Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 2 besök senaste veckan (89811 totalt) |
Det var startmotorn som felade, dock är inte bilen startad ännu, var tänkt att jag skulle starta igår, men kom ganska snart fram till att min biltemapump för 199:- som gått 3-5vändor hade lagt av
![]() Men vadå, det är en bil med fördelare, och brytarspetsar (eller ja, nästan i alla fall) Soppa och gnista får den som sagt så den borde ju hoppa igång snart.. Skulle haft en strob-lampa, hade ju faktiskt underlättat en del, men har ju vridit på fördelaren och tycker att den borde säga något... jaja, snart så ska den väl hoppa igång i alla fall... ![]() _________________ Fredrik Ånestrand |
||
Börja om.
Ställ remskivans läge mot märket på frontkåpan, förvissa dig om att cylinder ett står i övre punkt. Ställ fördelaren så att rotorn står mot märket i kanten (tändning cylinder 1), kolla även att tändkabeln i locket går till rätt cylinder, detta då du skiftat. Pröva att vrida fördelaren efter dessa operationer några grader motsols. Byt eller skifta inte på måfå. _________________ Tommy Mårtensson |
||
Re:
Precis så jag gjort ![]() Så nog borde hon hoppa igång snart, tack för tipset i alla fall. _________________ Fredrik Ånestrand |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 2 besök senaste veckan (89811 totalt) |