Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8641 besök totalt |
Har MGCC också en klass för icke-gatlegala bilar?
Jag vill också tävla! Rejs-porschen är redo att luftas! Eller skall jag snabbmontera lampor och skruva fast nummerskyltarna och låtsas att den är gatlegal ![]() _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||||
Det blir väl Modsport då? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Tror man hamnar i någonting som MGCC kallas RS eller likande. Eva Durholt åkte i den ifjol innan hennes 924 turbo (kopia på ottos) var helt färdigbyggd och besiktigad). Så jag tror att otto, Eva och Fredrik kommer att åka i Roadsport B på söndag med 924. _________________ Pär Hylander |
||||||
Jaså, du kör i B. Det ska bli intressant att kolla in din bil. Jag har nog inte sett den förut. Speciellt vingen är läcker. Undrar vad du fäst den i. Finns inte mycket material om man samtidigt ska hålla sig inom bilens silluett sedd uppifrån. Skulle just vilja se den funktionär som undersöker det. Har han en hiss då? Peter är snäll ( sa killen som inte behöver möta honom på banan). ![]() Jaha, då får man montera på originalluftfiltret. Hmm, har lite mer att göra då. Vågar nog inte chansa med Snapon heller men det går fort att fixa som Edvin sa. R-däcken har gott om mönsterdjup i alla fall. Tack för tipset. Lycka till på söndag Fredrik och alla andra Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Nu har jag delat hela min säkringsbox och putsat och knipit ihop kontakter (ca 1000st !!!!), än så länge verkar elfelet förvunnet...ta i trä....
_________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Hur menar du med vingen? Finns väl ingen regel på att den skall vara inom bilens siluett sett uppifrån??? Fick fö vagnbok igår... inklusive vinge och frontsplitter med "dajvpläjts" DTM light wannabee ![]() ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Jo, typ så ja... ![]() Det finns ju tre alternativ: * Lätta mer (vilket jag inte vet om jag skulle klara, ens om jag fick 3 vintrar på mig) - skylla på chaffisen om det inte går fort * Trimma som tusan (vilket jag är skraj för med tanke på hur länge min motor brukar hålla) - skylla på chaffisen om det inte går fort *Köra med den som den är med ca 6,5 kg/hk - skylla på bilen om det inte går fort. Inget alternativ är sådär riktigt lockande Därför känns Roadsport C aktuellt, dvs plocka bort allt trim, vikta upp en gnutta och hoppas på att det går fort - och därmed skylla på chaffisen om det inte gör det. _________________ Pär Hylander |
||||||
Stackars chaffis vad mycket skit han får........... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Det är i princip vad det står i Clubmans formula: Spoilers och vingar får inte överskrida karosseriets yttre begränsningar framåt och bakåt. Bakspoilers/vingar inklusive s.k. endplates, får inte vara högre än bilens yttre takhöjd minus 50 mm eller bredare än avståndet mellan dörrarnas utsida exkl handtag minus 150 mm. Dvs. innanför bakre kofångare och bilens bredd minus 150 mm. Dessutom 50 mm lägre än vad bilen är. Har du fått vagnsbok ska du klara det utan problem. Därför är det extra intressant att kolla in den. Vadan denna nervositet och alla frågetecken? ![]() See ya Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Hej otto. För egen del är det för att det kostar mer att lätta än att låta bli. Jag kan nöja mig med en huv(inköpt idag ![]() Grejerna håller bättre utan trim inbillar jag mig. Jämnare grupp i C, man kan både köra om och bli omkörd. I B fick jag titta mer i backspegeln än genom vindrutan. mvh Goran PS. Har vi blivit kolleger? Jobbar du också på ett större svenskt förpackningföretag? _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Tror att du tolkar reglerna fel : Spoilers och vingar får inte överskrida karosseriets yttre begränsningar framåt och bakåt.. Spoiler och vinge får inte sträcka sig längre bak/fram än karossens absolut yttersta punkt Bakspoilers/vingar inklusive s.k. endplates, får inte vara högre än bilens yttre takhöjd minus 50 mm eller bredare än avståndet mellan dörrarnas utsida exkl handtag minus 150 mm. Denna är dock solklar _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Som ny i simskolan känns det bäst att plaska runt i den grunda änden och ta baddaren först... ![]() Bara det nu inte blir regn på söndag... 71.5 h tills anmälan öppnar ![]() P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||
Appropå det där med kidnappning, så kanske vi ska fortsätta racing-snacket här istället: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Iofs kanske lite sent påtänkt ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Nähä ![]() ![]() ![]() Felkodsavläsning visade att tankventilationsventilen var trasig. Den har samma matning som spridarna hmmmm.....Jag vill ha en datalogger på den matningen...... Bilen verkar lite mer stabil efter allt rivande i sladdhärvorna, så vi får väl chansa på Söndag.... _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Kan du inte köra med räser 44:an med MGCC istället? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Sorry boys
![]() Jag kör inte med er på eftermidagen, skall köra KM på förmidagen i stället ![]() ![]() Men jag håller mig kvar en stund och kollar så ni kommer igång ordentligt ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Bra val tycker jag ![]() ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
![]() ![]() ![]() (jo, jag vet att man ska prioritera!) ![]() |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8641 besök totalt |