Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Letar bra garagebyggare
<<   1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38   >>
51 besök idag (75508 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Westersund skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ledermanz (som jag använt tidigare) vill ha 200EUR för jobbet vilket känns rimligt, så ska packa ratten o skicka dit tänkte jag.

Det var bra pris! Kollade på deras Ebay och det var iofs ratt (utan airbag) och inte omklädnad enbart.

Misstänker priset är lite olika beroende på hur enkel eller komplicerad ratten är också kanske?

Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Magnus Thomé skrev:
Misstänker priset är lite olika beroende på hur enkel eller komplicerad ratten är också kanske?

Så är det säkert också. Kollade på de BMW rattar han hade till salu och det var nån äldre, och visserligen fin ratt, som han vill ha 8-9K för. Dom brukar gå att hitta för 2-4K sen omklädnad på det, kändes lite orimligt.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Före o efter thumbs up

Göteborg
Här sen Sep 2004

Snyggt!

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Inte för att dissa den förnyelsen thumbs up , men jag lyckades med nåt liknande med "inredningstvätt" och rotborste följt av sköljning med vanligt vatten och sen lufttorkning i rumstemp.

Det som jag trodde var slitet så det blev blankt, var mest ingrodd skit. Efteråt så blev ratten mycket mindre äcklig och mockan nästan fluffig som ny.

Men tvätt kan ju naturligtvis inte återuppliva äkta slitage, och jag vet inte om Biltemas inredningstvätt är rätt grejer att använda.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har något svagt minne att jag gjorde rent CSL'ns ratt med hyfsat resultat men att det kom till vägs ände. Eller så minns jag fel. Använde också en såndär mockaborste i typ gummi.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Magnus Thomé skrev:
Har något svagt minne att jag gjorde rent CSL'ns ratt med hyfsat resultat men att det kom till vägs ände. Eller så minns jag fel. Använde också en såndär mockaborste i typ gummi.
Jag använde en rotfruktborste, så betydligt hårdare. Tummen ville inte skriva helt rätt

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Min ratt såg ut som Magnus innan jag klädde om den(kanske tom lite värre), jag försökte fräscha upp men det fann inte en chans...

safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Gör de strukturella förändringar också?
Skulle vilka ha en ratt som är tjockare att hålla i, tycker jag får ett bekvämare grepp då.

Har idag en Momo Prototipo variant, men ringen är så tunn och den är något för liten i diameter.
Hade tidigare en Biltema-ratt, som är jätteskön att köra med, tjock och lite oval i greppet, men tyvärr på tok för liten i diameter utan sevostyrning.

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
safe skrev:
Skulle vilka ha en ratt som är tjockare att hålla i, tycker jag får ett bekvämare grepp då.

Har idag en Momo Prototipo variant, men ringen är så tunn och den är något för liten i diameter.
Hade tidigare en Biltema-ratt, som är jätteskön att köra med, tjock och lite oval i greppet, men tyvärr på tok för liten i diameter utan sevostyrning.

Har för mig det, maila o fråga eller kolla på hans hemsida
https://ledermanz.com/

Norrköping
Här sen Jun 2006

Det blev ju riktigt snyggt! thumbs up
Nöjd med interaktionen med Ledermanz?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Toobb skrev:
Nöjd med interaktionen med Ledermanz?

Toppbetyg på den delen thumbs up Var lite kommunikation kring frakt, materialval o så.

Skåne
Här sen Apr 2023

safe skrev:

Har samma problem själv med att italienska rattar sällan är gjorda för skandinaviska nävar. På min tävlingsbil har jag satt en Luisi Stealth Corsa, den är kännbart mycket tjockare än MOMOs kringlor.

Alunda
Här sen Mar 2003

OscWan skrev:
safe skrev:

Har samma problem själv med att italienska rattar sällan är gjorda för skandinaviska nävar. På min tävlingsbil har jag satt en Luisi Stealth Corsa, den är kännbart mycket tjockare än MOMOs kringlor.

Tror mycket av känslan man får av ratten är relaterat till vilket grepp man har under körning, fingertopp eller styrketräning
Om man tittar på många in car camera snuttar så kan man se att många håller ratten som om de styrketränar. Försöker själv att hålla ratten väldigt löst för att känna vad bilen kommunicerar.
Tunn rattkrans ger per automatik ett fingertoppsgrepp, kraftig krans det omvända. Ytterst sällan man behöver hålla hårt i ratten.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bilen är på storservice sen ett tag nere hos AH Racing, jag har haft ett kass halvår och inte haft någon jättesaknad av att komma ut o köra. Koppling, tryckplatta, stödlager utgående axel, pinning av kylrör, bromsoksfix (dvs kolvtätningar), fix lite oljeläckage från oljepåfyllningsröret med mera och en riktigt ordentlig "spanner check".

Har kommit fram till att vi ska ha garage ute vid huset på Djurö/Värmdö. Söker därför tips på "totalentreprenad" på ett dubbelgarage. Jag har inte hälsan att ha bygget på mina axlar. Någon som har egen god erfarenhet av bra firma?

Uppsala
Här sen Jan 2003

Hej Hoppas du får ett bättre halvår framåt....
På Jobbet använder jag mig av Kjellander Bygg AB Vilka jag kan rekommendera

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Hoppas att braheten ökar.
Min bror har ett hus på Djurö samt en Lotus Elise.
Funderar på garage men så inåt-massa fartgupp.
Kollar status med honom,
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
cat7even skrev:
Hej Hoppas du får ett bättre halvår framåt....
På Jobbet använder jag mig av Kjellander Bygg AB Vilka jag kan rekommendera

Mailat nu, tack för tipset 🙂👍

Edit:
Nää, de ville inte, "för långt bort att åka", jo Sigtuna är lite andra sidan stan kan man säga

Tranås
Här sen Maj 2008

Jag kan rekomendera NorHags Byggkonsult AB.
Kontakta Thomas på Thomas@norhags.se så är jag säker på att ni kommer komma bra överens ☺️👍

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Pontus81 skrev:
Jag kan rekomendera NorHags Byggkonsult AB.
Kontakta Thomas på Thomas@norhags.se så är jag säker på att ni kommer komma bra överens ☺️👍

Tack, kollar!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vad är (de troligtvis olika ) åsikterna om "rätt" bredd o längd på ett tvåbilsgarage om man ska ha svängrum att byta hjul o småplocka med en bil och mer bara förvara en bil? Plats för flera högar med hjul o lite div. Tanken är att bygga ihop garaget med en dörr direkt in i kortändan på den befintliga (icke uppvärmbara) boden.

Bort med träddungen o dit med garage till vänster om boden är tanken

Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Letar bra garagebyggare
<<   1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38   >>
51 besök idag (75508 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande