Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Europa S1 1968
<<   1, 2, 3, 4
29703 besök totalt
wilmer
Stockholm
Här sen Sep 2009
Inlägg: 42


Trådstartare
Semestern spenderades även detta år i garaget. Instrument från stack har inhandlats och instrumentpaneler tillverkats. Bromscylindern packade ihop helt plötsligt bara så där... Jag blir sååå upprörd... att den inte håller , jag menar den har ju bara suttit i bilen sedan 1968 .. Och nu bara vips så funkar den inte längre </ironi> En liten utflykt till Sellholm i Köping fixade bromscyliderfrågan där vi också hittade en sensor för hastigheten som vi sedan monterade på vänster fram. Bromscylindern var ett riktig ½!"#"¤% att montera och bromsarna ett riktigt %¤#$# att lufta.







_________________
Vidar Steen
Citera
wilmer
Stockholm
Här sen Sep 2009
Inlägg: 42


Trådstartare
Vi har släpat igenom bilen genom SFRO !
Ventilerade större skivor fram + till skivor bak. + tvåkretssystem
Bytt hjulhubbar och bultcirkel.
Kraftigare generator 70A istf 35A.
Alu kylare
Nytt elsystem
Ny tank och bränsleförsörjning med dubbla pumpar och swirlpot
Vajerväxellänkage (för jag fick aldrig det fasta länkaget att funka på riktigt)
Bromspapper.
Det trickiga var först att den läckte olja till kylvattnet... Det var en toppen som inte höll tätt pga. topplocksbult som inte var orginal. De var gängpaj i blocket som vi provade fixa med timecert men det funkade inte så vi fick ta till bigcert innan det blev tätt.
lite bilder











_________________
Vidar Steen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Europa S1 1968
<<   1, 2, 3, 4
29703 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande