Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 Turbo -86 "Clubsport"
<<   1, 2, 3, 4
4 besök senaste veckan (34235 totalt)
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003

Re:

martenheller skrev:
Victor. skrev:
Hej! Lyfter din biltråd med att fråga om du är nöjd med Wavetracdiffen nu efter två säsonger? Jag tittar på diff till min Cayman och det står mellan Quaife och Wavetrac (vill ha en "set and forget"-lösning som funkar till framförallt slalomkörning).

Hej, ja de var ett rejält trådlöst - skoj! Nu får jag se till att skriva i kapp lite..

Gällande diffen är jag väldigt nöjd, den har fungerat bra till de jag använt bilen till ( en hel del konbana och någon banträff). Hur den står sig jämfört med Q låter jag va osagt, men jämfört med Porsches lamelldiffar känns de hittills bekymmersfritt!

Låter bra, det är precis mitt användningsområde också. Det är i tighta svängar/vändningar som jag mest saknar riktig diff. EBD-funktionen (alltid aktiv även om man har stängt av PSM) gör vad den kan och försöker bromsa innerhjulet med vanliga bromsen men det räcker inte (den bromsar antagligen för lite och för sent) och då går den in och drar av på gasen istället

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20
Citera
martenheller
Kinnekulle
Här sen Mar 2008

Trådstartare
Re:

Ragnar Joensen skrev:
martenheller skrev:
... Gällande diffen är jag väldigt nöjd, den har fungerat bra till de jag använt bilen till ( en hel del konbana och någon banträff). Hur den står sig jämfört med Q låter jag va osagt, men jämfört med Porsches lamelldiffar känns de hittills bekymmersfritt!

En snabb fråga om diffen/lådan: På bilden längre upp verkar det inte vara någon oljekylning på den lådan. Har du kylning av oljan?

Jag har en 968 och en diffspärr på hyllan, men är tveksam till at montera den, eftersom min låda saknar kylning.

Stämmer bra Ragnar att det ute är kylning. Org har min bil kylslinga, men när jag köpte wavetracdiffen och tog kontakt med Sanden ang. Montering av diff så berättade han att det brukar va svårt/omöjligt att schimsa in eftermarknadsdiffar i lådorna med kylslinga. Hade något med något drev att göra om jag inte minns fel.

Därför beslutade jag att ta två flugor i en smäll och byta till S2lådan.

Jag har inte haft några problem med att åka kan kylning. Tror de bara är Turbon och nån enstaka årsmodell som har kylslinga!?

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 Turbo -86 "Clubsport"
<<   1, 2, 3, 4
4 besök senaste veckan (34235 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande