| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Färdig banbil för 50k, vad ska man ha?
|
<< 1, 2, 3, 4 9261 besök totalt |
|
Ja, alla kan ju inte tycka att det är världens roligaste val. Jag hoppas trots det att ni tycker det är kul att följa utvecklingen. Vad gäller det högst subjektiva "bra" så kan man ju fundera lite kring vad det egentligen innebär att den dels är vanlig som rejsobjekt och dessutom blev vald av ett förlag med ett par miljoner testmil bakom sig.
_________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||
|
Jag förstår Bosses synpunker fullt ut och håller med. Det skulle varit roligare med en "riktig" löparbil.
Men även om Magnus val av vissa kan uppfattas som "tråkigt & vanligt" så förstår jag att förlaget såg till det praktiska och jag måste nog säga att de valt rätt utifrån sin horisont. Mycket av det jag pysslade med inom Automobils ramar hade varit omöjligt om inte Smurfen varit en sån bra halvkombi/laståsna. En riktig kombi hade gjort det ännu enklare. En 3-serie kombi är nog nära perfekt för ändamålet och en BMW på omslaget säljer alltid tidningar. Många i tidningens målgrupp kan relatera till en 3-serie. Det finns mycket fortåkardelar till modellen och det kommer nya grejer hela tiden som gör det möjligt att få till intressanta artiklar. Det går att släpa med sig en massa eventgrejer, fotoprylar, tidningar, banderoller och tusen övriga prylar. Man kan ha kul på banan med den. (Ni anar inte vad mycket jox en stackars eventfixande tidningsarbetare tvingas släpa på...)
|
||
|
Re:
På dragkroken kan man hänga släpet med den riktiga bilen
Eller släp med fyllt med allt jox ni brukar släpa med er (sjutton kameraväskor, tält, diverse fack och väskor man kan gömma nycklar mm i)...
Det strategiska valet att välja en 3serie (iaf en gång) är inte svårt att förstå, och att det blev en kombi beror ju på att sedan/coupé knappt rymmer tandborstar till två pers, speciellt inte med halvbur iskruvad. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Färdig banbil för 50k, vad ska man ha?
|
<< 1, 2, 3, 4 9261 besök totalt |