Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-23 Träffpunkt 80 på Grytsbergs Säteri i Stjärnhov
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (21142 totalt)
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Re:

P.P. skrev:

Jag vet inte vad jag är mest imponerad av: Att Subaru bestämde sig för att göra t.o.m. blinkersen kilformad på sin XT, eller att någon i modern tid faktiskt hittat ekonomiplåt till en

Haha det är min kompis Henkes bil, han fick faktiskt tag på skärmarna tidigare samma vecka, original från Subaru! De var inte billiga...

Däremot var de väl konstruerade för att bytas lätt, jag hjälpte till lite - kvällen innan denna dag!
Tänkte väl att nån skulle bli impad..

På hemvägen körde vi i parad:
Henke med sin Subaru
Hans kusin Kalle med Opel Monza
och jag med Fiat Argenta..

Det var en syn det!

Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Re:

Bayerishes Blatt skrev:
Hasse Lindholm, bla bla bla.

Undrar om det kan finnas en till Jettafantast som heter likadant? http://www.blocket.se/vi/13211591.htm?ca=15_s
Usch va sugen man blev på en till...

Lindholmen
Här sen Jan 2003

Tack för alla underbara bilder! Hade verkligen velat vara där men det krockade med en rallytävling. Hoppas att nästa års tävlingar inte ligger på samma datum som en så underbar träff, prioriteringar tillhör inte min starka sida...

/ola Leufvenmark

Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Träffpunkt 80 - The movie!

Det lär finnas en liten film på Automobils hemsida samt en snarlik på Klassikers...
http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=11298
www.klassiker.nu

Rice and shine
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Citat:
Peter Sundfeldt på besök med barnvagnsräsern (Audi 200 Quattro Avant). Får vi ett inslag i Motorjournalen framöver?

Det kommer ett par minuter från Träffpunkt 80 i i MJ den 6/11, som det ser ut på planeringstavlan idag i alla fall. Helt omöjligt att få med alla fräcka bilar, men det var ett förbannat trendkänsligt arrangemang.
Jo, alltså, 200:an är en 90:a, men den är tillverkad 1989. Var länge tjänstebil på hög nivå inom Axel Johnson-koncernen. Och i hela sin utstrålning en sann 80-talare!

Mölndal
Här sen Feb 2003

Re:

P.P. skrev:
Titta http://www.blocket.se/vi/13451876.htm?ca=18_s där var den ju Till salu och allt...

Hittade en ännu blankare och billigare åt dig. http://www.blocket.se/vi/13673103.htm?ca=15_s

Göteborg
Här sen Sep 2004

Kul med Motorjournalen i förrgår..
Argentan hälsar Peter att han blev mkt glad för erkännandet!

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Re:

Nu är det äntligen dags att lyfta förra årets T80-tråd för att visa att även P.P. är en nörd! Han påstår nämligen följande i årets tråd:
P.P. skrev:

Lyxutförande av 900:an. Rätt sober med sin krämfärgade skinninredning. Min sjuka hjärna meddelar att den kan vara i automobil nr 3/82 du kan läsa ett test...

Detta, skulle jag vilja påstå, är minst i paritet med min nördighet som visade sig i nedanstående citat!
Men... Jag kan nu avslöja ytterligare häpnadsväckande saker kring fallet.
Han, Johan?, (suck... Jag och namn, ursäkta om du läser detta) som tagit bilden i Bayerisches Blatt var på träffen tillsammans med Martin Gistell!

Nils Classon skrev:
Nils Classon skrev:
Det fanns ju Jetta GLI. som var en Golf GTI men med Jettakaross.
Just den här Jettan, nu kommer nörden inom mig fram, (fast man är ju i gott sällskap) kan ha varit med i ett Bayrisches Blatt för runt 15 år sedan när det var reportage från en Scuderiakurs på Ringen. Den var med som ett litet kuriost inslag...

Bayerishes Blatt Nr 4 1996 skrev:

Nå, who's THE nerd?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Eftersnack
2007-09-23 Träffpunkt 80 på Grytsbergs Säteri i Stjärnhov
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (21142 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande