Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bästa "Hot hatch" ?
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (10471 totalt)
Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Tips, ska du köpa en CTR, köp en som är uppgraderad med LSD, FWD och LSD är en annan historia än icke diffat.

Här har du en med dem rätta grejerna på, till ett jävla bra pris.

http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=50046

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Jag har gått och blivit lite småsugen på en Hot Hatch, men vad för en . Golf GTI:n börjar ju komma ner lite i pris. Focus ST:n är ju som jag sagt tidigare en riktig godbit men kan man leva med bränsletörsten, hur illa är det egentligen?
Någon som har erfarenhet från den tidigare Focus ST:n, ST170. Den kan man ju få för i princip inga pengar alls.
Jag läste lite gamla tester om den och den fick ju faktiskt ganska sjysst kritik.

Hoppas det är ok att jag lånar din tråd Fredrik .

ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003

Hej!
Kör en ST 225. är mkt nöjd.
Den har aldrig dragit över 1l per mil per tank, men heller aldrig under 0,9l...

Det är ju rätt mkt för en modern mellanklassbil, men inte så mkt för en så pass rolig bil.

Provkör en hos ngn handlare...

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Stacken skrev:
Jag har gått och blivit lite småsugen på en Hot Hatch, men vad för en . Golf GTI:n börjar ju komma ner lite i pris. Focus ST:n är ju som jag sagt tidigare en riktig godbit men kan man leva med bränsletörsten, hur illa är det egentligen?
Någon som har erfarenhet från den tidigare Focus ST:n, ST170. Den kan man ju få för i princip inga pengar alls.
Jag läste lite gamla tester om den och den fick ju faktiskt ganska sjysst kritik.

Hoppas det är ok att jag lånar din tråd Fredrik .

Hur vill då få bränsletörsten mätt? Landsväg 80km/h - 0,6-0,7l/mil, landsväg 110/120 (med lite marginal) ca 0,9l/mil. Stadstrafik som alla bilar drar en del, beroende på hur tung man är på gasfoten, men roligt är det

Min ST är till salu...

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

ege skrev:
Hej!
Kör en ST 225. är mkt nöjd.
Den har aldrig dragit över 1l per mil per tank, men heller aldrig under 0,9l...

Det är ju rätt mkt för en modern mellanklassbil, men inte så mkt för en så pass rolig bil.

Provkör en hos ngn handlare...

Det var ju inte alls tokigt. Har fått för mig att det var betydligt mer.
Har kört den och gillar den skarpt .

Regge
Lund
Här sen Jul 2007

Civic Type R om man letar efter en lätt beg bil för runt 100k. Där finns inget som slår den på fingrarna.

Annars slår jag ett slag för Mazda 3 MPS, säljer dessa bilarna själv. Jävligt fin vagn för pengarna, håller sig relativt bra i värde och du får allt du behöver standard.

0-100 på ca 6sek, toppfart 250+ Dessutom fina trimnings möjligheter. Fint chassi.

Ser relativt snäll ut orginal, inte över staylad som nya civic type R.

Var nära att beställa en vit själv, men blev BMWn denna gång.

Godnatt!

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Westfield skrev:
Hur vill då få bränsletörsten mätt? Landsväg 80km/h - 0,6-0,7l/mil, landsväg 110/120 (med lite marginal) ca 0,9l/mil. Stadstrafik som alla bilar drar en del, beroende på hur tung man är på gasfoten, men roligt är det

Min ST är till salu...

Bensinpriserna lär inte bli billigare, visst det är en dip nu men på lite sikt kan man nog räkna med betydligt högre priser. Jag trodde nästan ST:n var en riktig slukare, typ att det i princip var omöjligt att komma under litern.
Du hade nåt strul med din i början Michael, vet du om det är något som är återkommande på modellen.
Det var väl ett ganska allvarligt fel också, topplockspackningen eller vad var det?
Jag börjar bli riktigt sugen . Priserna börjar vid 139000:- .

Regge skrev:
Civic Type R om man letar efter en lätt beg bil för runt 100k. Där finns inget som slår den på fingrarna.

Annars slår jag ett slag för Mazda 3 MPS, säljer dessa bilarna själv. Jävligt fin vagn för pengarna, håller sig relativt bra i värde och du får allt du behöver standard.

