| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 Cup 2004
|
19 besök idag (15507 totalt) |
|
Re:
Ska det verkligen va dubbla långa brickor så på porsche? skruven blir ju lite kortare i gängan, vw specar 70nm på samma knutar och har aldrig själv upplevt problem. Man blir avundsjuk att få köra riktiga race på stora banor i europa. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
|
Re:
Var tvungen att dubbelkolla men det skall se ut precis sådär. Jag har dock adderat 1 st Nordlock bricka så tappar nog 3 mm till. Har med mig många reservbultar till Spa och kan testa annan konfiguration om nödvändigt. Första gången med 996:an på Spa så blir lite annorlunda jämfört med 944:an som jag kört där förut.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Nej kör med YTCC organisationen så 3x25 min race plus kval och ett extra träningspass på torsdagen för att hitta bromspunkter och vilka växlar som blir bra. Mest nervös öve bakmotor och Eue Rogue med efterföljande lite knixiga passage. Kommer offra lite toppfart genom att ställa på lite vinge så rumpan är stilla.
Fick fixa tre stenskott från Red Bull. Extra kul när jag precis hade bytt vindruta. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
|
Re:
Kan glädja dig med att jag kom 4 mil från bilhallen efter jag hämtade min Cayman innan framförvarande bil sköt en sten i rutan och spräckte den ordentligt, så du är inte ensam
Ps, Avundsjuk (men inte missunsam) på att få köra Cup bil i europa _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 Cup 2004
|
19 besök idag (15507 totalt) |