Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 236 besök senaste veckan (234216 totalt) |
Re:
Ja, det var väl knepigaste operationen. Tyvärr hade jag glömt att dynan till kantpresstillsatsen är ganska bred, så jag kunde bara bocka ena viket enligt plan. Andra fick bli med gassvets och slägga. Så det är inte superprecision. Men flytande ok är ganska förlåtande med toleranserna. Hade jag använt fasta ok hade jag valt en annan tillverkningsmetod. Eller sett det som en anledning att köpa en riktig kantpress.... ![]() ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Eftersom det var 33 sidor sedan bilen senast syntes med hjulen i backen får väl dagens åstadkommande firas med en lite bild:
![]() Tyvärr på "fel" fälgar, som en temporär lösning. Kul att se den på rull igen - blir ju sugen på att ta tag i slutspurten! ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Re:
Den står till sig. Viktigt med genomhärdad lack innan montage, inget att slarva med! ![]() Ja, där blev det visst en garageuppdatering av bara farten. Mycket råspont blire... _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Re:
Nja, tanken är såklart den ska lämna garaget för egen maskin. Men lite stötdämpning lär ju vara bra även då. Svenskbyggda och specade för dessa gamla Saabar. Ska bli riktigt intressant att se hur de känns! _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Re:
Skall den gå för egen maskin så hjälper det väl inte med fancy stötdämpare på biltransporten? ![]() ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
Var har du handlat dom!? _________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||||
Re:
Deras prylar har ju lite olika färger - mina R&T till Exigen är också samma färg, bortsett från de guldiga externa reservoarerna. Här ville jag hålla det enklare/kompaktare, så vi körde utan extern reservoar och bara envägs justering. Borde räcka till glasskiosken, tänkte jag. Edit: men jag kanske skulle måla om fjädrarna till gula? ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Re:
Nä, sätt en gul lampa i hjulhuset bara. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Vi hade ett by-original hemma i Malung förr, Forsmans Olle.
Dök på lite bilder och ett utländskt reportage om en av hans olika Saab byggen ![]() Det var lite före min tid men jag har fått berättat lite olika spännande historier om olika Saab byggen han hade för sig. ![]() ![]() ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 236 besök senaste veckan (234216 totalt) |