0-100 på ca 6sek, toppfart 250+ Dessutom fina trimnings möjligheter. Fint chassi.

Ser relativt snäll ut orginal, inte över staylad som nya civic type R.

Var nära att beställa en vit själv, men blev BMWn denna gång.

Godnatt!

Jag gillar också Hondan som körmaskin men skulle inte kunna leva med den thumbs down . Den är bara för obekväm och oljudet vid motorvägskörning, nej tack thumbs down .

Regge
Lund
Här sen Jul 2007

Pierre: Ja allting är relativt, själv är jag 22år och prioriterar ren körmaskin mot komfort. Även om bilen ska användas till vardags.

Annars tycker jag helt ärligt, Mazdan är en kanon alround vagn. Ända minuset är förbrukningen, som är som en subaru impreza..

Från något helt annat, bor du nära Ellstorp området i Malmö. Såg en vit M3 e36 där för nån månad sen?

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Regge skrev:
Pierre: Ja allting är relativt, själv är jag 22år och prioriterar ren körmaskin mot komfort. Även om bilen ska användas till vardags.

Annars tycker jag helt ärligt, Mazdan är en kanon alround vagn. Ända minuset är förbrukningen, som är som en subaru impreza..

Från något helt annat, bor du nära Ellstorp området i Malmö. Såg en vit M3 e36 där för nån månad sen?

Är man 22 så skiter man i sånt där som komfort, jag vet .

Japp det gör jag och det var nog högst sannolikt min .

Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Stacken skrev:
Westfield skrev:

Min ST är till salu...

Bensinpriserna lär inte bli billigare, visst det är en dip nu men på lite sikt kan man nog räkna med betydligt högre priser. Jag trodde nästan ST:n var en riktig slukare, typ att det i princip var omöjligt att komma under litern.
Du hade nåt strul med din i början Michael, vet du om det är något som är återkommande på modellen.
Det var väl ett ganska allvarligt fel också, topplockspackningen eller vad var det?

Tjena,

närå, under litern går bra, men inte i stadstrafik. Landsväg utan problem under litern, om du inte kör onormalt fort eller tungt.

Det som hände min var att det var någon form av fabrikationsfel i toppen, så den byttes då (vid 500 mil). Nu gått ytterligare 1300mil helt problemfritt. Inte återkommande vad jag vet, det är ju volvo-spisen och har inget med "Ford" kvalitet på något sätt.

Slå till

De är ganska billiga i försäkring också, trots effekten och så. För min del ligger den ca 2/3 mot vad en BMW E46 320 Touring kostade mig, som ju inte är nån raket direkt.

PMa om du är intresserad av förslag på "nödvändig" och onödig utrustning, det skiljer ganska mycket mellan de som ligger ute. Jag har inte lagt ut min än.

Regge
Lund
Här sen Jul 2007

Hehe ja det är nog sant.

Ja den såg fin ut, reagerade över färgen och tyckte den va fin. Sen var den till salu, men ja hade inga pengar.

Har en E30 M3, ser du den så är det min

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Westfield skrev:
Stacken skrev:
Westfield skrev:

Min ST är till salu...

Tjena,

närå, under litern går bra, men inte i stadstrafik. Landsväg utan problem under litern, om du inte kör onormalt fort eller tungt.

Det som hände min var att det var någon form av fabrikationsfel i toppen, så den byttes då (vid 500 mil). Nu gått ytterligare 1300mil helt problemfritt. Inte återkommande vad jag vet, det är ju volvo-spisen och har inget med "Ford" kvalitet på något sätt.

Slå till

De är ganska billiga i försäkring också, trots effekten och så. För min del ligger den ca 2/3 mot vad en BMW E46 320 Touring kostade mig, som ju inte är nån raket direkt.

PMa om du är intresserad av förslag på "nödvändig" och onödig utrustning, det skiljer ganska mycket mellan de som ligger ute. Jag har inte lagt ut min än.

Tack för infon thumbs up . Den är ju klart intressant .
Det verkar finnas en del riktigt fina ex på blocket.
Vi får se vad det blir. Angenäm huvudbry .

Allmänt banåkaforum
Bästa "Hot hatch" ?
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (10471 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande