Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 65 besök senaste veckan (17304 totalt) |
Re: Steilstrecke
Nu undrar jag om ni är på rätt väg? är det där den andra infarten? J _________________ Janko Lind |
||||||
Re:
Jag fick den här bilden idag av en vänlig person som uppmärksammade mig, what's wrong with this picture? ![]() (Såvitt jag vet är den tagen i Brünnchen, jag har gått på gas.) ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Jepp, och denna gång med en liten uppdatering av bilen vilket borde göra att även jag lyckas komma under 10 min... ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||
Re:
Mycket! Tänkte ta med mig nya bromskivor till bilen som står parkerad där nere - undrar om man får ta dem med i handbagaget på flyget (German Wings) ![]() _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||||
Re:
Varför inte lasta in dessa i min bil, och ha händerna fria för flygvärdinnorna ? ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Perfekt uppladdning: Fortfarande inga racebelägg fram trots beställning för ett antal månader sedan (enbart bak ger en udda känsla). Utslitna r-däck, nya kommer efter besöket (det får bli RFT gatdäck ![]() Ny grövre krängare bak kommer inte förrän efter besöket. Nya hårdare fjädrar har kommit, men hinner inte monteras innan besöket. Annars så är allt klart ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Så ... rum bokat, kommer på lördag ef.m/kväll, med Audi skåpet, så får väl se om det blir någon körning då .... men på söndag ska det iaf åkas lite ... blir premiär för året, skönt
|
||||||
Re:
Tjoa till om du ser mig vid parkeringen, jag har lovat dig ett pax-varv sedan två år tillbaka! _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||||
Re:
Ha nu så kul! Kanske skulle man hänga på, R-Däcken ligger fortfarande i bilen. Bara att tanka och köra ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Ska jag , tackar ![]() |
||||||
Då var man precis hemkommen till Hilversum, efter en helg på ringen , hann bara med 4 varv, denna gång tyvärr
![]() Kom upp till banan på lördag eftermiddag, kollade in dussinbilarna ![]() ![]() Söndagen började inte mycket bättre, var uppe vid banan vid kl 0800, värsta kön för att komma först ut, borta är de dagar då man kunde använda banan "exclusivt" om man var uppe med tuppen. Hann köra ett varv, som var helt kasst, första gången på bana på 14mån. Hursom en cykel låg i Adenauer och en eller ett par till i wippen... stängning, åkte till gästhuset och åt frukost. Åkte upp till banan igen körde ett varv, gick mycket bättre men forfarande alldels för fegt. Träffade på Nicke_1 och hans 320is, och fick det utlovade passagerarvarvet mycket trevligt, och ÅÅÅHH vilken cool bil, stort habegär. Dock så var det 3 eller 4 incidenter på detta varv. Åkte iväg och tog en prommenad från planfsgarten och bort mot brünnchen, där så slutade det dock komma bilar, stängt alltså. Åkte och åt lunch, när jag var klar och kom upp till banan var det stängt, men såg att de tog bort bommen, dags för wrestling, kanske kom ut som nr. 30, precis efter Nicke_1 men tappade ögonkontakten med hans bil rätt snart, återfick den vid galgenkopf, så vi höll väl ganska jämt tempo, smickarar jag mig själv med ![]() Kylde lite broms och tog ett nytt varv, började hitta tempo nu, men bilen fick tokspatt, klarde inte värmen, som var en bit över 30grader. Strax efter jag parkatbilen så var det dags för stängning igen, banan var öppen ca 30min alltså ![]() Har 2 resor till inplanerade iår men det är nog dags att börja åka på trackdays ist för turiståkningen, men då for jag nog skaffa ny bil först, eller planera in resa med bara kvällsåka på vardagar. Åh Nicke_1 fick inte tillfälle att bjuda tbax, men du är välkommen att åka med skåpet, även om det kanske finns snabbar vagnar att åka med ![]() Ska se om jag kan få upp lite bilder ... |
||||||
Re:
Detta är precis i de banor vi har tänkt också! Speciellt skönt är det ju att kunna åka utan att bekymra sig för hojarna.... _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Tack Micke & Co för mitt första ringen besök. Superkul!
Har försökt leta upp site'r med bilder från veckan som gick, undrar om det är någon som har en bra samling länkar man kan titta sig igenom? ![]() joakim _________________ Joakim Adolfson |
||||||
Re:
Kolla här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() |
||||||
Lite bilder
Carrera GT... ![]() ...annan Carrera GT ![]() McLaren VIP "tält" ![]() Redbull ![]() Vit 599 från arabvärlden ![]() På väg ut för ett pax varv med Nicke ![]() Älskar RS'n men hade jag medel att köpa min egen hade den vart grön ![]() Exige med kompressor ![]() |
||||||
Hemma igen med lite blandade intryck.
![]() ![]() Å ena sidan var det som vanligt skitkul, å andra sidan fick man kämpa lite för det. Det hela började med att vi flög ner och hämtade ut våra bilar. På väg från förvaringen märkte jag att batteriet inte laddades. Sista meterna in vid vårt boende gick bilen knappt. Lagt därtill konstaterade jag snabbt att min coil-over var i bott. De 180mms fjädrar jag hade bytt till och visat sig för höga gick alltså inte att kompensera till rätta genom att sänka ride-heighten. Tänka, tänka.... ![]() Eftersom man tänker bäst tillsammans med goda vänner gick vi iväg och tog en öl. ![]() ![]() ![]() Förslagen från vännerna varierade mellan att kapa min befintliga fjädrar, köra med det hela som det var eller söka nya fjädrar. Efter en god natts sömn bestämde jag mig för att försöka med det sista. Efter lite surfande hittade jag H&Rs HQ i Lennestadt. Jag ringde upp dem och fick efter en del förhandlande verksfuhrern att gå med på att sälja mig ett par 160mms fjädrar. Eftersom min bil inte laddade så ställde Joakim upp (TACK!) och skjutsade 21 mil enkel väg i regnet. Banan skulle enl. uppgift då först öppna vid 17.15 gentemot 14.30 som var meddelat dagen innan. Ingen bantid skulle mao gå förlorad. Efter en hel del körning i regn på småvägar hittade vi fram till H&R, budbilen är den gröna Espiriten! ![]() ![]() Väl där möttes vi visserligen, vänligt med bestämt, av kommentaren: "Så här gör vi egentligen aldrig, detta är ett stort undantag!" Men sedan svängde det helt plötsligt. Efter att vi tacksamt betalat för två fjädrar jagade han ifatt oss i två omgångar ut på parkeringen med famnen full av kepsar, nyckelringar och hur mycket dekaler som helst. (De som vill ha H&R-dekaler - säg till!) Kanske spelade den exotiska budbilen in? ![]() Vid det här laget ringde telefonen och där meddelades att Nürburgring Gmbh tydligen ändrat sig igen och banan skulle öppna 14.15 som först meddelats. Jakten på ett laddningsrelä till min bil och bakbelägg till Jockes Lotus påbörjades samtidigt som vi ville tillbaka till ringen så fort som möjligt. Trots hjälp av två GPS:er gick jakten dåligt. Eftersom rapporter om en helt ren banan dessutom strömmade in stack vi raka spåret till ringen. Väl där började jag "laga" det jag visste jag kunde fixa, dvs byta fjädrar. Fjäderbytet gick lätt och fort och bilen såg genast ut att vara i nivå och i rätt vinkel på de nya fjädrarna. (De gamla fjädrarna är till salu här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() Problemet med laddningen fick kvarstå till dagen därpå. Jag fick av en verkstad låna ett laddningsrelä men det hjälpte inte. Ganska nedkörd i skorna började jag undra vad jag skulle hitta på. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Med spänd förväntan inväntade jag att banan skulle öppna. Detta skulle ursprungligen ske kl. 14.30 men sent kvällen innnan meddelades det att det skulle ske först 17.15. De förändrade öppettiderna visade sig bero pga av Rad am Ring. Dvs cyklister! ![]() ![]() Det är mycket konstigt att detta inte kunde meddelas några dagar i förväg det det måste ha varit planerat i minst några veckor i förväg. Så här så parkeringen ut under de två öppna kvällstimmarna. ![]() ![]() Eftersom de plötsligt förändrade öppettiderna tagit alla på sängen var det kö hela tiden(!) upp förbi Altes Forsthaus och ner till korsningen vid Adenauvägen. Vi kom inte ut... ![]() Hur det blev när de tydligen självklara och oundvikliga stängningarna kom behöver jag antagligen inte gå in på. ![]() ![]() Vid detta tillfälle hade jag alltså varit nere på Nürburgring i 2½ dygn och inte kört ett enda varv. Endast mekat... När söndagen kom stod jag med varm bil vid bommarna kl. 08.00 och körde hela tiden mellan dagens alla stängningar ![]() ![]() ![]() ![]() Min önskan om att få ett fritt varv och se en schysst BTG-tid blev inte verklighet den här gången heller. ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 65 besök senaste veckan (17304 totalt) |