Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (6840 totalt) |
Hmm, han kommer från Teknikens Volvomagasin. Dock kör han Porsche så det är kanske inte helt kört. Det kunde varit Austin Alegro med fyrkantig ratt... _________________ Peter Bull Why waste time learning when ignorance is instantaneous? |
||
Eric Lund heter han...
Måste säga att senaste numret känns som ett lyft mot de senaste årens tidningar (å då inte minst nämnda urusla köpguide för 944:an...kan ju förstås hända att man är lite färgad när det gällde ämnet ![]() ![]() _________________ /Patrik Rylander |
||
Ny chefredaktör! Det kan ju inte bli annat än bättre! Ser fram mot att höra era vidare kommentarer. Kanske dags att ta upp prenumerationen igen...
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Efter att ha läst Bengt Diedens rapport från Detroit undrar jag om jag ska fortsätta läsa. Angående den kommande Mustangen skriver han "Intressant är också att man löper linan helt ut och bygger bilen med stel bakaxel, något vi inte sett på många år". Nu vet ju inte jag var han tittat, men såvitt jag vet har Mustang haft stel bakaxel sen 1964 i alla varianter utom Mustang Cobra från 1996 och framåt. Basmustangen har det alltså fortfarande.
Jag läser för att lära mig saker och när jag ser såna här saker blir jag rädd att jag tror på andra saker som är fel, men verkar vettiga. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Ganska vanligt fenomen bland så kallade journalister. Ford har antagligen skrivit något i pressmeddelandet om att det är ovanligt med stel bakaxel numera och då spinner han vidare på det.
När Mercedes och BMW borjade köra med V12 motorer påstod väldigt många tidningar att ingen haft V12 sen 30-talet. Vad hände med Jaguar frågade jag mig??? _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (6840 totalt) |