Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 41794 besök totalt |
Efterkontroll besiktning
Nu äntligen är bilen besiktigad och efterkontroll gjordes igår ![]() HC på 14 istället för 800. Biltemas metallkattar klarar tydligen inte av en S50 motor. Nu köpte jag orginalkattat från en S52 istället. Vi tokmeckade tisdag natt till 00.30 och lyckades bli stoppad av polisen ![]() ![]() ![]() Nu återstår lite smått att göra: Byta innertak till svart. Fixa luftmängmätaren in i insuget. Rikta huven och fälla in luftintag. Lite smårepor skall lackas. Byta högerdörr pga av rost. Byta bromsar ligger gt3 bakok och m3 E46 framskivor och väntar ![]() _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||||||||||
Sååå underbart!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Christian Larsson |
||||||||||||
Re: Efterkontroll besiktning
Ja tuff kväll, men ack så skönt när besiktningspapperet är blankt ![]() Har du köpt luftintagen än ?? ![]() _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||||||||||
Namnbyte
Har av misstag fått öknamnet The Punisher på bilen av LotecM3. Jag skulle ta med en hålpunch till honom för någon månad sen då blev det lite fel på T9 i telefonen och det blev punsiher istället. Jag trodde han menade bilen, punchen låg redan i bilen. Sedan dess kallar jag bilen The Punisher. Svart och mörk. Sedan är det väl mest föraren som behöver öva mer för att bilen skall leva upp till sitt namn. Har fått tag i ny bensinpump från en M3 3,2 som skall flöda lite bättre än original 328 (sitter samma bensinpump i 318-M3 3,0). Nu skall den bara monteras. Håller på att söka med ljus och lykta för att hitta motivationen att byta innertaket men jag kan inte hitta det kan någon hjälpa mig? _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||||||||||
Re: Namnbyte
Svart o mörk.. Då måste väl innertaket oxå vara det ![]() 59 dagar kvar!! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||||
Re:
Har liksom övertrasserat mekkontot ![]() ![]() ![]() _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||||||||||
Re:
Blir lätt så ja.. ![]() ![]() _________________ Christian Larsson |
||||||||||||
Lite splitters och luftfilter
Har roat mig med att skruva dit lite M3-GT splitters. Blev även ett gren cotton filter på kolfiberinsuget när luftmassemätaren demonterades. ![]() ![]() ![]() _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||||||||||
Re:
Är anmäld och har betalt till Mantorp. Omkörd jag vet inte än, bilen går inte 100% än ![]() Splitters är troligtvis orginal (nr instämplade). Köpte på nätet från en privatperson. _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||||||||||
Re: Lite splitters och luftfilter
Var köpte du filtret och vad kostade det ungefär? Vad kostade det att mappa bilen efter demont. LMM? Har precis köpt och monterat kolfiberinsug från Lotec men inte kommit längre f.n. Du får gärna tipsa hur du byggde avskärmingen och hur du satte fast den... ![]() ![]() _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||||||||||
Re:
Men när du varvar över 5500 och drar till 8500 och växlar SNABBT som fan på Lockarps rakan så FLYGER den fram.... ![]() _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||||||||||
Re:
Prisfråga för du ta med Rafko(LotecM3). Köpte avskärmningen från cosmosracing i USA för några år sedan via Ebay hittade jag dem men jag beställde på deras hemsida. Den är gjord av tunn aluminiumplåt som är isolerad. Den är egentligen avsedd för orginal luftmängdmätare men jag klippte till den för att passa kolfiberinsuget. Den sitter inte fast!?! den är vikt och passar liksom emellan kylare, balk, hjulhus mm. Den är väldigt enkel att böja till och forma om. Green Cotton filtret köpte jag på Micro numera mekonomen för 595 kr 125 mm anslutning i höstas
Har övat att växla på vägen hem ![]() _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||||||||||
Re:
Den lät något helt underbart utifrån måste jag säga...får filma lite i helgen... ![]() _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||||||||||
Re:
D va ju jä..... Sluta me såna uttalande! Ja får ju ångest för ja inte fått fart på mitt bygge än!! ![]() ![]() ![]() "Förhoppningsvis" får ja väl sålt E30 325an snart (kommer sakna den...) o då ska kolfiberinsug/mappning bokas A.S.A.P!! ![]() ![]() _________________ Christian Larsson |
||||||||||||
Du sliter på som f--n....
Det ser bra ut Tåbbe, hoppas att jag får ihop min skrothög så jag kan jag åka ut efter NGK och in i Depå och kanske jaga dig där - på rakorna lär man ju få ordentligt med ont i öronen när du blåser förbi - kul och se att det verkar hålla. Skit i blinget - kör på nu med att sortera ut väghållningen så du kan jaga lite m3 E46 /CSL:er........ du skall bara lära dig att inte bromsa oxo......... _________________ Jonas Bostrand |
||||||||||||
Re: Du sliter på som f--n....
CSL jakt lämnar jag till M3e30 på knutstorp. Tror inte jag kan matcha en bra CSL förare. M3 e46 däremot kanske man kan ligga jämt i kurvorna men vi får se. Måste lösa mina bromsar ![]() ![]() _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||||||||||
En liten uppdatering
Den lever igen, efter att ha skjutit block och topp en sista gång ![]() ![]() Sprucket block och topp. Nu har jag gett upp med S50 maskiner. Stoppade i min orginal 328 motor med en liten turbo på, etanolkonverterade och hoppas att få den SFRO godkänd som ombyggt fordon. Äntligen fått ordning på bromsar fram M3E46 Pfc skivor fram med Porsche 996 turbo bakok och pfc 08 belägg. Även monterat original M3 GT splitter bidde också ganska snyggt underbar hjälp att hålla ner framvagnen i höghastighetskurvor. ![]() Har även införskaffat CSL - fälgar blev ganska snyggt med 19 tummare på en e36. ![]() Håller på och snickar ihop bakbromsar. Stoptech M3E46 bakskivor med Porsche Boxterok. ![]() Får se om jag vågar mig ut på någon bankörning i år, bara glad att bilen funkar. _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 41794 besök totalt |