Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-08-10 Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
18541 besök totalt
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Re: Tack för en trevlig dag i regnet!

LIDS skrev:
Första gången han körde bana;)

Jag var med och coacha lite...Han fick med det i priset när han köpte den. Han körde mycket snabbare på eftermiddagen

Missförstå mig rätt, menade att det i väta är klart mindre fördel av mycket effekt än vid torrt. Inget illa ment om vare sig bil eller förare! I torrt väglag hade jag nog inte hängt med alls antagligen...

Tyckte det såg bra ut hans körning, speciellt om det var först gången på bana. Starkt gjort att köra fortare på eftermiddagen på blötare bana än på förmiddagen då det var torrare! thumbs up

Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004

Re:

2fast4u skrev:
LIDS skrev:
Vad körde han för tider med sin STCC?

Törs knappt säga det. Känner sig som en snigel i jämförelse. 56.8 hade han kört. Dock fuskade han och körde utan chikan så man får väl lägga på ca 2s om man vill jämföra. Mitt bästa är 8.4s efter hans "utan chikantid" så ca 6.5s måste jag bättra mig för att komma ikapp. Låter skitenkelt

Hmmm ?? Låter som räkneverket/klockan går fel i min videokamera.

När 996an, jag och Clion låg flera varv efter varandra i regn tog det ca 57 sek enligt kamerans klocka thumbs down

Mycket trevlig kille i 996an, när vi träffades på Mc donalds på hemvägen ursäktade han sig ifall han låg ivägen på banan, men om det var första gången han åkte på bana, dessutom i regn med en sån maskin, så är jag imponerad, för jag slet som ett djur bakom (hade inga bromsar)

BMW 325i -92
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Re:

Urban Granberg skrev:
G Karlsson skrev:

föresten är de nån som vet om han med Amazonen har nån projekttråd här eller om man kan läsa om den nån annan stans? den lät så mysigt

Tyvärr finns det inte mycket att läsa om den bilen.

Kraftpaketet består hursomhelst av en volvofemma med 5 förgasare, bilen är lättad till endast dom nödvändiga detaljerna, omkonstruerad bakvagn, tuffare bromsar fram, och av vad jag vill minnas så sitter det även en fin tajt dogboxlåda på plats.

Dock ska väl sägas att det är en av dom roligare bilar jag fått nöjet att åka med i... Under gatebil mantorp detta år så var spårvalet mer eller mindre utan betydelse (i förhållande till andra fordon), och jag satt och gapskrattade hela tiden i passagerarsätet.

Är det Pelles nya bygge??

patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Re:

Isåkare skrev:
När 996an, jag och Clion låg flera varv efter varandra i regn tog det ca 57 sek enligt kamerans klocka thumbs down

Då går den nog minst 20 sekunder fel... Jag körde på runt 1:20 i regnet och 1:12 på torrt (manuell tidtagning av åskådare). Körde ni 1:17 i regnet så är jag impad.

Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004

Re:

patand skrev:
Isåkare skrev:

Då går den nog minst 20 sekunder fel... Jag körde på runt 1:20 i regnet och 1:12 på torrt (manuell tidtagning av åskådare). Körde ni 1:17 i regnet så är jag impad.

Nä, jag åkte nog inga 1,17 om du åkte 1,20, kollade på filmen igen och det är nog kameramannen M3jonas som lyckas trycka på paus kappen nån stans utan att dett synns på filmen.

BMW 325i -92
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Re:

2fast4u skrev:
LIDS skrev:

Törs knappt säga det. Känner sig som en snigel i jämförelse. 56.8 hade han kört. Dock fuskade han och körde utan chikan så man får väl lägga på ca 2s om man vill jämföra. Mitt bästa är 8.4s efter hans "utan chikantid" så ca 6.5s måste jag bättra mig för att komma ikapp. Låter skitenkelt

Nu vet jag inte hur snabb nya chikanen är men du bara skulle tappa 2 sek mot att köra rakt där tror jag är i underkant.

www.modsport.se
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Jo, man får väl lägga på mer, men inte sitter det 8.4 s där i alla fall. Fast han fuskar ju både med slicks, vingar och 150 hästar extra. Men jag är ju lättare. Får spänna bågen hårdare när jag bygger nästa bil helt enkelt.

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
shinyhead
Linköping
Här sen Maj 2008

Citera
LIDS
Stockholm
Här sen Aug 2005

Re:

Isåkare skrev:
2fast4u skrev:
LIDS skrev:

Hmmm ?? Låter som räkneverket/klockan går fel i min videokamera.

Mycket trevlig kille i 996an, när vi träffades på Mc donalds på hemvägen ursäktade han sig ifall han låg ivägen på banan, men om det var första gången han åkte på bana, dessutom i regn med en sån maskin, så är jag imponerad, för jag slet som ett djur bakom (hade inga bromsar)

Skulle aldrig sålt till honom om han inte vore trevlig

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
John.Karlsson
Sala
Här sen Dec 2005

Re:

shinyhead skrev:
shinyhead skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=9zHZsTA5Kog

Bilder kommer nån dag...

Fler bilder här---> http://picasaweb.google.com/axelsson1974/20080810ProvaPBanKaSviestad

http://lh6.ggpht.com/axelsson1974/SKG5gTmHK7I/AAAAAAAAWdw/4f4wDXeUs-k/ . . . .

Hehe, härliga bilder på min "genväg"
Gick inte att ha samma bromspunkt när man kom direkt från depån...

BMW E36 M3 3,2
BMW E46 328
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005

Re:

Dignell skrev:

Är det Pelles nya bygge??

Nej men den kommer från vårat garage (Pelles gamla bromsar faktiskt)...

Motala
Här sen Apr 2007

Ingen som har film eller bilder på den blåa RS2:an ?

Västerås
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Urban Granberg skrev:
Nej men den kommer från vårat garage (Pelles gamla bromsar faktiskt)...

okej jag såg att du och Pelle var där så jag tänkte att det kanske var hans. Hade ju iofs varit helgerån att göra en så hårdkokt racer av Pelles eleganta maskin.

Jonas Eriksson
Sandviken
Här sen Sep 2007

Tack för fina bilder. thumbs up
Mattias bjöd på några riktigt minnesvärda varv i Clion strax innan regnet kom.
"Är det bekvämt går det för långsamt"...nu förstår jag vad han menar.

Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Jonas Eriksson skrev:

Han såg ut att vålda på helt sjukt faktiskt. Första gången jag såg honom braka in i rondellen trodde jag nästan att han skulle gå av Hårdrock thumbs up

Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003

Nä men titta, till och med jag hade ju fastnat på bild med gubbräsern (jettan)

Här sen Sep 2007

Re:

Dignell skrev:
Jonas Eriksson skrev:

Han såg ut att vålda på helt sjukt faktiskt. Första gången jag såg honom braka in i rondellen trodde jag nästan att han skulle gå av Hårdrock thumbs up

Två första varven gick han in i rondellen med en hastighet jag aldrig varit i närheten av. Skar in skarpt och hårt över kurbsen.
Tredje varvet testade han ett vidare och långsammare spår för att inte komma så långt ut och få med sig mer fart ut ur kurvan. Som jag fattade det gick det första alternativet snabbare eftersom efterföljande kurvor ändå är ganska långsamma...men sedan gäller det ju att klara kurvan också. Blev lite terrängkörning när jag testade själv några varv senare

Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Re:

Isåkare skrev:
Nä, jag åkte nog inga 1,17 om du åkte 1,20, kollade på filmen igen och det är nog kameramannen M3jonas som lyckas trycka på paus kappen nån stans utan att dett synns på filmen.

Vet iof inte om du var ut och körde samtidigt som mig vid något tillfälle, så jag har ingen aning om du var snabbare än mig eller tvärtom. Men tror jag var bland de snabbare i vätan och det var nog inte många som var under 1.20 i regnet. Ove var kanske det iof, han är ju alltid ruskigt snabb men jag undrar om någon mer kom under 1,20.

Låter som en trolig orsak att kameramannen lurat bort en stund på filmen kanske.

LIDS
Stockholm
Här sen Aug 2005

Re:

2fast4u skrev:
LIDS skrev:

Tänk slicks också...

Skitenkelt, njae, kanske hålla fullgas hela tiden?!

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004

Re:

patand skrev:
Isåkare skrev:

Vet iof inte om du var ut och körde samtidigt som mig vid något tillfälle, så jag har ingen aning om du var snabbare än mig eller tvärtom. Men tror jag var bland de snabbare i vätan och det var nog inte många som var under 1.20 i regnet. Ove var kanske det iof, han är ju alltid ruskigt snabb men jag undrar om någon mer kom under 1,20.

Låter som en trolig orsak att kameramannen lurat bort en stund på filmen kanske.

Jo jag såg dig lite längre fram nått pass, men det var en lite kö ivägen, och jag är inte den som pressar mig förbi, det är ju inte en tävling vi pysslar med.

Bilen funkade kanon efter lite framvagns tips här på rejsa thumbs up tyvärr lyckades jag nog glasera främre bromsklossarna som var oanvända, så det var motorbroms som gällde, som tur är tål BMW lådan att man våldar i lägre växlar.

Fan det känns nästan som man hoppas att det regnar på nästa träff

BMW 325i -92
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Jonas Eriksson skrev:
Två första varven gick han in i rondellen med en hastighet jag aldrig varit i närheten av. Skar in skarpt och hårt över kurbsen

Jag såg vilka språval han körde där när han körde med Alfan. Provade att gå över kurbsen och sedan riktigt tight inner i första vänstern sedan gå på hård gas och låta bilen driva ut så man träffar nästa vänster rätt också. Gick riktigt fort.

Isåkare skrev:
Fan det känns nästan som man hoppas att det regnar på nästa träff

Jag har tänkt samma sak faktiskt, var roligare med regn.

Eftersnack
2008-08-10 Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
18541 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande