 1 helg, det roligaste lopp jag sett live hittils.
Kan ju inte bli annat med Schumi & Alonso mitt i startfältet & en blöt bana. Budapest som stad bjöd på en trevlig helg också, kommer åka till hungaroring fler gånger. Fler bilder finns här: http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.p ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (7053 totalt) |