Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (48526 totalt) |
Cosworth har väl aldrig någonsin gjort delar till Audi? ![]() _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
_________________ Stefan Johansson Bygger en bil efter egen design med ram i rostfritt stål med en Audi 5-cyl motor. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647 |
||||||
Jag har ingen aning om vad ramen väger, troligen är den lite tyngre än en seven ram.
Totalvikten på en fabriksbyggd bil med zetec motor är 650kg. Duratec motorn ska vara lättare. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||||
ÄÅr det inte tomvikten (tankad bil utan förare), annars låter det sjukt lätt, min sjua har tjänstevikten en bit över 700, och räknar man med "last och poassagerare" för att få totalvikt så hamnar man ju en bit över 850 kg. |
||||||
Jag vet då vad jag har att säga iaf! Efter att i vinter ha satt ihop hela kylsystemet med blåa samcoslangar så vet jag att det är väldigt noga att rören är kragade i ändarna, dom lossnar annars... Jag använde slang med 32mm innerdiameter och rör med 35mm ytter, men man behövde ändå kraga rören eller justera till dom så att slangen inte kunde glida av... Så, var noga med det, då blir allt bra! Kanonläckert bygge iaf! Insuget var ju helbrutalt :P Edit: Cxr2 fälgen som man såg på en bild, ska du åka med dom? är det 15" eller? Rätt val av fälg iaf! jag är helnöjd med mina som jag köpte till sjuan... |
||||||
Det är nyheter för mig - och jag har samma dimensioner. Jag tvättar iofs alltid rörändarna med t-röd innan jag drar ihop det för då liksom när det är så "rent" klibbar det liksom ihop. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
lite syftningsfel igentligen. delar har dom väl inte gjort (eller har dom gjort det? ![]() ![]() ![]() _________________ Björn Hansson |
||||||
Lite OT i den här tråden kanske men.. Har du blåa silicon slangar? Hade för mig att du har vanliga gummislangar.. Jag hade inga problem ifjol med gummislangarna iaf. Iom att slangen är trång på röret blir det jobbigt om man tvättar med t-röd, måste smörja med såpvatten eller nått liknande för att få ihop delarna.. Men nu har det funkat klockrent sen jag fixade dom problem som var från början ![]() |
||||||
Cosworth har gjort topparna till Audi rs 4an |
||||||
[quote="Gustav SundbergLite OT i den här tråden kanske men..
Har du blåa silicon slangar? Hade för mig att du har vanliga gummislangar.. Jag hade inga problem ifjol med gummislangarna iaf. Iom att slangen är trång på röret blir det jobbigt om man tvättar med t-röd, måste smörja med såpvatten eller nått liknande för att få ihop delarna.. Men nu har det funkat klockrent sen jag fixade dom problem som var från början ![]() Sista OT inlägget - jag bytte förra året till röda silikonslangar på några ställen (man skäms nästan för att säga det) men det har funkat utmärkt. Jättejobbiga att få på, speciellt rentvättat, men det gick, och det sitter som berget (ta i trä). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
[OT]
Jag har varit iväg och tävla i helgen. Tog SM silver i en sport där man använder motor för att komma till start, kurvorna tas i ca 6G och har en maxfart på 280km/h. [/OT] 650kg är tomvikten, Alla rör har kragar, kombinerar jag det dessutom med T-röd så borde det sitta. Det är 15" fälgar, har redan monterat däck och dom sitter på bilen. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||||
Då känner du Staffan Ek, va, vi jobbar ihop? _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||||
|
||||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
|
||||||
![]() Det syns inte på bilden men bilen låter brum brum. När jag fick till tändningen så den inte stod 180grader fel så var starten helt odramatisk. Nu är det bara att riva isär hela bilen eftersom kopplingen läcker, men av någon konstig anledning har jag motivation till att riva ur allt för 100e gången. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (48526 totalt) |