Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 9 besök senaste veckan (57363 totalt) |
Tack. Att montera originalluckan (ligger på vinden) var min ursprungliga tanke - men jag gick andra vägen istället och monterade frontsplitters. Dom i kombination med 3,8 luckan blev helrätt. Är "rädd" för att den är en sleeper ändå ![]() Men jag kommer nog köra utan splitter och vinge i framtiden, håller med om att det är mer korrekt/snyggt. _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Hallå David,
hittade din pärla på porsche.nu! ![]() nästa tanke! ![]() Vad blir det för något i denna (min) drömbils ställe, tro? Var den för kompromisslös eller... GOD JUL och jag ska prata med min bank i mellandagarna! ![]() _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 ![]() GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||
Re:
Hej Daniel, visst blev den för kompromisslös i förhållande till min plånbok och förändrade prioriteringar som relativt nybliven förälder. Den lilla killen på bilden fick sin pappa att inse vikten av balans mellan hobby och övriga "utgifter" ![]() ![]() RSn är nu såld. Bifogar en bild från senaste besöket på Gotlandring ![]() ![]() Skämt å sido, här kommer i alla fall några bilder från sista banmötet med den här bilen på Mantorp i höstas: ![]() ![]() ![]() Tror att jag kommer ligga lågt på bilfronten ett tag framöver, men vi får se hur det går. Kan nog bli svårare än väntat. _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
...jag tycker nog att detn ser väldigt säker ut för Brantmo Jr!
![]() olika stadier och en Audi S6 Avant kan nog fungera bättre några år! ![]() Lycka till! Daniel// _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 ![]() GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||
951 s -88
Återfall till Porsche ![]() Den här gången till en 944 turbo s från 88. Bilen har ett uppgraderat chassi, stålomspunna slangar, Pagid blåa och Sandén chip. I övrigt original (röd med beige läderinredning, utan taklucka) utom fälgarna som nu är i 17" med 993 turbo look (kopior). Uppdaterar med bilder och mer info senare ![]() På att göra listan finns: Reparera AC (familjebil ![]() Service/genomgång Helrecond R-däck Chassiinvägning/justering Skalstol Tuta Köra ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Tackar
![]() Bilder kommer... Har tittat lite i dokumentationen och det här "Sandén chipet" visade sig vara den trimsats som sägs ge 295 hk och 430 Nm. Bilen har fjäderbenslagringar från Sandén och chassit är av en tidigare ägare (som då jobbade på Forza) specat: Turbo Cup stötdämpare omshimade till egen Clubsport sättning med avstämning 380/150 fram och 500/200 bak. Fjädrar fram 100 N/mm huvudfjäder + 30 N/mm tillsatsfjäder och bak 70N/mm progressiv tillsammans med 25,5 (ca 125/Nmm på dämp.) torsionsstav vilket motsvarar 195N/mm totalt på dämparen. Wheelrate på 67N/mm och egenfrekvens om 2,3Hz fram, 70N/mm och en egenfrekvens på 2,5Hz bak. Den här informationen säger inte mig så mycket, men jag ser verkligen fram mot att prova bilen på bana nästa år. _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Kul att se att du är tillbaka
![]() Jag hörde om din nya bil när den var i "Forzas ägo". Det lät som en välbalanserad bil. Det skall bli intressant att höra hur du, som enligt mig framförde svansmotoriserad Porsche på ett exemplariskt sätt, uppleverer 944:an. _________________ Torbjörn Holst ![]() Den gula bytt mot en låg röd.. |
||||
Re:
Det låter som det kan vara samma motorspec som i min. ![]() _________________ Andreas Nilsson Åker långlopp med Volkswagen Racing Sverige |
||||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Re:
Tack ![]() ![]()
Visst är det jobbigt, men efter några försök har jag äntligen hittat en vätskekyld turbo-Porsche med motorn på rätt ställe ![]() ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 9 besök senaste veckan (57363 totalt) |