Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 35164 besök totalt |
Jag har runt 12-13Ah
![]() ![]() Inga problem, så länge man har en motor som startar direkt. Att stå och gnugga orkar den dock inte mer än kanske 3-4 min eller så, men det har jag aldrig behövt annat än första gången när jag pumpade upp oljetryck. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
SFRo 2 KLAR
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Har varit på SFRo 2 i kväll och fick 3 små anmärkningar Vindrutetorkare saknas (har beställt hos Bosse för någon vecka sen) För kraftig böj på ett broms rör (gör ett nytt har koningsverktyg och rör på metervara) Stört bågen skall var kläd (får fixa lite rör isolering) allt annat var OK broms 1,13 G Nu måste jag fixa ljudet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sen är det SBP //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Härligt ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag fick sån anmärkning också. Ett Biltema-liggunderlag införskaffades snabbt, knivades samt fästes med ett gäng buntband. Problemet löst, inte så vackert med ilsket grönt men på något sätt flög det av i fartvinden några dagar efter slutbesiktning
![]() ![]() Här är en inspirationsbild: http://www.kallerman.com/westfield/0 _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Se där Kenneth, målet närmar sig. Jag var ju och hälsade på dig i våras, och då var det ju en del kvar att göra. Nu blev det ingen Westfield för mig (just nu iallafall). Tröttnade på att leta mek.garage och köpte en Speedster istället. Tänker du ta ut den på någon banträff framöver, eller nöjer du dig med ett köra runt på de skånska småvägarna (ack så kul bara det)?
_________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||
Tråkigt att det inte blev en Westfield men en Speedster är ett bra allternativ ![]() Tror att jag skall testa lite bana hos MGCC nästa år. Tyvär har jag inte tittat på reglementet i förväg ![]() //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Hej
Dax för en uppdatering Har utfört ljudprovet godkänt ![]() Hade tid för regbes i Torsdags men hade en kompis som fick underkänt på luddiga grunder på samma station i Tisdags ![]() ![]() ![]() Fick i dag reda på att jag mäste söka dispans för något fan vet vad ![]() Borde nog köpt en speedster i stället. Funderar på att ge upp och sälja skiten kanske spela golf i stället. //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
![]() *ändring* såg nu på föregående sida lite bilder, dock ingen där du satt i bilen. Så det är svårt att avgöra om stoppning behövs. _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
Jag fick den kommentaren - skit samma! Det tar 15 min att göra, kostar väl 50kr i inköp av liggunderlag på Biltema - vad är det ens att fundera på, jämfört med att få ![]() Kenlad: Hang in there! det är värt det ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Även om min besiktningen gick smidigare än väntat, förstår jag hur du känner... Men precis som Mikael sa, är det bara att bita i det sura och göra vad som krävs. Efter första riktiga turen med bilen kommer du ha glömt alla svåra prövningar som bygget ställt dig inför. Lycka till! Mvh / Martin _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Hej alla
Hade jag bara visst hur det skall fixas änmärkningarna från SFRo båge m.m är redan fixat ![]() Men numera måste man söka dispans för något om man har köpt ramen ![]() Skall man kapa ramen och sätta ihop den igen ![]() //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Känner ej igen det. Fråga honom var det står i VVFS. Och fråga honom också vad som är bättre, att lägga ut svetsningen på ett proffs eller att stå hemma och svetsa när man inte kan? obs du har inte köpt ett "kit" utan bara outsourcat svetsningen ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
På en firma i England som hetter Stafford Vehicle Components http://www.s-v-c.co.uk/ Träffade dom på autosportmässan i Brimingham och handlade lite resten beställde jag vi e-mail och det fungerade bra visa saker var oklart i min beställning men dom ringde och vi löste det per telefon. //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Dax för en uppdatering
Har i dag lyckats regbesiktiga mitt projekt ![]() ![]() ![]() Tack till alla som maijlat skrivit på forum och sänt PM ![]() Nu väntar jag på våren så att det kan bli lite ![]() ![]() På väg till bilprovningen (kanske duger till julkort) ![]() //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 35164 besök totalt |