Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29703 besök totalt |
Semestern spenderades även detta år i garaget. Instrument från stack har inhandlats och instrumentpaneler tillverkats. Bromscylindern packade ihop helt plötsligt bara så där... Jag blir sååå upprörd... att den inte håller , jag menar den har ju bara suttit i bilen sedan 1968 .. Och nu bara vips så funkar den inte längre </ironi> En liten utflykt till Sellholm i Köping fixade bromscyliderfrågan där vi också hittade en sensor för hastigheten som vi sedan monterade på vänster fram. Bromscylindern var ett riktig ½!"#"¤% att montera och bromsarna ett riktigt %¤#$# att lufta.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Vidar Steen |
Vi har släpat igenom bilen genom SFRO !
Ventilerade större skivor fram + till skivor bak. + tvåkretssystem Bytt hjulhubbar och bultcirkel. Kraftigare generator 70A istf 35A. Alu kylare Nytt elsystem Ny tank och bränsleförsörjning med dubbla pumpar och swirlpot Vajerväxellänkage (för jag fick aldrig det fasta länkaget att funka på riktigt) Bromspapper. Det trickiga var först att den läckte olja till kylvattnet... Det var en toppen som inte höll tätt pga. topplocksbult som inte var orginal. De var gängpaj i blocket som vi provade fixa med timecert men det funkade inte så vi fick ta till bigcert innan det blev tätt. lite bilder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Vidar Steen |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 29703 besök totalt |