Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-23 MGCC KM5
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17962 besök totalt
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Kolla längre ner i svaret!!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



easec skrev:
Kolla längre ner i svaret!!


Jag såg... valde att förtydliga mig ändå!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
mx5racing
Oxie
Här sen Apr 2004
Inlägg: 130



Hur gick det då??

Då MGCC dröjer med den total resultatlistan för årets KM så har jag roat mig med att publicera en inofficiell lista på min hemsida så länge.

om nu någon inte redan vet hur det gick så kan man ta en titt här:

http://hem.passagen.se/mx5racing


_________________

/Anders Ohlsson
http://hem.passagen.se/mx5racing
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



mx5racing skrev:
Hur gick det då??

Då MGCC dröjer med den total resultatlistan för årets KM så har jag roat mig med att publicera en inofficiell lista på min hemsida så länge.


Sen när är det bara roadsport C som ingår i KM:et


Patrik kör f ö inte dussinbilen 944, utan 931

_________________
Pär Hylander
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
mx5racing skrev:
Hur gick det då??

Då MGCC dröjer med den total resultatlistan för årets KM så har jag roat mig med att publicera en inofficiell lista på min hemsida så länge.


Sen när är det bara roadsport C som ingår i KM:et


Patrik kör f ö inte dussinbilen 944, utan 931


Nu får du allt förklara dig Pär? Dussinbil?!?










För att jag inte skulle hamna så högt i resultatlistan, var jag ju tvungen att koppla bort TPS:en. Körde racen med en motor som bara fungerade till 70%.

Inte för det hade spelat så stor roll!



/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3266



Total tillverkning av 924 Turbo=13616

Total tillverkning av 944NA=113070


_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Pär Hylander skrev:
Patrik kör f ö inte dussinbilen 944, utan 931


Fast jag var å andra sidan inte ens med i listan... antar att man måste vara medlem i MGCC för att få räknas med i KM?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



easec skrev:
Pär Hylander skrev:


Patrik kör f ö inte dussinbilen 944, utan 931


Nu får du allt förklara dig Pär? Dussinbil?!?



Ahh, stor överdrift från min sida. Det går ju inte alls ett dussin 944or per 931a, utan endast 8,3 st

Men om man räknar hur många 931or som står med sönderspikande motorer så kanske det blir 12 funktionsdugliga 944or per funktionsduglig 931a

_________________
Pär Hylander
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare


Pär, nu har ju detta inte ett skit med MGCC att göra, tänkte bara säga att besöka dig och otto har smittat mig med någon allvarlig sjukdom. Vad var det du brukar kalla det: McGyver lösningar!?! Väntar bara och titta på min tråd ikväll vad man kan göra med en 1,5 liters ramlösa flaska. redan nu funderar jag på andra saker, har en PET-flaska kvar och någon saftdunk.


_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Då var resultatlistan för KM 2006 upplagd på MGCC's hemsida.

Grattis till alla pristagarna!!!!!!!!

Fredrik
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20218



18st som fick bonuspoängen, det var inte illa som facit. thumbs up
2005 var det bara 13st.

Men om man räknar startande i alla KM så var det 213st 2005 och bara 193st 2006.

Hur som helst så är en fjärdeplats i klassen helt ok för min del, nästa säsong blir det kanske ännu fler att tampas med, det är ju tätt i klassen (en halvsekund och du är långt efter).

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Varför fick inte Tomas några poäng på Knutstorp? Var det någon protest som gick igenom? Vad menas med paranteser?

Nytt regelverk på g?

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20218



easec skrev:
Varför fick inte Tomas några poäng på Knutstorp? Var det någon protest som gick igenom? Vad menas med paranteser?

Nytt regelverk på g?
Paranteser är ju det KM som inte är med i sammanräkningen (4 bästa av 5 räknas).

Nytt Roadsportreglemente är på gång. Det utkast jag sett ser bra ut (förändringarna är ingen nackdel för mig mao)
om MGCC kommer att skriva någon tolkningslathund som de gjorde i våras så hoppas jag att den kommer tidigt.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1755



KM resultat

Jag ber att få gratulera alla pristagarna i årets KM

Lyckades i min först säsong i Roadsport B knipa en 3e plats med Per Glemander flåsande i hasorna
Pär Hyllander tryckte sig in på en 2a plats i 5e deltävlingen och otto Dürholt var ohotad etta

Det lär föreligga något förslag till nytt reglemente enligt Niklas Falk, kanske han kan tala om för oss var förändringarna finns ex för Roadsport A, B och C

http://www.mgcc.nu/mgcc.htm

Får väl försöka få lite bättre sprutt i motorn så jag kan stångas bättre med turbobilarna 2007
Jag testade ju med 140 hästar i Hyllinges KM och det gav ju genast bättre tider

Väl mött nästa säsong

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Tack alla för en härlig och spännade säsong - hoppas alla får lika kul nästa år
Själv tar jag med mig karamellen i vintern att satt den snabbaste miata-tiden på Knutstop i år
Den tiden ryker säkert nästa år med alla duktiga förare och bilar thumbs up

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20218



Re: KM resultat

Bengt Metz skrev:
Jag ber att få gratulera alla pristagarna i årets KMDet lär föreligga något förslag till nytt reglemente enligt Niklas Falk, kanske han kan tala om för oss var förändringarna finns ex för Roadsport A, B och C
Det förslag som jag hållit i min hand innehöll inga stora förändringar. Hur det kommer att se ut när det är klart har jag ingen aning om.
Förslaget (okänd revision osv) innhöll dessa punkter (som jag lade märke till, kraftigt egenfokuserad som vanligt):
* Inga ändringar i vikt/effekt för klassgränserna.
* Passagerarstol får bortmonteras
* Svänghjul, koppling & tryckplatta fritt
* Byte av antalet växlar tillåtet
* Nåt om aerodynamisk undersida, oklar om hur men det skulle var tillåtet med effekttillägg (det låt inte färdigformulerat).
* Diffusor (lite oklar defintion) ger 5% tillägg
* Moddning av högvarvig högeffektiv motor innebär 20% tillägg på specad effekt (för att slippa moddade MCmotorer, de är tillräckligt bra i orginal)
* En motorklass till vid beräkning av moddad grundeffekt (nåt med lägre litereffekt för uråldriga konstruktioner, minns för dåligt)
* Justering uppåt av litereffekterna vid överladdning

Men det papper jag såg var fullt med kommentarer, vad det blir i slutänden hoppas jag vi får se på den här sidan nyår. Men om ovanstående slår in (och inget annat tillkommer) så behöver jag inte ändra nåt pga reglementet iaf.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
easec skrev:
Varför fick inte Tomas några poäng på Knutstorp? Var det någon protest som gick igenom? Vad menas med paranteser?

Nytt regelverk på g?
Paranteser är ju det KM som inte är med i sammanräkningen (4 bästa av 5 räknas).

Nytt Roadsportreglemente är på gång. Det utkast jag sett ser bra ut (förändringarna är ingen nackdel för mig mao)
om MGCC kommer att skriva någon tolkningslathund som de gjorde i våras så hoppas jag att den kommer tidigt.


Verkligen lyckats med att göra saker och ting otydliga. Vi lever ju i ett informationssamhälle.

Då kan man tyda det att man inte går på säkerhetstänket, det är ju synd.

Edit: Det ser ut som om man får lägga ytterligare 100 000:-, då finns det andra klasser att köra. Var väl för många som körde med lättat svänghjul.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Re: KM resultat

Bengt Metz skrev:


Får väl försöka få lite bättre sprutt i motorn så jag kan stångas bättre med turbobilarna 2007
Jag testade ju med 140 hästar i Hyllinges KM och det gav ju genast bättre tider



/ Bengt Metz



Gick inte motorn i sönder? 140 hästar blir det väl Roadsport A för din bil?

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20218



Re: KM resultat

Niklas Falk skrev:
Bengt Metz skrev:
Jag ber att få gratulera alla pristagarna i årets KMDet lär föreligga något förslag till nytt reglemente enligt Niklas Falk, kanske han kan tala om för oss var förändringarna finns ex för Roadsport A, B och C
Det förslag som jag hållit i min hand innehöll inga stora förändringar. Hur det kommer att se ut när det är klart har jag ingen aning om.
Förslaget (okänd revision osv) innhöll dessa punkter (som jag lade märke till, kraftigt egenfokuserad som vanligt):
* Inga ändringar i vikt/effekt för klassgränserna.
* Passagerarstol får bortmonteras
* Svänghjul, koppling & tryckplatta fritt
* Byte av antalet växlar tillåtet
* Nåt om aerodynamisk undersida, oklar om hur men det skulle var tillåtet med effekttillägg (det låt inte färdigformulerat).
* Diffusor (lite oklar defintion) ger 5% tillägg
* Moddning av högvarvig högeffektiv motor innebär 20% tillägg på specad effekt (för att slippa moddade MCmotorer, de är tillräckligt bra i orginal)
* En motorklass till vid beräkning av moddad grundeffekt (nåt med lägre litereffekt för uråldriga konstruktioner, minns för dåligt)
* Justering uppåt av litereffekterna vid överladdning

Men det papper jag såg var fullt med kommentarer, vad det blir i slutänden hoppas jag vi får se på den här sidan nyår. Men om ovanstående slår in (och inget annat tillkommer) så behöver jag inte ändra nåt pga reglementet iaf.
Glömde att det även fanns med ett embryo till text om mätning vid certifierade Rototestanläggningar. Nåt om 10% över grundeffekt (med tillåtna modifieringar) som gräns. Men som sagt, vi vet först när det riktiga reglementet blir publikt.

Jag skulle inte ändra ett jota på bilen förrän det färdiga reglementet är klart, dessa punkter kan lika gärna ses som uppdiktade drömmar.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Byte av antal växlar tillåtet? Har det inte varit tillåtet tidigare. Verkar konstigt, vem är det som egentligen skriver reglementet?

Sedan hade det kanske varit bättre att diskutera det under tråden istället, istället för här som handlar om sista tävlingen.

Såg vad det var för fel med Tomas:s poäng, fel kolumn som jag tittade på. Som sagt, inte informationsvänligt.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Eftersnack
2006-09-23 MGCC KM5
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17962 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande