Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 4 besök senaste veckan (34235 totalt) |
Re:
Låter bra, det är precis mitt användningsområde också. Det är i tighta svängar/vändningar som jag mest saknar riktig diff. EBD-funktionen (alltid aktiv även om man har stängt av PSM) gör vad den kan och försöker bromsa innerhjulet med vanliga bromsen men det räcker inte (den bromsar antagligen för lite och för sent) och då går den in och drar av på gasen istället ![]() _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||
Re:
Stämmer bra Ragnar att det ute är kylning. Org har min bil kylslinga, men när jag köpte wavetracdiffen och tog kontakt med Sanden ang. Montering av diff så berättade han att det brukar va svårt/omöjligt att schimsa in eftermarknadsdiffar i lådorna med kylslinga. Hade något med något drev att göra om jag inte minns fel. Därför beslutade jag att ta två flugor i en smäll och byta till S2lådan. Jag har inte haft några problem med att åka kan kylning. Tror de bara är Turbon och nån enstaka årsmodell som har kylslinga!? _________________ Mårten Heller Porsche 944 Turbo Clubsport PCS 13442 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 4 besök senaste veckan (34235 totalt) |