| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 -75 Börjar bli klar...
|
19 besök senaste veckan (90244 totalt) |
|
Det var startmotorn som felade, dock är inte bilen startad ännu, var tänkt att jag skulle starta igår, men kom ganska snart fram till att min biltemapump för 199:- som gått 3-5vändor hade lagt av
.. men köpte en ny, så nu får den både soppa och gnista, har fått den att "poffa till" nångång, men i fel ände.. så "vred fördelarn ett halvvarv" - men utan resultat, provade nyss med att skifta kablarna (den kan ju faktiskt vara nollad på 4an..) Men utan resultat där heller...
Men vadå, det är en bil med fördelare, och brytarspetsar (eller ja, nästan i alla fall) Soppa och gnista får den som sagt så den borde ju hoppa igång snart.. Skulle haft en strob-lampa, hade ju faktiskt underlättat en del, men har ju vridit på fördelaren och tycker att den borde säga något... jaja, snart så ska den väl hoppa igång i alla fall...
_________________ Fredrik Ånestrand |
||
|
Börja om.
Ställ remskivans läge mot märket på frontkåpan, förvissa dig om att cylinder ett står i övre punkt. Ställ fördelaren så att rotorn står mot märket i kanten (tändning cylinder 1), kolla även att tändkabeln i locket går till rätt cylinder, detta då du skiftat. Pröva att vrida fördelaren efter dessa operationer några grader motsols. Byt eller skifta inte på måfå. _________________ Tommy Mårtensson |
||
|
Re:
Precis så jag gjort Så nog borde hon hoppa igång snart, tack för tipset i alla fall. _________________ Fredrik Ånestrand |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 -75 Börjar bli klar...
|
19 besök senaste veckan (90244 totalt) |